Schandelige praktijken op de facturatiedienst!!! Fouten maken, toegeven, en toch aan de klant doorrekenen

  • 14 September 2017
  • 1 reactie
  • 255 Bekeken

In het verleden werd mijn gsm abonnement gedragen door mijn werkgever. Ik had als optie een roaming pakket wereldwijd twv 181.5 euro per maand.

Bij het verbreken van mijn arbeidsovereenkomst werd mijn abonnement een herlaadkaart. Hierbij ben ik in 2 verschillende proximus shops geweest en heb ik naar de klantendienst gebeld om zeker te zijn dat er geen opties actief waren. Het antwoord was steeds dat alle opties gereset worden bij overstap naar een pay&go. Dit omdat op de app van proximus, de optie nog zichtbaar was.

Een aantal dagen later sluit ik een volledig gerestricted abonnement af waar je niet meer kan verbruiken dan het bedrag van je abonnement zijnde 26.99 euro per maand.

Ik belde een aantal malen naar de klantendienst om zeker te zijn dat er geen opties aanstonden. Na 2 dagen abonnee te zijn kreeg ik plots het antwoord dat de roaming bundel toch actief was. Ik heb onmiddellijk gezegd dat ik dit niet gevraagd heb en dat proximus geen recht had om dit te activeren en te factureren.

Op het einde van de maand, factuur van 208.49 euro binnen gekregen.

Naar de klantendienst gebeld, daar hebben ze uiteindelijk een kredietnota toegewezen, na veel tijd en onbeschofte antwoorden. Zonder schriftelijke bevestiging uiteraard.

Online niets gewijzigd aan de factuur.

Volgende dag naar de proximus winkel waar ik mijn abonnement van 26.99 euro geweest om nogmaals deze uitleg te doen. Gevraagd voor bevestiging nieuwe factuur.

Doorgeschakeld naar de klantendienst per telefoon.

Blijkt dat ze een fout gemaakt hebben met de kredietnota. Deze wordt pas verrekend na betaling.
Dit kan niet geannuleerd worden, zogezegd. Wat een bullshit.

Ik zou mijn geld binnen de week terug gestort krijgen als ik vanavond betaal.
Heb een klachtdossier nummer. Paar uur later naar de klantendienst gebeld met het dossiernummer, gevraagd voor een kopie per e-mail. Zo heb ik iets om op te staan om mijn geld terug te krijgen. Niet mogelijk.

Gevraagd aan de telefoon wanneer ik mijn geld ging terugzien.
Moeilijk te zeggen.

Eerst de klacht brief afwachten, dan pas betalen zegt ze.

Ondertussen telefoon gehad van een of andere medewerker, ik dien alles te betalen.
Ik dacht het niet.

Hou het van uw eigen loon af, bende dieven

Niemand te bereiken over dit issue.
Ronduit schandalig.

Ook op dit eigenlijke forum, prive berichten, emails, telefoon, bezoek winkels...

Je gaat bij de bakker toch ook geen 200 euro betalen voor een brood van 2 euro?

Proximus heeft 2 fouten gemaakt en moet daar zelf voor opdraaien!!!!!!!!!!!!!!

Stuur mij een correcte factuur van 26.99 euro

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3
Beste Henri5000,

Kan u mij via privébericht uw klantgegevens(klantnr, naam, gsmnr, factuurnr)bezorgen.
via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Dan kijk ik het even na voor u.

Groetjes,

Joël

Reageer