Beantwoord

Mobiel internet verbruik foutief (bug of onduidelijk?) in MyProximus en al >20€ kosten

  • 31 December 2016
  • 6 reacties
  • 521 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Dag,
het mobiel internetverbruik wordt niet correct (of onduidelijk?) weergeven in MyProximus:
het nummer beginnend met 047089 is een nummer voor tablet dat al jàren ongebruikt is, en toch wordt er 2GB aangerekend.
Gebruikt volume voor deze maand 2252 MB 541 KB van de beschikbare capaciteit (0 MB overblijvend).

het nummer beginnend met 049643 wordt inderdaad actief gebruikt en daar is het verbruik vol:
Gebruikt volume voor deze maand 1024 MB van de beschikbare 1024 MB (0 MB overblijvend).
Of dit correct is, kan dat kan ik op heden niet controleren.

het nummer beginnend met 0477497
Gebruikt volume voor deze maand 10 MB 433 KB van de beschikbare 1024 MB (1013 MB 591 KB overblijvend).
Dat is correct want internet ligt meestal uit op dit toestel.

Mijn vraag is nu of het hier een bug betreft in MyProximus dan wel hier een andere oorzaak is en de 20€ kosten correct zijn.

icon

Beste antwoord door Joel M 18 January 2017, 15:02

Bekijk origineel

6 reacties

Beste Frank,

Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb, zie mijn topic https://nl.forum.proximus.be/onterechte-hoge-factuur-elke-2-maand-18/onterechte-hoge-factuur-elke-2-maand-37083.

We zijn niet de enige die dit ondervinden, ik heb op andere websites en op Facebook ook al zulke verhalen gehoord. Ik hoop dat ze snel met een oplossing komen, dit is een ernstige fout in hun systeem.
Reputatie 6
Badge +3
Ik denk dat bij mij het totale verbruik juist is (kinderen en vakantie...) Maar myproximus is onduidelijk hierover.
Misschien omdat de data hoeveelheid samengevoegd wordt. Oude pack-formule namelijk.
De kost op zich zou niet onoverkomelijk zijn maar duidelijke informatie is dit niet...
Reputatie 6
Badge +3
Nu is de factuur binnen en nog minder onduidelijkheid.
Op Myproximus wordt nu vermeldt dat op 29/12/2016 er mobiel internet is geweest met een tijdsduur van 169 uur !! Betreft mobiel nummer 049643xxxx
Hoe is dat mogelijk?
Bij deze betwist ik dan ook deze factuur.



Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Ik heb voor u de nodige rechtzetting gedaan via creditnota 6793041139, bedrag 20,45EUR.

U mag het verschil van 95,04EUR overschrijven met de huidige mededeling.

Excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groeten,

Joël
Reputatie 6
Badge +3
Bedankt voor de vlotte afhandeling.
Beste proximus team,

Ikzelf en een aantal andere klanten ondervinden ook een ernstig probleem ivm. de aanrekening van ons mobiel verbruik. In tegenstelling tot Frank is er in ons geval geen sprake van een vlotte afhandeling. Meer nog: onze berichten schijnen al een 10-tal dagen genegeerd te worden door uw medewerkers, zonder enige oplossing van ons probleem. U vindt ze hier: https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/factuur-verbruik-mobiele-gegevens-36749/index1.html

Bij deze verzoek ik u om graag zo snel mogelijk aandacht te besteden aan dit probleem.

Mvg,
Dries

Reageer