Oplichting!!

  • 31 January 2019
  • 2 reacties
  • 700 Bekeken

Het is het volgende. Enkele jaren terug had ik een abo lopen gekoppeld aan een GSM. Dat was via Proximus koppelverkoop. Toen ik overstapte naar tuttimus via de winkel hadden ze dat nr overgebracht. Ik kreeg toen plots een extra factuur van een 280 euro met ander rknr . Ik dacht eerst oplichting want kreeg ook mijn gewone factuur en dat had een ander rknr om op te storten.

Na een tweede brief vond ik dat nog raar maar dacht fuck ik. Dit klopt niet. Dus ik betaal niet, aangezien alles netjes betaald werd. Geen zin om uren aan de gsm te hangen, dus ik negeer die brief een tweede maal.
Kort daarop kreeg ik plots een brief van een deurwaarder .
Toen wist ik ok, toch real.

Ik ga naar de winkel en leg het verhaal uit. Zij kijken en confirmeren dat ik al mijn rekeningen netjes verder betaalde en beseft dat dit een administratieve fout is.
Via de brief van de deurwaarder kon ik wel zien waarom ik deze kost had. Ik had zogezegd contract breuk gedaan en mijn nr opgezegd. Hetzelfde nummer dat ik nog steeds betaalde en gebruikte.

Ze laten mij vanuit de winkel bellen met een rechtstreekse lijn Naar hun financiële dienst. Ach meneer sorry meneer dit is idd een fout. We gaan dat rechtzetten, je moet u niks meer aantrekken. Ik zeg, ja maar en die deurwaarder?
ja je kan miscchien beter een aangetekende brief sturen met dit referentienummer alles is zeker opgelost dan.
Ik vond dat al Erg dat ik dat zelf moest doen, laat staan bellen om dan ook nog eens een aangetekende te zenden. Soit ik deed dat en ik heb nooit nog iets gehoord
Tot enkele weken terug. Toen wou ik een nieuw toestel onder een abo kopen via de proximus winkel.
Dat lukte niet. Ze zeggen probeer eens te bellen om te zien waarom. Thuis bel ik. Die zegt huh raar alles is in orde. Ik maak een nota op voor de winkel. Dit kan wel enkele dagen duren, maar je kan wel bestellen via de webshop, dat zou al moeten lukken. Ik wacht toch af en ga terug naar de winkel gaat nog steeds niet. Zegt ze, wacht een week en probeer dan nog eens. Ook online probeerde ik ook eens maar tevergeefs, ik kreeg de melding ga langs uw winkel met geldig paspoort. Ik Doe nog eens winkel die zegen terug bellen. Ik aaaaargh in mijn eigen gedachten. Nu vandaag bel ik en vraag ik wat is er aan de hand.
Ik krijg een kerel die maar matig vriendelijk is aan de telefoon. Ik leg alles uit en Ik zeg dat dit wel heel vervelend was want in de winkel kunnen ze niet zien wat er aan de hand is. En ik vind dat beu want zo is het precies dat ik rkn niet betaal ofzo. Kerel aan de telefoon. Aah maar idd dat is ook zo. Ik huh? Ja 54 euro staat er open. Ik zeg maar hoe kan dat ik betaal elke maand de rekening en heb daar nooit iets van gehad. Hij droog ja dat moet betaald worden. Ik kreeg het gevoel dat dit iets is dat niet goed is afgesloten met die deurwaarder. Dus ik vertel wat er enkele jaren geleden gebeurde en hij zegt idd dat heeft lets met dat te maken. Ik zo van huh maar dat was toch afgesloten. Hij antwoord idd de deurwaarder stuurde het dossier terug

Ik zo van Awel?
Hij dan, ja dat moet betaald worden
Ik maar ik heb nooit iets gehad.

Hij, msn van een verhuis, ik vertelde dat dit niet kon want ik had pas Proximus in dit huis hier. En ik vraag en hoe en wat moet ik betalen? Hij vroeg me droog, kan je schrijven? Geeft me dan een rknr terug een ander dan gewoon Belgacom een referentie en een bedrag.


Ik zo van ja ok, maar kan ik daar een duplicaat van krijgen want ik weet van niets. Hij reageert daar op, neen dat gaat niet

Ik vroeg dan gewoon een duplicaat ofzo, en dat kon hij ook niet doen, kon ook niet zeggen van wat het is, gewoon dat bedrag en dat moet betaald worden of je kan nooit iets kopen bij proximus. Ik vraag dan, kan ik ergens een klacht indienen want dit was jullie fout. Reageert hij daar heel droog en met een ergerlijke toon op, Sorry meneer dat gaat niet, neen na drie maand kan niks betwist worden.
Ik moet nu dus iets betalen en weet niet wat?

Is dit nu normaal? Ik bedoel? Al een geluk dat dit zo ene klein bedrag is, maar geef toe. Welke deurwaarder geeft nu plots een dossier terug? Waarom kreeg ik geen factuur? Waarom werd mijn nr niet stopgezet? Waarom geen schorsing?

Ik kan hier dus niks aan doen? Ik vind dit maar echt laag en behoorlijk smerig!

Iemand hier ervaring mee?

Ik heb zeer sterk het gevoel dat Proximus mij wil laten opdraaien voor de kosten die zij gemaakt hebben. Maar er over zwijgen tot ik ooit wegging en me dan die factuur sturen.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Alain,

Alvast de excuses hiervoor.
Kan je ons via Het Proximus Team klantgegevens bezorgen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)
Dan kijken we alles voor je na.
Mvg, Koen
done. en ik hoop echt dat er iets aan gedaan wordt

Reageer