Vraag

Problemen met domiciliering !!

  • 15 August 2017
  • 2 reacties
  • 679 Bekeken

Jammer dat ik via deze weg op een forum contact moet zoeken met jullie maar blijkbaar nergens mogelijk om gewoon een privemail te sturen naar de klantendienst . Jullie website weigert ook blijkbaar deze optie.
Mijn facturen van Proximus worden al sinds jaren correct per domiciliering betaald. Met de factuur van 20/7 gaat dit plots fout. Op 9/8 als reactie op een onpersoonlijke SMS van jullie diensten gelijk contact opgenomen. Antwoord Proximus : Meneer UW bank weigert de betaling !. Bank aansluitend gecontacteerd. Blijkt dat de factuur in kwestie NIET aangeboden werd door Proximus. Proxilus terug gebeld. Andere medewerker aan de lijn en deze meldde dat men alsnog de factuur aan de bank zou aanbieden. Op zondag 13/8 wederom SMS van Proximus dat nog altijd niet betaald was en men dreigt extra kosten door te belasten ! Op maandag 14/8 dan maar half uur aangeschoven in mijn verlof bij een proximus " Service " center. Daar kon men niets doen buiten mij rechtstreeks doorverbinden met " ja weer " de telefonische helpdesk. Antwoord van Proximus : ja we weten hiervan. U moet MANUEEL BETALEN en NEE wij bieden geen facturen opnieuw aan aan bij de bank zelfs al is dit niet gebeurd door onze fout. We zullen U een copy van de factuur opsturen. Maw. Gelieve uw plan te trekken en wij kunnen dit technisch probleem bij Proximus niet oplossen. MISSCHIEN dat het volgende keer wel opnieuw goed gaat maar dat kunnen wij niet beloven.
Enfin een uitleg die mij toch wel redelijk in het verkeerde keelgat is geschoten en niet bepaald klantvriendelijk. Factuur vermeld trouwens zeer duidelijk dat deze door Proximus op datum van 4/8 aan onze financiele instelling werd overhandigd.
Ik heb vandaag de betaling dan ook handmatig uitgevoerd met de betaal referentiecode vermeld op de originele factuur.
Graag had ik nu toch wel enige feedback en service van Proximus gehad of het probleem nu ook voor toekomstige facturen opgelost is of gaan we deze miserie nu gewoon iedere maand tegemoet zien en constant met een kluitje in het riet gestuurd worden.
Mvg
Peter Spruit

2 reacties

Ik heb net hetzelfde probleem. De factuur van begin augustus werd niet aangeboden bij de bank. Manueel overgeschreven nadat Proximus de onbetaalde factuur signaleerde.
Vandaag vervaldatum van de volgende factuur, en wat dacht je, is (nog) niet van de rekening gegaan. Aan provisie geen gebrek. Dus vermoedelijk is de factuur weer niet aangeboden bij de bank.

Bij vorige factuur gebeld met Proximus, maar daar kunnen ze niet helpen.

Zoals je schrijft, gaat deze miserie zich nu iedere maand herhalen?
Reputatie 7
Badge +4
Onderstaande link laat toe een bericht te sturen naar klantendienst met vraag u bv. terug te bellen m.b.t. een klacht/onderwerp

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html

Via domiciliëring geïnde facturen worden door Proximus (en andere) "in batch" aan een eigen bank aangeboden (= mogelijkerwijze verschillend van de uwe)
Zij kunnen om diverse redenen geweigerd worden in "het interbancaire proces" (= zowel bij bank vertrek als bij bank aankomst), zie bv.:
http://www.sepabelgium.be/sites/default/files/files/SDD-brochure-version-2-1%20mei%202017-nl-clean.pdf
Conform deze bepalingen wordt Proximus door eigen bank ingelicht over "geweigerde transacties"
(bv. mandaatnr/info/formaat foutief)

Normalerwijze worden (in grote ondernemingen) voor een beperkt aantal voor inning aangeboden mandaten niet opnieuw in "batch vorm" aangeboden (= éénmalige manuele factuur)

Vermits het probleem is voor jullie blijkbaar bij herhaling stelt, lijkt het aangewezen om samen met Proximus tde betrokken mandaatgegevens te overlopen (= desgevallend te corrigeren of te schrappen & vernieuwen)

Reageer