Verkoopsethiek: ervaring met partner 6914 ONE-TELECOM, verkoper: 7030 Alexander Liebens


Mijn vader, 85 jaar oud, stapte vorige week van een andere operator over naar Proximus.

Toen ik bij hem langs ging, overliep ik wat men hem had verkocht.
Ik zag dat men hem voor zijn GSM een Mobilus Large had aangesmeerd, de mens weet nog niet wat een pc of smartfone is !!
Bij zijn pack fixe+tv+gsm, hadden ze zomaar alle boeketten + internationale voetbal bijgevoegd.

Als ik dit allemaal optel: verschil mobilus large vs mobilus small 25€ + boeketten 10€ + voetbal 15€ = 50€

Ik vindt dit een schandelijke verkooppolitiek, oude mensen die met hun pensioentje moeten rondkomen, elke maand 50€ afhandig maken, gewoon profiteren dat deze mensen toch geen verstand hebben van deze zaken.

Kunnen jullie het nodige doen om deze mensen op de vingers te tikken en bij te scholen.
Dan toch liever de teleboetieks, waar eigen personeel, met kennis van zaken en respect voor het cliënteel, de verkoop doet.

Klantgegevens:

Naam: Gypers Servais
Fixe: 02/xxx
Gsm: 04/xx [Edit Wim]

17 reacties

Badge
Hallo Fons224,

U bent de enige niet. Ik heb wat gelijkaardigs voor gehad met mijn moeder. Zie mijn bijdrage van 2 jaar geleden > https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/misbruik-van-vertrouwen-32323/index1.html target:_blank. Het is zo erg bij Proximus dat ik ze ervan verdenk dit systematisch te doen. Gladde verkopers en totaal onduidelijke formules in 'tittitumes mobilus' taal zonder een enige transparante overzichten doet veel mensen producten kopen die ze echt niet nodig hebben. Ook de contracten laten te wensen over. Puur technisch informatie ontbreekt enzovoort. Nu ik dit terug lees, het mag duidelijk zijn dat Proximus er helemaal niet van wakker zal liggen. Als't maar opbrengt! 😒
Reputatie 7
Badge +3
Peter, het spijt dat je dit zo ervaart. Zelf proberen mijn collega's en ik de klanten zo goed mogelijk te informeren, want we weten dat foutieve info toch terugslaat.

groeten,

Tina
Reputatie 7
Badge +3
Beste fons224,

Alvast onze excuses, dit kan inderdaad niet door de beugel!

Bezorg je mij klantgegevens (in privébericht) zodat ik dit verder kan laten nakijken?
via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Groetjes,

HeidiE
Badge
Beste Tina, HeidiE,
Geachte Proximus,

Als ik met jullie call center bel en een beetje doorvraag en tussen de lijnen door ook jullie gewaardeerde online support inspanningen lees kan er moeilijk ontkent worden dat er geen problemen zijn in de flow van verkoop en de manier van jullie 'pré sales' communicatie. Jullie moeten dagelijks teveel fouten van verkoop rechtzetten. Zoveel dat het lijkt of het erom gedaan wordt. Dat is zeker mijn perceptie. Gelukkig dat jullie er nog zijn.

Groet, Peter.
VoilĂ , 5 maand verder en het is terug van dat.

Opnieuw een verkoper bij mijn vader geweest, en nu internet aangesmeerd.
Mijn vader heeft gezegd dat hij niets moest hebben, dat hij enkel zijn vaste lijn en tv zonder boeketten nodig had.

Niettegenstaande dat, krijgt hij na een paar dage een brief van Proximus, dat zijn internet geactiveerd is.
Zoals in mijn voorgaande melding, mijn vader weet niet eens wat internet is, heeft geen smartfoon, geen PC.

Hij heeft onmiddellijk contact genomen met Proximus om te melden dat hij dit niet nodig had, en met enkel een vaste lijn en Tv genoeg had.

Resultaat: nu is ook zijn vaste lijn afgesloten, met de melding dat dit pas na de feestdagen terug in orde zal zijn!!!

Proximus, wat gebeurt er met jullie vertegenwoordigers, ronselen jullie deze bij de maffia??

