Vraag

Mijn prepaid gsm

  • 18 January 2017
  • 0 reacties
  • 250 Bekeken

Geachte,
Op 28 december 2016 kreeg ik een factuur voor mijn prepaid gsm ten bedrage van 30 euro. Het gaat over factuurnr 162102372403 klantennr 162102372403.
Tot voor kort kocht ik altijd een gsm kaart ten bedrage van 15 euro. Iemand van proximus nam contact met mij op en stelde mij voor om voor prepaid te kiezen. Volgens die persoon zou ik beter af zijn daarmee. Ik twijfelde enorm omdat ik dat vroeger nog gehad heb voor mij en mijn 3 kinderen en het vlug verkeerd liep.
Volgens die persoon ging het nu over een heel andere en nieuwe formule en ik zou er alleen maar voordelen van ondervinden.
Toen men mij opbelde was ik aan het rijden met mijn auto, ik moest mij al aan de kant van de weg zetten om op te nemen. Ik luisterde naar het hele verhaal maar kon niets opschrijven en het zat naar mijn mening redelijk ingewikkeld in elkaar. Of er werd enorm rond de pot gedraaid om mij ervan te overtuigen het toch maar te doen,ik had niets te verliezen zeiden ze. Het puntensysteem dat ik nu had wist die persoon niet hoe het daarmee zat, dus ze wist er toch duidelijk niet zo veel van.
Na veel zagen heb ik uiteindelijk toch toegezegd om het te proberen. Ik moet zeggen ik heb er alvast enorm veel spijt van. Wat ze niet gezegd hadden was dat het overblijvende saldo dat ik niet verbeld had, ik niet kon overnemen naar de volgende maand. Met mijn gewone kaart kocht ik gewoon een nieuwe als het krediet volledig op was. Dus nu betaal ik elke maand 15 euro terwijl ik er geen voordeel uit haal. Met mijn oude gsm kan ik niet eens op het internet dus daarvoor moet ik het alvast niet doen. Vroeger moest ik niet elke maand een nieuwe kaart betalen en als ik eens veel moest bellen dan was ze soms eerder op. Ik vond het goed zoals het was.
Vanaf het begin is het mislopen. Iemand anders doet voor mij al mijn betalingen, een instantie, omdat ik dat zelf niet kan. Al vanaf de 2e factuur denk ik werd door die instantie de factuur niet op tijd betaald, daar kan ik helemaal niets aan doen en ben er ook niet verantwoordelijk voor. De factuur was ongeveer 1 week te laat betaald, maar was uiteindelijk wel betaald !! De factuur erop werden er 15euro kosten aangerekend omdat er te laat betaald werd. Ik belde met de klantendienst omdat ik dit niet eerlijk vond, maar die mevrouw heeft mij nogal rap en op een redelijk onbeleefde manier afgewimpeld. Ik moest die 15 euro kosten betalen, terwijl de eigenlijke factuur zelf maar 15 euro is. Dus door een week te laat te betalen verdubbelde mijn factuur gewoon.
Hiermee kan ik echt niet akkoord gaan en ik ben dan ook niet van plan om dit te betalen. Ik vind het gewoon oneerlijk omdat proximus mij zelf contacteerde en enorm aandrong om op een prepaid kaart over te stappen, ik niet eens tevreden ben over het systeem en ik als kosten wegens te late betaling, het dubbele van mijn factuur moet betalen.
Ik heb voor die factuur 15 euro betaald en niet meer dan dat omdat ik het niet eerlijk vind. Proximus profiteert van zwakke mensen die zelf niet genoeg weten over het systeem en die niet eens in staat zijn om hun eigen papieren in orde te krijgen en dit door langdurige ziekte.
Dit is reeds de 3e keer dat ik problemen heb met proximus en ben het echt wel moe aan het worden. Ik zou dan ook graag hebben dat die kosten in mindering worden gebracht. Ik heb het financieel nu al niet gemakkelijk.
Graag een antwoordje op mijn klacht aub
groeten
Kathy

0 reacties

Geen reactie

Reageer