Klacht betreffende facturatie en onterechte afsluiting internet!

Klacht betreffende facturatie en onterechte afsluiting internet

’n Korte samenvatting van de frustrerende handelingen van Belgacom:

• Klant bij Belgacom sinds november 2012
  • Tot februari 2013 normaal facturen ontvangen, maar sinds maart niet meer
  • Zelf in maart al contact opgenomen met de klantendienst, waarbij bleek dat Belgacom zonder enige aanleiding mijn gegevens aangepast had en ’n incorrect facturatie adres toegevoegd, van een oud adres waar ik nooit klant geweest was bij Belgacom
  • Ik heb in de periode maart tot deze week zelf meerdere keren contact opgenomen met de klantendienst om te melden dat ik geen facturen ontvang en met het verzoek om het facturatie adres in orde te brengen – helaas zonder resultaat
  • 2 weken geleden werd, zoals gevreesd, mijn internet verbinding afgesloten en wordt mij meegedeeld dat er 2 openstaande facturen zijn, maar wordt mij maar 1 factuur bezorgd, en dat met meer dan ’n week vertraging
  • Bij verdere opvolging blijken er nog 3 facturen open te staan, die dan opeens wel via email bezorgd kunnen worden
  • Na ontvangst heb ik de openstaande facturen direct betaald, maar Belgacom kan mij niet meedelen wanneer mijn internetverbinding terug in orde gebracht zal worden
  • Ondertussen ben ik als zelfstandige gedupeerd door gebrek aan internetverbinding, en heb ik alternatieve oplossingen moeten zoeken om toch mijn werkzaamheden te kunnen verrichten
  • Tenslotte worden mij aanmaningskosten aangerekend voor het niet tijdig betalen van facturen waar ik zelf achter gebeld heb, maar die mij ondanks mijn herhaalde verzoeken niet werden bezorgd

Belgacom is hier duidelijk in de fout door eenzijdig en onterecht mijn gegevens aan te passen waardoor ik geen facturen meer ontvang. Bij gebrek aan facturen kan ik deze dus ook niet betalen... Zelfs na herhaalde keren contact op te nemen met de klantendienst om zelf achter facturen te vragen en waarbij mij beloofd wordt dat mijn gegevens gecorrigeerd zullen worden, gebeurd dit niet...

Deze situatie is echt onacceptabel en ik verwacht actie van Belgacom wat betreft de volgende zaken:

• Per direct heraansluiting van mijn internet verbinding
  • Een serieuze tegemoetkoming voor de geleden schade, i.e. ondertussen 13 werkdagen gedupeerd als zelfstandige
  • Kwijtschelding en terugbetaling van de aangerekende aanmaningskosten, aangezien de verantwoordelijkheid voor deze situatie duidelijk bij de gebrekkige klantendienst van Belgacom ligt
  • Een rechtzetting van alle gegevens
  • Een zeer duidelijk uitleg van uw dienst hoe dit allemaal kan gebeuren

Met gefrustreerde groeten,

Tim

8 Reacties

Reputatie 1
Badge

Zijn die contacten met Belgacom allemaal enkel telefonisch gebeurt ? Want dit lijkt me een duidelijk geval waarbij je als klant aan Belgacom zal moeten kunnen bewijzen dat je alle moeite gedaan hebt om je facturen te betalen. Soms zou je beginnen denken dat hierom support per email bij Belgacom niet mogelijk is, want dat laat 'sporen' na.

Jammer dat dit dus nog altijd kan gebeuren...
Beste Tim,

Kunt u mij via een privébericht uw klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen, dan laat ik het door de bevoegde dienst nakijken.

