problemen met facturatie bij nieuwe aansluiting!! Absoluut ontevreden nieuwe klant!

  • 26 February 2013
  • 1 reactie
  • 253 Bekeken





Beste,





Op 08/02/2013 zijn wij in een Belgacom Center te Heist op den Berg langs geweest om nieuwe klanten van Belgacom te worden op het adres Tulpenstraat 4, 2223 Schriek.


Wij hebben toen een contract getekend met volgende vermeldingen:

  1. Internet + Tv + Mobile Maxi pack [list=1]
  2. Ik was reeds jaren proximus klant (0479573698) en we hebben dit gsm nummer in ons pack laten opnemen met een SMART 20 -------- Volgens de promo aan 10 euro/maand in een pack

[/list]
+ blackberry internet service (aangezien mijn gsm toestel een blackberry betreft)

  1. Keuze extra voordeel : Huur samsung 10 inch tablet ------ 7 euro / maand
  1. Extra’s [list=1]
  2. Extra decoder (2de tv toestel)
  3. Boeket entertainment


  • Staat ook nog vermeld op contract
    1. Gratis installatie door technieker (anders hadden we een self installatie gedaan, maar verkoper heeft ons bijna gedwongen te technieker te laten komen, daar dit gratis was en anders 29 euro)
    2. Gratis activatie
    3. Gewenste datum indiensttreding : ASAP (verkoper vroeg of het zo snel mogelijk mocht, wij hebben ja geantwoord. Verder geen info gekregen behalve dat er een brief ging komen met datum afspraak)

    [/list]
    Wij geven de vermelding dat het een installatie via powerline betreft en dat er 3 powerline adapters aanwezig zijn. Volgens de verkoper, geen probleem, dan hoeven we deze niet aan te kopen.





    Op 08/02/2013 rond 17:25 uur ontvang ik een sms bericht met de melding dat mijn nummer vanaf morgenvroeg (09/02) overgedragen zal worden naar Belgacom (ik dacht dat belgacom en proximus idem waren) . Gevolg geen gsm diensten meer tem de volgende dag. Ik de volgende ochtend in blijde verwachting van het hergebruik van de gsm, maar helaas, bellen was mogelijk maar geen e-mail verkeer noch data verkeer. Terug naar de winkel, wat blijkt daar, men was de bijkomende optie Blackberry internet service vergeten aan te duiden, na 3 kwartier in de winkel dit eindelijk opgelost.





    Op maandag 11/02/2013 ontvang ik telefoon van de winkel met de vermelding dat al onze gegevens verwerkt zijn en dat de tablet afgehaald kan worden bij hun. Mijn partner gaat deze dan ook die maandag ophalen.





    Op dinsdag 12/02/2013 wordt er op het adres van mijn partner zijn werk (Nachtegalendreef 12, 3140 Keerbergen) een brief gestuurd gedateerd 09/02/2013 met volgende vermelding:


    klantnummer: 612452038


    Bevestiging van uw aanvraag van een wijziging


    Geachte heer geutjes,


    Wij danken u voor uw aanvraag


    Uw belgacom nummer: 0479/573698


    U geniet van volgende promoties: BIS (blackberry internet service) 9.99 euro gedurende 12 maanden.


    Wij vragen ons af hoe het komt dat dit op het adres in Keerbergen gestuurd werd, terwijl er nergens in ons contract melding wordt gemaakt van dat adres. Tevens staat op ons contract dat facturatie adres idem is aan installatie-adres. Het gsm nummer stond trouwens voordien op naam van De Weerdt Isabelle (proximus klant) op het adres te schriek.





    Op woensdag 13/02/2013 ontvangen we op het adres te Schriek volgende brief


    klantnummer: 612452038


    Bevestiging van uw aanvraag van een nieuw product


    Geachte heer geutjes,


    Wij danken u voor uw aanvraag en voor uw vertrouwen in onze internetoplossingen.


    Uw belgacom gegevens:


    Uw adres: Tulpenstraat 4, 2223 Heist – op – den – Berg


    Internet en belgacom Tv-identificatie : 015730380





    Een technieker komt bij u langs op 22/02/2013 tussen 08.00 en 17.00 uur.








