Beantwoord

Problemen met facturen vanaf MEI 2018

  • 2 November 2018
  • 7 reacties
  • 563 Bekeken

Kort samengevat, wij zijn in mei (2 mei) verandert van tariefplan van bij jullie (lees: hoger plan). Het begon al bij de bevestigingsbrief van de wijziging. Hierop stond een fout. Deze is dan rechtgezet (telefonisch contact 4/05/18). Vervolgens kregen we onze eerste aanrekening (factuur). Helaas was deze niet correct. Onze affinity-korting was hier niet vanaf getrokken en er was een aanrekening van Mobiel internet (€ 1,45). Hiervoor heb ik op 28/05/2018 telefonisch contact met jullie gehad (dossier 34247116). Van de persoon die ik toen aan de lijn had mocht ik gewoon het correct bedrag betalen (maw. ik mocht het bedrag van de affinity korting en het mobiel internet aftrekken van de factuur). Dit hebben we dus zo gedaan. In augustus kregen we een aanmaning omdat er nog een bedrag open stond (vreemd genoeg ging het over de korting die we van de factuur van mei mochten aftrekken). 21/08/18 heb ik dan telefonisch contact gehad met Ine (dossier 1100008G4L8). Ze kon dit niet rechtstreeks oplossen maar kon ons wel 7 euro per maand extra korting geven gedurende 12 maanden bovenop onze affinity-korting om het probleem van de factuur op de lossen. Voorwaarde was wel dat ik het openstaande bedrag dan direct zou betalen. Dit hebben we dan ook gedaan.
Groot was onze verbazing toen we onze factuur van september kregen. Geen 7 euro extra korting te zien. Komt Proximus zijn gemaakte afspraken dan niet na?!
Van bellen had ik ondertussen al genoeg gekregen dus dacht het eens te proberen via het online formulier (ref. RF 35504332). Ik dus mijn verhaal gedaan en toen kreeg ik dit antwoord.

-------

Dag meneer H.......,

Ik heb de mail die je Proximus stuurde op 10/09/2018 goed ontvangen en aandachtig gelezen. Eerst en vooral ons excuses voor het ongemak. Helaas zijn beide kortingen niet te combineren. Omdat u al reeds de korting Affinity hebt op uw pack, is het helaas niet mogelijk om een extra korting toe te voegen.

Graag laat ik u hierbij weten dat wij voor u de domiciliëring hebben stop gezet.

Hopend u hiermee van dienst te zijn.


Bedankt voor het vertrouwen.
Met vriendelijke groeten,

Iman Bouzaiani
Het Proximus-team

-------

Maw. wij hebben in deze situatie dus TEVEEL betaald en voor Proximus is het probleem opgelost. Vervolgens heb ik op 20/09/18 een mail gestuurd naar Proximus dat wij enkel nog maar een correcte factuur kunnen betalen. Maw. de factuur van deze maand blijft openstaan tot Proximus hun eigen probleem oplost. Helaas hebben wij tot op vandaag nog steeds geen reactie mogen ontvangen op deze mail.

Vandaag (2/11/18) krijg ik opeens telefoon dat als ik mijn openstaande factuur niet onmiddellijk betaal mijn diensten afgesloten zullen worden??? Wat zeggen jullie mijn nu!?
En dit terwijl wij nog steeds geen reactie hebben mogen ontvangen op onze mail en we al de volgende facturen gewoon correct betaald hebben.

Met andere woorden: jullie willen mij dwingen om TEVEEL te betalen want anders sluiten jullie mij af. Dit kan toch niet!?

Hoe lossen we dit probleem op?:

Deze is heel simpel. Slechts 2 minuten werk voor jullie.

DE OPLOSSING: GEEF MIJ GEWOON EEN CORRECTE CREDITNOTA en wij betalen de openstaande factuur.

En nee, wij betalen de openstaande factuur niet alvorens we deze creditnota hebben.

Hopend op zeer snelle afhandeling van dit probleem.



Hieronder nog eens oplijsting van de contactmomenten:

Telefonisch contact op 4/05/18 om 18u00
Telefonisch contact op 28/05/18 om 11u20 - Dossier 34247116
Telefonisch contact op 21/08/18 om 10u30 - Contact met Ine - 12 MAANDEN 7 EURO EXTRA (NETTO-)KORTING om het probleem met de foutieve factuur op te lossen - nog eens specifiek gevraagd of dit bovenop de Affinity korting was en dit werd bevestigd. Dossier 1100008G4L8
Mail van 10/09/18 - RF 35504332
Mail van 20/09/18 - naar proximus.customer.care@proximus.com
icon

Beste antwoord door WilfriedJ 8 November 2018, 14:17

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Dag Davy,
Hoeveel moet er dan nog vergoed worden?
Zoals er reeds meegedeeld is kan er, omdat je al reeds de korting Affinity - 10% hebt op uw pack, geen extra korting toegekend worden.
Laat ons nog even weten en we kijken na wat we voor jou nog kunnen doen.
Mvg. Wilfried
Bedrag dat we 21/08 betaald hadden om de 7 euro extra netto korting per maand (gedurende 12 maanden) te krijgen zoals telefonisch afgesproken. --> = € 7,93
Reputatie 6
Badge +3
Dag Davy,
Ik heb de 7,93 EUR gekrediteerd
Resterend nog 52,73 EUR te betalen voor factuur 6845287827
Mvg.Wilfried
Beste

Graag volgende rechtzetting. Wij hebben als mededeling van deze factuur volgende gebruikt (ipv de gestructureerde mededeling): "factuur 6845287827"
Kunnen jullie dit aan mekaar koppelen. Zie printscreen hieronder.

Eveneens hebben wij onze volgende factuur ontvangen (te betalen voor 4/12). Het valt mij direct op dat deze 10 euro duurder is dan normaal.
Wanneer ik naar het detail kijk zie ik het volgende: Administratiekosten herinnering 23 oktober 10,00 euro

Gelieve dit eveneens recht te zetten.

Met vriendelijke groeten
Reputatie 7
Badge +3
Beste,we hebben jouw betaling goed ontvangen, en deze is ook gekoppeld aan je account, het is inderdaad door de aanmaningskosten dat je laatste factuur hoger was dan normaal. Ik heb dit eenmalig en uitzonderlijk gecrediteerd. Gelieve het uiterst betaaldatum van je facturen te respecteren of een domiciliëring te activeren. Groetjes, Aziz
Beste Aziz

Bedankt. We maken de betaling tijdig over.
Correct facturen zullen tijdig betaald worden. Ik zie in myproximus dat de koppeling toch nog niet correct is doorgevoerd maar misschien zit hier vertraging op (ik zie nog: Betaling nog niet toegekend).

Met vriendelijke groeten
Reputatie 6
Badge +3
Dag Davy,
Er staat momenteel enkel nog 59,94 EUR te betalen voor 04/12/2018
Dit is een restbedrag van oorspronkelijke factuur 6847420006 van 15/11 bedrag 70,30 EUR
Mvg, Wilfried

Reageer