op weg naar een monsterfactuur - het akelige vervolg !!!

  • 14 August 2012
  • 6 reacties
  • 744 Bekeken

Ik ben klant bij Proximus met een GSM Comfort 15 abonnement.

Ik ben tevens klant bij Belgacom met een Pack internet/digitale televisie/vaste telefonie.

Hieronder volgt een verhaal dat ik amper zou geloven, mocht ik het op dit moment niet zelf beleven:


  • Juli 2012: ik schaf mij een smartphone aan en neem op mijn Proximus GSM abonnement optie “internet on GSM Start 50 MB”
  • Eind juli: ik registreer en activeer de applicatie “TV Overal” op mijn smartphone
  • E-services: 2 datavolumebalken staan netjes zichtbaar (1.024 MB TV Overal/50 MB internet on GSM)
  • Begin augustus: vaststelling dat ALLE mobiele datavolumeverbruik wordt verrekend op het beschikbare volume van TV Overal;
  • Begin augustus: contact met klantendienst Belgacom en klantendienst Proximus ==> men deelt mij mee dat het abonnement “Internet on Gsm Start” van 50 MB overbodig is als het totale datavolume per maand niet meer bedraagt dan 1 GB (zijnde het gratis volume van TV Overal) !
  • 9 augustus: omdat mijn mobiele dataverbruik eerder beperkt is deactiveer ik de optie “internet on GSM Start 50 MB”
  • Vrijdag 10 augustus (dag 1 van mijn nieuwe GSM bundel !) ==>ik verbruik ongeveer 30 MB ==> op e-services verschijnt een voorlopige factuurstand van + 180 Euro !!!???
  • Maandagochtend 13 augustus: telefonisch contact klantendienst Proximus: in tegenstelling tot wat mij eerder werd meegedeeld blijkt de gratis “TV Overal” optie enkel beschikbaar indien dit wordt gecombineerd met een mobiele data abonnement ==> ik vraag om “Internet on GSM Start 50 MB” optie opnieuw te activeren !
  • Factuurbedrag e-services blijft akelig snel te stijgen tot meer dan 200 Euro
  • Maandagavond 13 augustus: contact met klantendienst Proximus ==> men garandeert mij dat TV Overal terug actief staat en dat alle datavolumeverbruik afgeschreven wordt van de gratis optie 1 GB van TV Overal. Citaat: “u mag 100 % zeker zijn dat alles is rechtgezet, mijnheer”.
  • Dinsdagmiddag 14 augustus 11:04 uur: SMS van proximus: “Opgelet! Uw internetverbruik bedraagt momenteel 57 MB. Bel binnen 24u naar 6000 om een hoge factuur te vermijden”.
  • Dinsdagmiddag 14 augustus 12:47 uur: SMS Proximus: "Uw mobiele internetverbinding werd verbroken om hogere kosten te vermijden. Voor meer informatie of een aangepast tarief, bel 6000”.
  • Dinsdagmiddag 14 augustus 13:00 uur: telefonisch contact met technische dienst Proximus. Men deelt mij mee dat TV Overal niet actief staat in mijn opties !!!!??? Ik wordt doorverbonden naar de klantendienst van Proximus. De klantendienst van Proximus verbindt mij door naar de klantendienst van Belgacom.
  • De medewerker van de klantendienst van Belgacom gaat één en ander uitzoeken en verzoekt mij aan de lijn te blijven ==> wachtmuziek
  • Na een kwartier wachten (mijn middagpauze is onderussen voorbij) heb ik de hoorn ingehaakt.
  • Tussenstand factuurbedrag staat ondertussen op 226,04 €
Dit alles is het gevolg van foutieve informatie die ik van Proximus/Belgacom heb gekregen (zie 5-de puntje hierboven).

Kijk, ik heb 100 % begrip voor het feit dat iemand een menselijke fout maakt. Dit is hiervan een voorbeeld. Iedereen kan fouten maken.

