Vraag

Nog 'gratis' mobiel internet over maar moet toch extra betalen

  • 9 February 2017
  • 5 reacties
  • 661 Bekeken

Hallo

Ik zit met een klein probleempje dat alsmaar groter aan het worden is.. op 7 februari kreeg ik een sms Proximus met het volgende erin: "Proximus-info: Beste klant op 07/02/17 om 07:41 had u het totaalbedrag van uw abonnement met 10.00 Eur overschreden."

Ik maak gebruik van een Proximus abonnement waarbij ik 20 euro per maand betaal, hierbij heb ik ongelimiteerd sms'en, 120 belminuten en 1,5 GB mobiel internet.

Dus vervolgens ga ik naar de My proximus app en zie het volgende:



en dan door even naar beneden te scrollen kwam ik dit tegen:



Hoe is het mogelijk dat Proximus me plots geld aanrekent voor internet terwijl ik nog maar 76% van mijn mobiel internet gebruikt had? Ondertussen is dit bedrag opgelopen tot ongeveer 14 euro. Ik heb al mijn apps de toegang ontnomen tot het gebruik van mobiel internet (en roaming) dus ik vraag me echt af hoe dit mogelijk is.

Met vriendelijke groeten

Sven

5 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hallo Sven!

Het spijt me te horen dat u storingen ondervindt met uw tariefplan..

Het is helaas zo dat terwijl de factuur nog lopend is wij nog geen actie kunnen ondernemen,

zodra u de factuur ontvangen heeft mag u wel onze diensten contacteren hierover en wij doen het nodige.

Mvg,

Wouter
Beste Sven

Ikzelf zit met hetzelfde probleem, bijlomende kosten van mobiele data. Maar eigenlijk nog genoeg data over hebben. €8 toen er nog over was. En nu zit ik op 1536MB van de 1536MB en heb ik €18.61 buiten bundel verbruikt (wat normaal meegeteld wordt bij de teller en hier dus niet het geval is...)

Ik heb mobilus 20 en ik zit steeds met facturen van €38-48 ...

Met vriendelijke groeten
Benn Smets
Beste Wouter

Ook ik heb een gelijkaardig probleem. Ik heb het bizzSmartXL20 abo wat recht geeft op oa 2Gig data per maand. Elke 28e van de maand wordt deze bundel hernieuwd en krijg ik hier een smsje van.
Op 22/2 krijg ik bericht van proximus dat ik 1.6Gig data verbruikt heb en dat ik het resterende datavolume kan gebruiken tot 27/2. Op 28/2 ontvang ik NIET het gewoonlijke bericht dat mijn bundel vernieuwd werd. Ik vermoedde dat dit mogelijks wat te maken had met de korte maand februari en dat ik dit bericht op 1 maart alsnog zou krijgen. Dit gebeurde niet. Op 1 maart krijg ik wel een sms dat ik mijn surfvolume van 2 Gig heb opgebruikt en dat mijn surfvolume vervolgens verlaagd werd tot 28/3. De data in mijn bundel werd dus helemaal niet vernieuwd!

Ik heb vervolgens naar jullie klantendienst gebeld en zij gaven aan dat het systeem zei dat ik alles voor maart al had opgebruikt. Dit kan echter niet. Het balkje in de app MyProximus heeft nooit terug op 0 gestaan de afgelopen dagen. Ik heb in februari geen bericht gehad dat ik over mijn limiet zat. Ik ben bovendien altijd mooi toegekomen met 2 Gig elke maand en nu zou ik vanaf uur 1 van mijn zogezegde 'nieuwe bundel' alles hebben opgebruikt terwijl ik nauwelijks mijn data heb gebruikt die dag? De klantendienst is echter blijven volhouden dat ik alles had opgebruikt en dat ze niets konden doen. Naast het samen willen zoeken naar een oplossing liet ook de klantvriendelijkheid echt zwaar te wensen over.

Ik heb erna ook nog de boodschap gekregen dat Proximus sowieso niets kan doen tot de factuur eind maart verschijnt.
Uiteraard moet ik door dit voorval wel al mijn dataverbruik gaan betalen bovenop de factuur die ik sowieso dien te betalen en waarin normaal 2Gig vervat zit. Ik wil liever niet het risico nemen om een peperdure rekening voorgeschoteld te krijgen op het einde van de maand maar heb mijn data echt wel nodig.

Ik hoop van harte dat u een oplossing hebt voor mijn probleem. Ik ben al 14 jaar tevreden klant van Proximus maar als er geen oplossing wordt voorgesteld, ben ik genoodzaakt over te stappen op een andere provider zodat ik deze maand nog data ontvang die wel degelijk in mijn bundel zit.

Alvast bedankt!
Vriendelijke groeten
Ine
Ik heb identiek hetzelfde probleem, ondertussen factuur al lang ontvangen en al lang contact opgenomen via privebericht maar ik krijg gewoon geen antwoord...
Reputatie 5
Badge +3
Dag Ine,

Ik wil het alvast heel erg graag voor je nakijken!

Kan je mij alvast het betrokken nummer bezorgen in een PB, kan steeds via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Zo kunnen we dit meteen samen oplossen!

Mvg, Nicky

Reageer