    Inderdaad op 22/02/2013 staat er ’s middags een technieker voor de deur om de modem te plaatsen. Ik vertel hem waar de aansluiting telefoon binnenkomt en toon hem onze 3 powerline adapters. Hij vertelt mij doodleuk dat hij enkel een installatie mag uitvoeren op powerline adapters van Belgacom, indien wij niet akkoord gaan met de belgacom adapters kan hij geen installatie uitvoeren!


    Dit in tegenstelling tot het belgacom center waar men ons verzekerde dat onze aangekochte adapters geen problemen zouden opleveren voor de technicus, anders hadden wij de installatie zelf wel uitgevoerd!


    Technieker neemt contact op diensten van Belgacom en kan regelen dat we een korting van 80 euro ontvangen. Zal op de factuur verrekend worden. Hier waren wij natuurlijk zeer blij mee dat we geen extra kosten van 130 euro zouden hebben wegens volledig foutieve info.





    Als dit alles was, dan zou het nog meevallen, maar de miserie begint pas!





    Op 25/02/2013 komt er op het adres Nachtegalendreef 12, 3140 Keerbergen (!!!!) een factuur toe met een bedrag van 44.32 euro, voor de periode van 08/02 – 28/02. Hier staat op





    Dit terwijl wij een contract hebben afgesloten voor een pack met alles inbegrepen!!!!


    Tablet huur 7 euro, blackberry internet service 9.99 euro en Smart 20 aan 10 euro !!!!





    Ik betwist de factuur online en krijg op 26/02/2013 een creditnota voor een bedrag van 23 euro (voor de tablet). Het is ook dan dat ik erachter kom dat de andere bedragen niet correct zijn!





    Ik bel naar de klantendienst en na 20 min krijg ik eindelijk iemand aan de lijn. Ik doe mijn verhaal en zij vertelt me doodleuk dat de facturatie correct is, want de installatie van tv en internet is pas op 22/02 gebeurd dus van 08/02 tem 22/02 moeten wij voor de tablet en gsm de volle pot betalen omdat er toen nog geen pack actief was!? Wij hadden dit zelf bij de verkoper moeten navragen indien we alles gelijktijdig wensten te activeren. Ik vraag haar dan hoe het zit met de creditnota en de promo op de BIS, en het antwoord is dat er wel een verrekening zal komen op de volgende factuur als dit nodig dient te zijn!?


    Tevens vraag ik haar waarom er in de E-services geen vermelding van het pack staat, maar elke dienst apart vermeld! Dit is een formaliteit volgens haar, en gaat eerstdaags aangepast worden, kon niet sneller daar de tv en internet pas sinds 22/02 in dienst gesteld zijn!





    Ik had ook de vraag betreffende mijn premium club punten, die ik bijeen gespaard had op mijn vorige abonnement van proximus. Deze zijn niet meer toegankelijk, en krijg dit niet gekoppeld aan de belgacom e-services. Men geeft aan dat mijn proximus klantnummer niet bestaat. Ik kan dit ook niet nakijken, daar mijn facturatie online gebeurde en ik deze facturen nu ook niet meer kan bekijken, sinds ik niet meer op mijn e-services raak. Hier heb ik geen antwoord op ontvangen.





    Ik ben absoluut niet tevreden over de dienstverlening en klantvriendelijkheid van de medewerkers van Belgacom. Wij zijn ons op voorhand speciaal gaan informeren voor we de overstap maakten naar belgacom. Op basis van de info die wij gekregen hebben in een belgacom center (waar ik vanuit ga dat deze mensen weten wat wel en niet kan!) hebben wij de overstap gemaakt! Maar op de klantendienst krijgen we een heel ander verhaal!





    Wij gingen ervan uit dat ons contract liep vanaf 08/02 datum ondertekening!!





    Graag had ik een correct antwoord bekomen op onze vragen en klachten, wij gaan absoluut niet akkoord met halfbakken info die er gegeven wordt.

  • 1 reactie
















    stuur eens een privé bericht naar Eva van BGC door

    http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank http://community.belgacom.be/people/2e8f1412c6" rel="nofollow" target="_blank

    en zoveel mogelijk klantgegevens door te spelen.

    (b.v.b. naam, klantnr., tel.nr., contractnr., e-services login, e-mailadres, gsmnr.)






    Groetjes, Elsa



    niemand weet alles maar iedereen weet wel alles beter



    Reageer