Vraag

Ongepaste factuur

  • 30 November 2016
  • 1 reactie
  • 158 Bekeken

Beste,
Ik ontving een factuur van €75,36 ipv de gebruikelijke €24,79.
Waarvan : €24,79 abonnement, €15 andere kosten(???), - €10 tegoeden (???) en €45,77 dataverbruik.

Ik belde 3 maal met de klantendienst en ik kreeg telkens een ander verhaal.
Niemand kan me zeggen waar de €15, noch de €10 vandaan komen.
Voor het dataverbruik is er een piek geweest op 12/11 om 11h40 die mij €42, 80 kost.
Er is een sms verstuurd op 12/11 om 16h23 dat de limiet werd bereikt en de surfsnelheid werd aangepast.
Als de limiet wordt overschreden om 11h40, waarom wordt er dan actie ondernomen om 16h23? Dit geeft de klant niet de kans om het dataverbruik uit te zetten zodra het nodig is, waardoor er kosten van meer dan €40 kunnen worden aangerekend.

Eerste contactpersoon zei me : Inderdaad mevrouw, we geven onze fout toe en sturen u een mail ter rechtzetting. Twee dagen later niets ontvangen..
Tweede contactpersoon zei me : Mevrouw, ik vind geen dossier terug; maar verbruikt is verbruikt, dus U moet betalen.
Derde contactpersoon zei me : Ik zal dit even bekijken, maar U kan dit deel van de factuur online betwisten. Betaal alvast de abonnementsgelden.

Waar betwist ik dit online? Ik krijg constant foutmeldingen waardoor ik dit niet kan. Naar de klantendienst durf ik al niet meer bellen, want dat helpt me ook geen stap verder.
Door de aanslepende en onopgeloste facturatieproblemen ben ik reeds overgestapt naar Orange voor TV&Internet.
Indien dit voor mijn mobiel abonnement blijft aanslepen ( problemen duren al 7 maand!), dan wens ik de Iphone over te kopen en dit abonnement eveneens stop te zetten.

Dit is jullie belofte, dus gelieve u er dan ook aan te houden. Indien jullie deze niet kunnen naleven, is het ongepast de consument er voor te laten opdraaien!

-> WANNEER EN HOE WORDEN DIE SMS-MELDINGEN VERSTUURD?
U ONTVANGT IN SOMMIGE GEVALLEN EEN SMS WANNEER U EEN BEPAALD DEEL VAN UW BUNDEL OPGEBRUIKT HEBT
IN ELK GEVAL EEN SMS WANNEER U UW BUNDEL VOLLEDIG OPGEBRUIKT HEBT
DAARENBOVEN KRIJGT U EEN BIJKOMENDE SMS WANNEER U
€ 10 BOVENOP UW BUNDEL(S) HEBT VERBRUIKT
€ 50 BOVENOP UW BUNDEL(S) HEBT VERBRUIKT

1 reactie

Reputatie 7
Badge +3
Dag CiJa,

De waarschuwingssms’en worden maximaal met een vertraging van 11 uur verstuurd en niet tussen middernacht en 7 uur ’s ochtends:

http://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_usage_sms_notif_mobusage/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/gratis-sms-meldingen-over-uw-verbru...

Stuur je ook even je klantgegevens door voor nazicht? Dit kan eventueel via een privébericht.

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link


Groetjes,

Antonella

Reageer