Ik heb wel een probleem als men er niet in slaagt om dit op te lossen. Ik blijf elke keer opnieuw tegenstrijdige informatie krijgen. Mijn factuurbedrag blijft pijlsnel stijgen door het feit dat men er aan de andere kant van de lijn niet in slaagt één en ander recht te zetten.

Bij wie kan ik nog terecht om te voorkomen dat ik aan het eind van de maand het mes op de keel krijg met een monsterfactuur van 100-en Euro als gevolg van een fout die men op dag 1 had kunnen rechtzetten ?

Ik wordt er stilaan moedeloos van.


GSM-nummer: 0485 50 33 30

proximus klantnummer: 11719418

Belgacom klantnummer: 122416343

6 reacties

Je kan ook de ombudsman raadplegen.


Ombudsman Telecom: ©
Elke klant die niet tevreden is met zijn telecomoperator
kan de kosteloze tussenkomst van de ombudsdienst vragen.
Eerst moet u wel contact opnemen bij de klantendienst van de telecomoperatoren.

De ombudsdienst kan immers enkel optreden wanneer een klant geen bevredigende oplossing
heeft gekregen van de klantendienst van zijn telecomleverancier.

De ombudsdienst is bevoegd voor de hele telecomsector.

U kunt klacht indienen bij de Ombudsdienst voor de telecommunicatie:

• door de formulieren in te vullen die beschikbaar zijn op de website van de ombudsdienst;

• via e-mail naar klachten@ombudsmantelecom.be;

• per brief, ter attentie van de heer Luc Tuerlinckx,
Ombudsdienst voor de telecommunicatie, Bischoffsheimlaan 29-35 te 1000 Brussel;

• per fax, op het nummer 02 219 86 59;

• via indiening van de klacht in de kantoren van de ombudsdienst tijdens de openingsuren
(van 9.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur).

Alleen schriftelijke klachten worden in aanmerking genomen.
Het is echter wel mogelijk om u telefonisch tot de ombudsdienst te wenden op het
nummer 02 223.09.09 om optimaal op de hoogte te worden gebracht van uw rechten

Het BIPT zelf behandeld geen klachten en zal je doorverwijzen naar de ombudsdienst!!!


De link naar het Webformulier dat je kan invullen met je klacht
bij "Ombutsdienst voor Telecom" vind je hieronder:
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/klacht-voor-bemiddeling.html?IDC=52



BRON: http://bgctv.skynetblogs.be/#ombudsmantelecom


Badge
Beste

is het uw Smartphone niet die internetconnecties maakt ? zie instellingen

muisje
Muisje,

Inderdaad, ik maak met mijn smartphone gebruik van zowel Wifi als mobiele data (op plaatsen zonder wifi ontvangst).

In principe mag dit geen enkel probleem zijn, zolang ik op maandbasis niet meer dan 1.024 MB + 50 MB = 1.074 MB verbruik.

Men heeft me bevestigd dat de 1GB volume van TV Overal mag gebruikt worden voor iedere vorm van Mobiel dataverbruik (dus niet enkel voor live TV).

Een ombudsman zou hier niet nodig mogen zijn. Ik blijf nog steeds hopen dat Proximus/Belgacom dit spontaan recht zet !
Dat is inderdaad de beste oplossing blijven onderhanddelen in de hoop er iemand bij BGC de zaak eerlijk en ernstig onder handen neemt .

Groetjes, Elsa
Beste Filip,


Zou het mogelijk zijn om uw bovenstaande probleem even via een privé bericht aan mij te bezorgen? Dit zodaning dat ik dit volledig kan nakijken voor u en de juiste handeling kan opstarten in verband met het factuur.Echter op dit moment kan ik nog niet gaan kijken naar dat factuur waarover u spreekt, daar het gaat om een lopende factuur.


Met vriendelijke groeten,

Eva
OK, zal ik doen.

Alvast bedankt :-)

Reageer