Met vriendelijke groeten,

Eva

ik peggy nooit klant van belgacom geweest kreeg papieren van deurwaarder ondertussen al voor de rechtbank geweest factuur bedrag sprak opfacturen van 2011 bedrag1277,12 euro nu nu ondertussen 2649,35 euro nooit facturen ontvangen want ik was geen klant vandaag naar belgacom geweest in brussel om de facturen te vragen die ze zouden opgestuurd hebben en contract dat zou afgesloten geweest zijn met belgacom kunnen ons niet helpen bij begacom thuis hebben we nog steeds belgacom tv en internet en heb een abonnement gsm via mijn werkgever gehad van peoximus maar de facturen wel op mijn naam thuis gestuurten gingen maandelijks van mijn rekening tot op heden aboonement en dat zou dan normaal niet kunnen wanneer er nog facturen open staan .ik kan niet meer volgen zenne nu opgezegt en tv en internet zal volgen .waren nu op verlof van 14 jullie tot 29juli de 23juli toen is deurwaarder met politie en slotenmaker terug aan de deur geweest slot uitgeboord en alle meubels op geschreven en verkoop volgt op 29aug 2013.wat kunnen we nog meer doen belgacom kan mij geen facturen geven die ze zouden gestuurt hebben maar er nooit een ontvangen ik ben altijd bij base ge geweest wij weten niet om wat het hier juist gaat welke gsm nummer of belgacom tv en belgacom kan geen facturen laten zien in woon hier bij mijn man in liedekerke 2008 en de facturen spreken op 2011 nooit gezien wij staan machteloos en deurwaarder zegt dat we er moesten op in gegaan zijn maar als je niets krijgt heb je ook niets e .bij de juridische diest kan je ook niet binnen dat is niet voor klanten alleen maar voor advokaten en deurwaarders .dus dat gaat ook niet .welke faxcturen ga ik nog mms krijgen die niet van mij zijndit moet je mee maken daar word je ziek van?

ik peggy weten geen factuurnummer of gsm nummer kan niets bewijzen maar nooit klant geweest vanop vakantie gebeld naar belgacom en antwoord was het zal een vergissing zijn e leuk e zo een antwoord als je meubels staan opgeschreven voor verkoop voor iets dat van mij niet is en weet ook niet waar tv of aan wie dit dan wel toebehoorde en op welk adres .hebben belgacom sinds 2011 maart op mijn man zijn naar maar daarvoor altijd klant geweest bij telenet .wij weten niet meer wat te doen
Reputatie 1
Badge

Als deze zaak voor de rechtbank is geweest : dan heb je die facturen daar toch kunnen raadplegen ? Vooraleer een deurwaarder binnenvalt moet er ergens toch wel het nodig bewijs geweest zijn van nalatige betalingen.

Bij factuurproblemen moet je altijd direct reageren en niet wachten tot er 'echte' problemen optreden. Bij nalatige betaling komen er quasi altijd kosten bij, zeker als het zaakje via het gerecht en deurwaarders geregeld wordt. Deze kunnen gerust hoger oplopen dan het oorspronkelijk bedrag waar de betwisiting over gaat.

Ik hoop voor jou dat dit inderdaad een vergissing is, maar een deurwaarder is allesbehalve de eerste stap die Belgacom gebruikt om facturatieproblemen op te lossen...

Misschien is het beter dat je EVA eens via dit forum een direct bericht stuurt. Dat is naast de antieke brief de enige manier om Belgacom schriftelijk te bereiken. Want het is blijkbaar hoog tijd dat dit wordt opgeklaard.

Als je vindt dat Belgacom zelf nalatig blijft : er bestaat ook zoiets als de ombudsdienst voor telecommunicatie. Die kan je via deze link bereiken : http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36 Daar kunnen ze je helpen als je er zelf niet in geslaagd bent om via je provider de problemen op te lossen.
Reputatie 6
Badge +3

@peggy: lees ik het goed?

- 1e posting : nooit klant geweest van belgacom

- 2e posting: klant bij belgacom sedert 2011 (uw man)

Voordat zoiets voor de rechtbank komt krijg je aangetekende brieven dus zeggen dat je geen facturen kreeg is erg ongeloofwaardig.

Na uitspraak rechtbank moet je ook niet klagen dat een deurwaarder langs komt ,terwijl je op reis ben. Je had beter belgacom betaald in plaats van op reis te gaan.

Sorry als dat hier allemaal fout is, kan je situatie wat beter uitleggen?.

frank ik ormoet toch geen facturen betalen die niet van mij zijn en ook die facturen heb ik nooit gekregen en dat van mijn man daar krijgen we facturen van en die worden betaald hoor de facturen worden nu opgevraagt door deurwaarder aan belgacom en we zullen dan wel zien zeker van wie ze zijn in ieder geval niet van mij nooit geen facturen gekregen van belgacom mobiele of belgacom tv

patrick zijnt naar belgacom geweest die kunnen geen bewijzen geven alles word nu opgevraagt via de deurwaarder en alles is nu voorlopig geschorst voor verder onderzoek

Reageer