Sticky

OPGELET: Nieuwe phishing mail doet de ronde!


Reputatie 7
Badge +6
  • Wim
  • Community Manager
  • 1045 reacties
Beste forumleden,
sedert enkele dagen doet een nieuwe phishing mail van Skynet de ronde waarbij wordt meegedeeld dat uw abonnement wordt geannuleerd of geblokkeerd zal worden.
Dit is echter een valse mail!
Gelieve dergelijke mails als bijlage te sturen naar abuse@proximus.com.
Of dit webformulier invullen: https://www.proximus.com/nl/abuse/form

14 Reacties

Reputatie 7
Badge +3
Die heb ik ook al gehad in mijn ongewenste mails.
Eentje gisteren met onderaan het adres: Golden Summit Media- 12. D. No 16-54, Post box no 1, Ibrahimpatnam, AP 521456, India
Vandaag was het zogezegd van: FreshParcs Media BER01 Borsigstr. 9 10115 Berlin Germany
De 10/10 kreeg ik eentje van dit adres onderaan de mail: Goody Media- P.O. Box 12006, Ortigas Center Post Office Emerald Ave., 1605 Pasig City Philippines
De eerste had als onderwerp: Wij behandelen uw rekening deze maand
De 2 andere hadden: Uw abonnement is geannuleerd, el.ma
Ik heb momenteel al 305 vaan die mails in mijn junkmail staan. Lidl, Colruyt (die is nu ook goed aan het pompen), Hubo, IPhone7, Nivea, NMBS, Raynair enz. Ik had destijds een rule bijgeschreven "no reply" naar ongewenste mail sturen.
Er zijn een paar sites/adressen die telkens terug komen. Ik snap niet dat die nog door de spam filters geraken. Blijkbaar is het bij meerdere mensen hetzelfde probleem met telkens dezelfde mails.
Reputatie 7
Badge +5
wat uitleg over spammail en phishing mail en naar wie je deze best doorstuurt
*****
zoals :
https://www.safeonweb.be/nl/degrotephishingtest
▬ Stuur phishingmails door naar de overheid
Vooraleer op de delete-knop te drukken, is het wel een goed idee om de mail
door te sturen naar het CCB via het adres verdacht@safeonweb.be
enz...
*****
kan je hier vinden op deze links;
Link 1
Link 2
hallo,
ik ontving een email vanaf het adres "do-not-reply.uat@proximus.com" met de melding dat ik mij pay and go kaart opnieuw moet identificeren. Dit zou elke 18 maanden moeten gebeuren volgens het bericht, zoniet blokkering van de kaart...
Is deze email inderdaad fake ? Heeft iemand anders ook zo een email ontvangen aub ?
Bedankt!
Reputatie 7
Badge +5
dat klopt zeker niet dat je een pay and go kaart moet om de 18 maand identificeren dus zal die wel fake zijn.
Trouwens als je identificatie zou verlopen dan zou je niet meer kunnen bellen maar als je u dean identificeert kan je direct terug weer bellen.
Info over P&G identificeren vind je > Hier

NB: stuur deze mail best ook eens door naar abuse@proximus.com.
bedankt, Martin.
Ik heb de email aan abuse verzonden. Ik post dan later de verdere reactie nog.
Heb daarnet een mail van Proximus ontvangen en ik vermoed dat dit phising is, maar het lijkt wel erg geloofwaardig, ik zou binnen de 48 uur geen mails meer kunnen ontvangen of verzenden.
Hierbij de mail
Hallo,

Jouw account MyProximus is geblokkeerd, Binnen 48 uur kunt u geen berichten verzenden of ontvangen.

Klik hier om door te gaan en uw accountinstellingen bij te werken

MyProximus.

verzonden door e.arcari@skynet.be

Ik heb niets ondernomen nog maar vermoed dat die mail in de prullenbak mag?
mvg
Guido
Reputatie 7
Badge +5
zie het antwoord hierop
> https://nl.forum.proximus.be/myproximus-16/mail-topic-geblokkeerd-account-42786
Reputatie 7
Badge +6
Guidoe,
Onze instructies en tips hiervoor staan in deze FAQ:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_fraud/particulieren/welkom-bij-support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-uw-mailbox/een-verdachte-e-mail-opgelet-voor-fraude-via-phishing.html

Best is de mail als bijlage doorsturen naar abuse@proximus.com. Of dit webformulier invullen: https://www.proximus.com/nl/abuse/form

Mvg,
Wim
Reputatie 2
Ik kreeg een tijdje geleden ook zo'n bericht. Stuurde het door naar abuse@proximus.com. De oplichters worden wel inventiever.
Beste vandaag ontving ik deze mail, de bijlage die erin zit is een tekstdocument met 0kb, die ik niet durf te openen, is deze van jullie?
mvg Karine

Reputatie 7
Badge +6
Karine,
Dit lijkt me niet al te koosjer. Kun je ofwel de mail als bijlage (dus niet forwarden) sturen aan abuse@proximus.com ofwel het formulier invullen op https://www.proximus.com/nl/abuse/form

Alvast bedankt voor je medewerking.
Groeten,
Wim
Hoi Wim,
Bedankt voor je snelle reactie , ik ga deze mail zo meteen doorsturen naar jullie.
ben benieuwd wat er gaat uitkomen want mms komt op mijn gsm en niet met mail, daarom vond ik het al verdacht.groetjes Karine
Reputatie 7
Badge +3
"ING" is ook zogezegd weer aan het phishen, door mails te sturen waarin je gratis een bankkaart krijgt, waarmee je via SQR code kan betalen. Is ook duidelijk phishing. Komt zeker niet van ING.

Reageer