Vraag

Gerechtsdeurwaarder ivm facturatie meer dan 1 jaar geleden

  • 17 January 2019
  • 6 reacties
  • 1165 Bekeken

Beste,

Via deze weg zou ik mijn frustratie willen uiten.
Ik ben 1 september 2017 met mijn vriendin verhuist en we zochten een nieuwe provider voor alle diensten.
Proximus kwam hier uit als beste van test voor onze verwachtingen.
We zijn dan op dinsdag 5 september 2017 via de Proximus winkel in Halle een aanvraag gaan doen voor pakket met internet, mobiele telefoon voor ons beide en digitale televisie.
Hier hebben ze ons vertelt, wat de reclame ook vermelde, dat de volledige installatie gratis inbegrepen was.

Alles werd zonder problemen geactiveerd en de mobiele abonnementen werden meteen veranderd van Orange en Telenet naar Proximus.
Bij mij was de overschakeling geen probleem (ik had Orange) maar bij mijn vriendin (Telenet) heeft het mobiele netwerk nooit gewerkt, gedurende 2 weken heeft ze niet kunnen bellen of sms'en.
Verschillende keren hebben we contact gehad met Proximus om dit probleem op te lossen.
Ze verzekerde ons dat het snel zou opgelost worden maar dat was niet het geval.

Wanneer de techniekers 18 september 2017 langskwamen om alles te installeren, bleek dat ons appartement niet uitgerust was met een telefoonkabel.
De techniekers vertelde ons dat de stoep moest worden opengemaakt en er een gat in de muur moest worden gemaakt.
Later zouden we dan zelf een stielman moeten laten komen om de kabel naar boven te trekken, deze kosten waren geheel voor ons. Gratis installatie?
Dan snap ik niet waarom een specialist in een Proximus winkel dit niet op voorhand kan vermelden?

We hebben de techniekers gevraagd om de installatie niet uit te voeren en we zijn meteen alles gaan opzeggen in de Proximus winkel in Halle.
Samen met de modem, die we reeds ontvangen hadden via de Post, zijn we naar de winkel getrokken waar we alle abonnementen hebben opgezegd, zowel internet + tv en beide mobiele abonnementen.
Het mobiele abonnement werd niet opgezegd, ze hebben enkel het abonnement veranderd waardoor er op het einde van de maand nog steeds een factuur binnenkwam.
De modem wilden ze niet aannemen want hiervoor gingen we eerst een brief krijgen met alle info.
De modem niet aannemen als je ermee in de winkel staat?!

Nadien krijgen we een factuur via aangetekend schrijven waar de modem wordt aangerekend terwijl we nog steeds geen brief in de bus gekregen om de modem terug te sturen.
Wanneer we dan later naar de winkel gaan om uit te leggen wat het probleem is en om de modem terug te geven, is er geen probleem en nemen ze de modem zomaar aan....
Waar is de logica?

Wij gaan ervan uit dat alles geregeld is en een jaar later krijgen we ineens een gerechtsdeurwaarder aan de deur met een vonnis van het Vredegerecht...
Zonder iets te laten weten wanneer we werden verwacht in het Vredegerecht wordt er een vonnis uitgesproken zonder dat we ons hebben kunnen verdedigen.

Straf dat een uitnodiging voor het Vredegerecht niet via een aangetekend schrijven gebeurt laat staan dat Proximus überhaupt iets mededeelt.

Wat is hier in godsnaam de bedoeling van?

6 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Beste Wardt,


Kan u mij via privébericht uw klantgegevens(klantnr, naam, gsmnr)bezorgen.
via
https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679

Dan kijk ik het even na voor u.

Groetjes,

Joël
Reputatie 7
Badge +3
Beste Wardt,

Ik zie inderdaad dat gans het dossier bij Gerechtsdeurwaarder De Proost zit.Te bereiken op 014829478.

Ik kan dus niets meer zien hierover.

Best via de gerechtsdeurwaarder uw klacht richten.

Zij hebben bepaalde contactpersonen binnen Proximus die de zaak kunnen herbekijken.

Groetjes,Joël



Beste,

Dit is net het zelfde antwoord dat ik een jaar geleden heb gekregen.
Ik was immers klant bij Proximus en niet bij Gerechtsdeurwaarder De Proost.
Wanneer ik een jaar geleden naar de gerechtsdeurwaarder De Proost heb gebeld konden zij mij zeggen dat ik contact moest opnemen met jullie..... of zoals ze zeggen van het kastje naar de muur gestuurd worden.
Ik ben dan uiteindelijk gewoon naar de winkel gegaan waar ik de modem heb terug gegeven.

Deze keer heb ik geen aangetekend schrijven ontvangen van gerechtsdeurwaarder De Proost maar wel van Gerechtsdeurwaarder Ronny Roberts, het ziet er dus naar uit dat jullie dossier niet echt klopt...

Ward
Dit was eindelijk afgesloten...
Nu krijgen we opnieuw facturen en een brief van de gerechtsdeurwaarder.

Ik wil dat dit meteen ophoudt!
Indien ik nog een factuur ontvang of een brief van de deurwaarder stap ik naar een advocaat en dien ik een klacht in!

Reputatie 6
Badge +2
Eigenlijk is hier maar één ding over te zeggen : zeg uw abonnement (bij gelijk wie) altijd schriftelijk op, liefst per aangetekende brief. Zeggen hier op een forum dat het moet stoppen, dat je naar een advocaat gaat, ..... dat helpt niet veel hoor. Bellen naar een deurwaarder : daarvan ligt die niet wakker hé! U moet binnen een periode van 15 dagen reageren of betalen : reageren is per aangetekende brief aangeven waarom je deze factuur niet betaalt. Je moet natuurlijk wel elementen hebben.
Reputatie 7
Badge +4
Ik kan bovenstaande alleen maar bijtreden …
Ter info:
https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie/algemeen/de-moneymakers-van-de-schuldenindustrie/10134628.html

=
bovenstaande gerechtsdeurwaarder treedt enkel op als commerciëel incassobureau
&
reageer per aangetekend schrijven en betwist op basis van concrete schriftelijk elementen/data en indien u op basis van concrete elementen recht in uw schoenen staat kunt u een rechtszaak bij een vrederechter normaal met vertrouwen tegemoet zien

Reageer