Dit is de tweede maal op zes maand tijd dat dit gebeurd??,
Reputatie 7
Badge +1
Kreeg vandaag ook weer een verkoopster aan de lijn. Probeerde weer om extra pakketten aan te smeren. Goed dat ik op de hoogte ben van dit. Kost allemaal veel te veel geld. Dat ze maar gratis extra zenders aan het basispakket toevoegen voor PX klanten. Dit gebeurd over de grens ook voor trouwe klanten. Het is wel een voordeel dat CEO van PX vandaag zij om PX meer Vlaams over te laten komen. Dus laat maar komen.
Dat is al de eerste keer meer dat mijn pa zo'n telefoon krijgt, maar nu legt mijn pa al veel vlugger de telefoon dicht dan bij de eerste keer 😃
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Fons,

Onze excuses voor dit geval. Heb je soms gegevens van deze vertegenwoordiger, zodat we een klacht kunnen opmaken. Kan je ons het betrokken klantenrekeningnummer even doorsturen in een privébericht.

Groeten,

Aziz

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende : https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Opslaan' = verzenden.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Fons , onze excuses voor de late reactie, ik heb jouw klacht doorgestuurd naar onze backoffice, om deze verder te behandelen. Nogmaals onze excuses. Groetjes, Aziz
Aziz,

Reeds 5 dagen geen enkele reactie ?
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Fons, ik heb nog steeds geen nieuws ontvangen van de backoffice. Ik laat jou zeker iets weten van zodra ik meer nieuws heb. Groeten, Aziz
Nogmaals 5 dagen verder (totaal 16 dagen) en geen enkele feedback ????
AzizA,

Tot heden, GEEN ENKELE FEEDBACK OP MIJN LOPENDE KLACHT!!

Naar aanleiding van mijn klacht, kreeg mijn vader een creditnota van €159, wat ruim onvoldoende is voor de onrechtmatig verworven abonnementsgelden voor frauduleuze verkoop die jullie deden.

Maar vandaag kreeg hij een nieuw factuur van €287, voor enkel BASIC TV EN TELEFONIE.
Er is ook een post â€œĂ©Ă©nmalig kost €59” voor late opzeg???
Nemen jullie gewoon terug wat er eerst gegeven was?

Graag dringend iemand die communiceert.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Fons,

Het laatste factuur dat wij verstuurd hebben is van 270,81 euro, de meerkost op deze factuur is dat er in het total 22 films op aanvraag zijn gehuurd, een totaal kost van 129 euro. De 59 euro heb ik gecrediteerd. Bedrag dat men moet betalen voor deze factuur is nu 211,81 euro. Groetjes, Aziz
we zijn ondertussen 3 maanden verder.
Nog steeds slaagt Proximus er niet in om het internet af te schaffen bij mijn vader.
Dit liedje blijft maar duren, niettegenstaande meerdere oproepen voor afschaffing bij de klantendienst, een lopende klacht via Test Aankoop, en alle blijkbaar nutteloze contacten vie dit forum.

IS DIT EEN LACHERTJE?????????????????????
Reputatie 7
Badge +3
Beste, er loopt inderdaad iets mis bij de opzeg.

Er is een dossierbeheerder aangeduid en we vragen dat ze dit oplost en jullie contacteert.

Groeten,

Tina
Reeds tweemaal heeft er “iemand??” Van Proximus contact genomen met mijn vader.
Een eerste maal om te weten welke diensten hij had.
Een tweede maal om te weten wat er op zijn factuur stond.

Zijn dit geen zaken die jullie beter weten dan de klant ?

Mijn vader heeft telkens gezegd dat ze mij hiervoor moesten contacteren, omdat , gezien zijn leeftijd, ik dit voor hem opvolg.
Dit staat duidelijk in de klacht vermeld.
Trouwens, mijn vader heeft nooit zelf een schriftelijke klacht ingediend, dit heb ik gedaan, via dit forum en via Test Aankoop.

Tot heden heb ik nog geen enkel teken van leven van Proximus gezien.
Ik denk dat de volgende stap een klacht zal worden bij de FOD Economie.

Dit grapje is begonnen in augustus 2017, we zijn nu einde maart 2018, nog steeds geen enkel contact vanwege Proximus.
Als ex werknemer schaam ik me.

Reageer