Familus en tussenkomst werkgever


Op 2 november kreeg ik een offerte van Proximus om mijn Internet Maxi te upgraden naar Familus. Familus was 67 euro en tussenkomst werkgever is 48,20 dus met een opleg van 18,80 euro.
Sindsdien lijkt de administratie een grote chaos van dubbele facturatie, verkeerde facturatie, kortingen wel en dan weer niet toegepast... sinds november heb ik ondertussen 258,85 euro betaald bovenop de tussenkomst werkgever, terwijl ik slechts 112,8 had moeten betalen. Telkens opnieuw kom ik in contact met iemand die niets kan ondernemen, maar het telkens doorgeeft aan de facturatiedienst.
Ik heb al een keer gedreigd met alles op te zeggen, maar ik vrees dat ik dit gewoon moet doen. Ik ben wel bijzonder teleurgesteld hoe slecht je als bedrijf kan georganiseerd zijn.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dag svendebie,

Alvast de excuses.

Kan je via Het Proximus Team klantgegevens sturen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)

Dan kijk ik alles voor je na.

Mvg,

Koen
Prive bericht gestuurd. Ik hoop snel op een oplossing.
Na 7 dagen kreeg ik dus een bijzonder vriendelijke dame aan de lijn, die me vroeg of ik het IFE of PFE pakket had vanuit de werkgever, want afhankelijk daarvan kan je wel of niet combineren met een pack. Ik heb zelf geen idee, maar ze gingen nu verder onderzoeken hoe dit nu verder moet. Je zou verwachten dat het combineren van een pack ergens duidelijk vermeld zou staan, zowel in de documentatie naar de werkgever, degene aan wie dit product verkocht wordt, of op zijn minst voor de interne diensten. Helaas vraagt dit meer onderzoekswerk. Dit wordt verder vervolgd.
Niemand hier in dezelfde situatie ?
Reputatie 5
Badge +3
Dag Sven,

Het dossier is nog steeds lopende, zal spoedig een antwoord krijgen van de betrokken dienst, excuses voor de duur hiervan.

Groetjes, Nicky
Op de website van Proximus :
https://www.proximus.be/nl/id_cl_pfe/bedrijven-en-overheden/oplossingen/internet-en-netwerken/internetverbinding/packs-for-employees.html
"Als de werknemer een internetaansluiting of een Pack kiest waarvan de prijs hoger is dan de tussenkomst van de werkgever, zal het verschil worden aangerekend aan de werknemer."

Vreemd dat de combinatie van een pack met PFE ter discussie staat.
Bijna 3 weken en nog steeds geen reactie. Deze vraag lijkt een bijzonder moeilijke opdracht voor Proximus.
Reputatie 7
Badge +3
Dag svendebie,

Ik heb gevraagd om dit dossier te laten escaleren.

Groetjes,

Antonella
Meer dan een maand, en nog steeds geen duidelijkheid hierover.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Sven,

Wij hebben intussen contact gehad met Magali Guillet (Technicolor), kan je bij haar informeren?

Alle informatie is samengevat op mail en op 16/05/2017 naar haar verzonden, zodat het voor jou ook duidelijk is.

Groetjes,

HeidiE
Het is bedroevend en een teken aan de wand.

Als deel om mijn "probleem" op te lossen heeft Proximus mijn configuratie opnieuw opgestart 2 maand geleden. Maar als gevolg daarvan was mijn telefoonnummer veranderd en was plots ook PFE verdwenen uit mijn dossier. Dit werd opgelost door de email naar Magali.
Dus opnieuw de zeer eenvoudige vraag:

Kan Familus gecombineerd worden met PFE ? Zoja, hoe wordt dit verrekend ?
Reputatie 7
Badge +3
Dag svendebie,

Familus en PFE zijn compatibel. Op welke manier dit wordt toegepast wordt gekozen en beslist door de werkgever. Meer info op www.proximus.be/pfe.

Groetjes,

Antonella
Dank je wel. Ook volgens mijn werkgever klopt mijn redenering.
Een Familus pakket is 67 euro. PFE is 48,20 dus mijn bijdrage zou 18,80 euro moeten zijn.
Als er iets fout zit in deze redenering, graag reactie.
Bij navraag, bleek dat er een extra huur van de vaste lijn wordt aangerekend, omdat dit niet inbegrepen is in het Familus pakket. Hiervoor heb ik een nieuw topic geopend.
Reputatie 7
Badge +4
Dag Sven,

Ik zie dat uw dossier (29508749) is afgesloten en er zijn de nodige rechtzetting gebeurd.

Er is een creditnota opgemaakt geweest en dit is een bedrag van 135,27 EUR incl. BTW

Ik zie ook dat je vandaag gecontacteerd geweest bent door mijn collega en uw nieuwe topic is dus ook niet meer van toepassing denk ik.

Mocht er nog iets zijn dan hoor ik het graag.

Groeten

Koen
Dit is net het probleem. Het originele probleem wordt niet opgelost!
Als deel van de "oplossing" werd er een poging gedaan om mijn configuratie terug in te laden, maar hierdoor viel PFE weg, en ENKEL dat stuk werd door uw collega opgelost. Voor de rest is hij niet bevoegd.
Op de vraag waarom ik geen 18,80 euro betaal, denk hij dat het zou kunnen dat de huur van de vaste lijn niet inbegrepen is in Familus, maar enkel het bellen op de lijn. Ik vind hierover niets terug, maar uw collega verontschuldigde zich dat hij niet verantwoordelijk is voor de communicatie van zijn collega's of de informatie op de website.
Reputatie 7
Badge +4
Bij een PFE wordt de korting die je krijgt door de werkgever bepaald.

Dus misschien best dat je hiervoor contact opneemt met uw werkgever.

Wanneer je een familus pack neemt zit je aan 67 EUR per maand incl. BTW

Hiervan gaat dan de korting af die je van uw werkgever krijgt.

Dus als dat bij een internet maxi door uw werkgever 48,20 EUR is zit je aan 18,80 EUR?

Momenteel staat er wel geen familus pack actief en heb je enkel internet maxi met Proximus Tv.

Met een Familus pack zijn enkel de gesprekken na 17u en in het weekend gratis naar vaste lijn en gsm's in België

Mvg,

Koen
.Niemand hier in dezelfde situatie ?
Ja hoor, een jaar later heb ik het zitten. Ongeveer dezelfde situatie. Blijkbaar leren ze niet bij bij Proximus.

Reageer