Klacht

  • 18 May 2017
  • 4 reacties
  • 350 Bekeken

Ik krijg hier een afrekening van 130,36€ waarvan 60€ telefoon kosten. Daar ik mijn telefoon alleen gebruik om te bellen vraag ik mij af waarvan zij dit bedrag halen. Dit betaal ik niet.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag Etienne,

Kan je ons via Het Proximus Team klantgegevens bezorgen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)

Dan kijk ik het graag voor je na.

Groeten

Koen
Geachte Proximus,
Betreffende mijn aansluiting met klantnummer 1370052
Ik betaal buiten mijn maandelijkse kosten een gering bedrag voor effectieve telefoongesprekken.
Daar het vaste telefoonnummer slechts wordt aangehouden om te faxen.
Uiteindelijk een zinloze kost, mocht Proximus een online fax-versturing aanbieden.
Bij verschillende promotie-gesprekken van Proximus werd dit aangekaart.
Telkens zou men met de technische diensten overleggen,
doch nimmer werd enige feedback gegeven.

In tegendeel, maanden geleden werden er een vijftal faxen verstuurd naar Nederland.
Waarvoor me een extra kost werd aangerekend van liefst 55,49 euro.
In afweging met de een online fax oplossing, weerom onverantwoorde aanrekening.
Er werd dan ook een klacht geopend om dit aan te kaarten.
Op deze klacht werd echter nooit gereageerd.
Waarna, op 18/05/2017, mijn GEHELE Proximus-aansluiting werd geblokkeerd.

Het ongenoegen over dergelijke dienst-verlening kende nog een boost, daar dezelfde dag (N.B. na 17h00)
ook Orange (een soortgelijke opstelling voor SMS) blokkeerde, daar het telefoonnummer
nooit zou geregistreerd zijn.
Terwijl dit wel degelijk reeds werd geregistreerd bij aankoop van het
telefoontoestel bij Media Markt, en een tweede maal bij aanpassingen van de contracten bij Proximus.

De vraag aan Proximus is dan ook om de klachtenprocedure te restoren,
een antwoord te bieden inzake het faxen via haar telefooncentrale,
het herzien van de factuur, en voor de toekomst
een procedure op te stellen om die het mogelijk maakt om alsnog
online betalingen te verrichten mocht Proximus weerom de pedalen kwijtspelen
in een normale klachtenprocedure, en daarmede consumenten voor een dead-lock plaatst.

Een hele boterham, doch wellicht betekent het voorkomen van dergelijke problemen
voor een hoop mensen een extra stimulans om voor Proximus te opteren.
Alvast mijn dank,
luc
Reputatie 7
Badge +3
Dag Luc,

De enige factuur dat ik terugvind met internationale connecties is de factuur van 20/11/2016. Hierop staat het verbruik van oktober 2016 gefactureerd. Er zijn toen 16 connecties naar Nederland gebeurd voor een totale kost van 17,10 euro. Een extra kost van 55,49 euro voor internationale connecties werd nooit aangerekend.

De reden dat op 18/05 je diensten werden afgesloten is het niet betalen van de factuur van 17/03/2017 ten bedrage van 55,49 euro. Dit betreft de abonnementen van maart en het verbruik van februari. Vandaag (19/05) werd alles terug in dienst gezet naar aanleding van een betaalbelofte dat werd geregistreerd voor deze factuur.
Verder werd de herinneringskost van 15 euro dat aangerekend werd op de factuur van 17/05/2017 gecrediteerd als tegemoetkoming.

Groetjes,

Antonella
Geachte Antonella,

Mijn dank voor uw antwoord.

Op de factuur (pdf) van 17/05/2017 worden de herinneringskosten nog steeds vermeld,
op basis van de tegemoetkoming werden beiden facturen volgens belofte onmiddellijk voldaan.
Exclusief de 15 euro die zou gecrediteerd worden.

Van de Factuur van van 20/11/2016 had ik graag een kopij bekomen, daar deze communicatiekosten
integraal dienen teruggevorderd op basis van een gerechtelijke beslissing.

Mocht u ook voor een antwoord op mijn andere vragen kunnen zorgen,
zou ik u zeer dankbaar zijn.

mvg,
luc

Reageer