Beantwoord

Na 4 maand is opzeg nog niet rond bij Proximus

  • 11 October 2018
  • 14 reacties
  • 492 Bekeken

Begin juli (3 of 4 juli) zijn we overgestapt naar Telenet.
Door problemen binnen Proximus is deze opzeg nog altijd niet rond en blijven we elke maand opnieuw facturen krijgen.
We hebben ook pas deze maand (dus na bijna 4 maand) ons geld terug gekregen dat we te veel betaald hadden.
Ik heb net gebeld met de klantendienst en het is niet zeker wanneer dit opgelost wordt, het kan zijn dat we volgende maand nog een rekening krijgen en dan maar even opnieuw moeten bellen naar Proximus. En na die maand nog een rekening en de maand erna, en …….
Reden, er worden ticketjes aangemaakt maar blijkbaar na een bepaalde tijd worden deze automatisch op afgerond gezet. Conclusie nog altijd niet opgelost.

Hoe lang gaat dit nog duren? Hoe moeilijk is het om een opzeg rond te krijgen?
Ik ben dit niet meer gewoon beu, ik ben dit kotsbeu. En ik ben normaal iemand die heel kalm blijft 🙂

Dit is niet het enige probleem dat we ooit bij Proximus hebben gehad.....
Als ik vraag welke stappen ik kan ondernemen om dit proces te versnellen is het antwoord 'niets'. Het probleem ligt intern bij Proximus en hier kan ik niets aan doen.

Iemand hier een idee wat ik nog zou kunnen doen ? Anders vertrekt er deze week nog een aangetekende brief met verdere stappen die ik ga ondernemen.
icon

Beste antwoord door Joel M 1 March 2019, 16:26

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Indien er in de loop van de volgende dagen geen oplossing uit de bus komt van Proximus medewerkers op dit publieke forum misschien eens naar de ombudsdienst telecommunicatie stappen, 4 maand om iets recht te zetten zou voor de meest klantvriendelijke telecomoperator toch moeten kunnen, nee?

Vermits u toch geen klant meer bent, kunt u bv. vragen betrokkenn facturen te schorsen totdat het probleem X verholpen is en ze door Proximus ook gecrediteerd kunnen worden

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36

Succes
Reputatie 7
Badge +3
Beste silke91,


Kan u mij via privébericht uw klantgegevens(klantnr, naam, gsmnr)bezorgen.
via https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679
Dan kijk ik het even na voor u.

Groetjes,

Joël
Ik heb net een privébericht gestuurd.
Dit is nog steeds niet in orde alhoewel proximus (telefonische klantendienst) in tussentijd al twee keer heeft bevestigd dat dit langs proximus kant nu zeker wordt opgevolgd en binnen het uur in orde komt. Twee weken later krijgen we aanmaning via SMS.
Allemaal perfect normaal. Ik krijg mijn vaste lijn ook niet opgezegd na meerdere telefoons naar de klantendienst, via proximus teleboetiek: dat gaat hier niet zeggen ze na ruim 30min wachten, proximus opzegformulier, aangetekend schrijven...

Om echt moedeloos van te worden.
Telefoonabonnement blijft gewoon doorlopen ondanks dat het nummer op 13/11 reeds overgedragen is naar andere provider.

Ja ik heb ook 2 van die telefoontjes van Proximus gehad dat het abonnement per direct ging stopgezet worden, wat niet gebeurd is noch schriftelijk bevestigd.

Ja, een prive bericht naar Proximus Team heb ik ook al gestuurd zonder nuttige reactie.
Ok dan zijn wij dus niet de enigste. Op het privebericht heb ik zelfs geen reactie gekregen. Heb nu de ombudsdienst ingeschakeld als laatste hoop.
Reputatie 6
Badge +3
Dag Silke,
je verhaal dat er reeds sinds meerdere maanden een aanvraag is ingediend voor een opzeg en dat je reeds langer actief bent bij Telenet is zeer ongewoon.
Natuurlijk moet Proximus dit corrigeren en mag er niets aangerekend worden.
We kunnen een 'retroactieve' opzeg maken en het teveel aangerekend bedrag crediteren.
Gelieve dit gesprek dan ook verder te zetten via deze link.
Mvg, Wilfried
Net hetzelfde hier, Al bijna 3 maanden klant bij Orange maar krijg nog steeds aanrekeningen van Proximus.

Vrij duidelijk dat de lijn niet meer word gebruikt, sinds men verbruik op 0 staat deze hele maand.
Reputatie 7
Badge +3
Beste Mike,

Ik zie dat enkel het gsm-abonnement is opgezegd.

Als ik goed begrijp is het ook de bedoeling dat uw Internet Fiber en digitale tv opgezegd moest worden.

Groetjes,Joël
Volgens de email die ik van Proximus heb aangekregen, waren het zowel gsm als tv & Internet.
Mits ik love heb genomen bij orange, en dit een combinatie is van pakketten.

Deze hadden dus ook geannuleerd moeten worden.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Mike,

Ik heb uw volledig pack opgezegd.Daar gaat u nog een bevestiging van ontvangen.

Ik heb u ook een tegoednota opgemaakt van 144,01EUR voor de periode januari + februari 2019.

U moet dus de factuur van februari niet betalen.U gaat dan nog 72EUR teruggestort krijgen.

Excuses alvast voor het ongemak.

Groetjes,Joël
Hey Joel,

Bedankt om dit op te lossen dan!

Ik ga er wel even bij vermelden, dat ik met domiciliering betaalde en deze ging normaal 9de van de rekening.

Dus dan zou deze ook moeten geannuleerd worden langs jullie of mijn kant.
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
https://www.sepastop.eu/nl-be/kennisbank/domiciliering-stopzetten/
Sepa-domiciliëringen kunnen enkel stopgezet worden door de leverancier
u kunt ze zelf wel indien nodig blokkeren
https://www.sepastop.eu/nl-be/kennisbank/domiciliering-blokkeren/
normaal zal bv. Proximus er na opzegging geen gebruik meer van maken (maar uit ervaring weet ik dat leveranciers (quasi) nooit de moeite doen om de Sepa's stop te zetten...)
= dat was een voordeel van de "oude ter ziele gegane" Belgische domiciliëringen t.o.v. de " nieuwe" EU-werkwijze
Maar maakt dat dan nog iets uit als je toch sepa-domi kunt blokkeren of de leverancier deze sepia-domi stop zet, als ze geblokkeerd is kunnen ze toch niets meer innen van je rekening?
Reputatie 7
Badge +4
Ja en neen Martin, zie hierboven verschil tussen beide; maar ja ok de leverancier kan (in elk geval) niet meer aan uw rekening, maar op termijn kan de lijst Sepa's wel (zeer) lang worden = datavervuiling (bv. electriciteitsleveranciers die hun dienstverlening stopzetten =uit de markt verdwijnen; kredietkaartmaatschappijen die hun dienstverlening in België stopzetten, leveranciers die failliet gaan, …)
-> onze EU commissie/parlementsleden en EU-administratie hebben "weer eens half werk geleverd"

Reageer