Klacht betreffende facturatie en onterechte afsluiting internet!

  • 30 July 2013
  • 1 reactie
  • 261 Bekeken


Klacht betreffende facturatie en onterechte afsluiting internet


’n Korte samenvatting van de frustrerende handelingen van Belgacom:

  • Klant bij Belgacom sinds november 2012
  • Tot februari 2013 normaal facturen ontvangen, maar sinds maart niet meer
  • Zelf in maart al contact opgenomen met de klantendienst, waarbij bleek dat Belgacom zonder enige aanleiding mijn gegevens aangepast had en ’n incorrect facturatie adres toegevoegd, van een oud adres waar ik nooit klant geweest was bij Belgacom
  • Ik heb in de periode maart tot deze week zelf meerdere keren contact opgenomen met de klantendienst om te melden dat ik geen facturen ontvang en met het verzoek om het facturatie adres in orde te brengen – helaas zonder resultaat
  • 2 weken geleden werd, zoals gevreesd, mijn internet verbinding afgesloten en wordt mij meegedeeld dat er 2 openstaande facturen zijn, maar wordt mij maar 1 factuur bezorgd, en dat met meer dan ’n week vertraging
  • Bij verdere opvolging blijken er nog 3 facturen open te staan, die dan opeens wel via email bezorgd kunnen worden
  • Na ontvangst heb ik de openstaande facturen direct betaald, maar Belgacom kan mij niet meedelen wanneer mijn internetverbinding terug in orde gebracht zal worden
  • Ondertussen ben ik als zelfstandige gedupeerd door gebrek aan internetverbinding, en heb ik alternatieve oplossingen moeten zoeken om toch mijn werkzaamheden te kunnen verrichten
  • Tenslotte worden mij aanmaningskosten aangerekend voor het niet tijdig betalen van facturen waar ik zelf achter gebeld heb, maar die mij ondanks mijn herhaalde verzoeken niet werden bezorgd

Belgacom is hier duidelijk in de fout door eenzijdig en onterecht mijn gegevens aan te passen waardoor ik geen facturen meer ontvang. Bij gebrek aan facturen kan ik deze dus ook niet betalen... Zelfs na herhaalde keren contact op te nemen met de klantendienst om zelf achter facturen te vragen en waarbij mij beloofd wordt dat mijn gegevens gecorrigeerd zullen worden, gebeurd dit niet...


Deze situatie is echt onacceptabel en ik verwacht actie van Belgacom wat betreft de volgende zaken:

  • Per direct heraansluiting van mijn internet verbinding
  • Een serieuze tegemoetkoming voor de geleden schade, i.e. ondertussen 13 werkdagen gedupeerd als zelfstandige
  • Kwijtschelding en terugbetaling van de aangerekende aanmaningskosten, aangezien de verantwoordelijkheid voor deze situatie duidelijk bij de gebrekkige klantendienst van Belgacom ligt
  • Een rechtzetting van alle gegevens
  • Een zeer duidelijk uitleg van uw dienst hoe dit allemaal kan gebeuren

Met gefrustreerde groeten,


Tim

1 reactie

Beste Tim,

Kunt u mij via een privébericht uw klantgegevens (naam, klantnr., tel.nr., gsm nr.) bezorgen, dan laat ik het door de bevoegde dienst nakijken.

Met vriendelijke groeten,

Eva

Reageer