Onvriendelijke klantendienst bij overlijden

  • 9 December 2016
  • 4 reacties
  • 882 Bekeken

Mijn vader kwam recent onverwacht te overlijden, alle facturen etc ging via myproximus (wat proximus stimuleert)
Nergens klantennummer, login, paswoord te vinden
De rekening wordt geblokkeerd (door de nalatenschap) en de domiciliering van proximus gaat niet meer door
Herinneringen worden electronisch gestuurd via myproximus (geen login, paswoord)

Krijgt mijn bejaarde moeder vandaag 9/12 om 9.30u een telefoon van een nederlandse stem met de mededeling dat de lijn binnen 2 dagen wordt afgesloten. Mijn moeder legt de situatie uit: overlijden, geblokkeerde rekeningen en geen manier om te achterhalen wat er wel/niet betaald moet worden.

De nederlandse medewerker van de klantendienst geeft geen condoleances, geeft geen mogelijke oplossing en herhaalt droog dat de lijn binnen 2 dagen wordt afgesloten.

Paniekerige gepensioneerde moeder belt naar zoon (ik dus), ik bel het 0800.. nummer en na een half uurtje wacht word ik geholpen door een uiterst vriendelijke vlaamse vrouw: uitstel van betaling wordt spontaan voorgesteld en geregeld, info doorgegeven hoe en wat ik moet betalen per overschrijving, naam en domiciliëring aangepast, uitleg bij de nog te betalen bedragen en tot slot een welgemeende condoleance.

Proximus, #1 Er zit een wereld van verschil in de kwaliteit van uw werknemers. Als ik niet persoonlijk had teruggebeld en de 2e medewerkster gesproken had, dan had ik de lijn mooi laten afsnijden en was ik naar Telenet gegaan (waar we ook al klant zijn en waar dit op een heel professionele manier werd opgelost)

Proximus, #2 Dit zal zich, zeker met de vergrijzende bevolking, nog vaker dan vandaag voorvallen. Er is hiervoor geen plan, geen keuzeoptie in uw 0800.. lijn, geen website link, geen manier om te communiceren (FAQ, chat, ...) zonder kennis van het klantennummer (staat op de factuur van myproximus, i know - geen login & paswoord)

Proximus, #3 Telenet doet dit beter

4 reacties

gestampte boeren... kan er van meespreken
Klantendienst van Proximus heeft inderdaad al beter gewerkt. Beter selectie van de mensen die men aan de centrale zet, zou soelaas kunnen bieden. Maar ik merk inderdaad dat het m.b.t. klantvriendelijkheid sterk bergaf is aan het gaan. Proximus, doe hier wat aan!!!
Reputatie 7
Badge +4
Dag FrancisBE

Dit mag zeker niet gebeuren en waarvoor ook onze oprechte excuses.

Ook geef ik dit natuurlijk door aan de betrokken diensten zodat hier de nodige feedback over gegeven wordt.

En het geven van een uitstel zou zeker geen probleem mogen geven.

Indien je wenst kan ook nog altijd de factuur via post verstuurd worden.

Als ik dit moet aanpassen mag je altijd klantgegevens sturen naar Het Proximus Team, dan doen we hier het nodige voor.

En ook zeker alvast onze deelneming.

Met vriendelijke groeten

Koen
Dag FrancisBE

Dit mag zeker niet gebeuren en waarvoor ook onze oprechte excuses.

Ook geef ik dit natuurlijk door aan de betrokken diensten zodat hier de nodige feedback over gegeven wordt.

En het geven van een uitstel zou zeker geen probleem mogen geven.

Indien je wenst kan ook nog altijd de factuur via post verstuurd worden.

Als ik dit moet aanpassen mag je altijd klantgegevens sturen naar Het Proximus Team, dan doen we hier het nodige voor.

En ook zeker alvast onze deelneming.

Met vriendelijke groeten

Koen


Dit is een correcte klantendienst! Zo moeilijk is dat toch niet? Waarom steeds eerst reclameren om dat toch correct, respectvol en klantvriendelijk bejegend te worden?
Merci Koen!

Mvg,
Peter

Reageer