Beantwoord

Factuur januari 2018 plots 13 euro duurder dan voorheen

  • 13 January 2018
  • 17 reacties
  • 929 Bekeken

Reputatie 2
Badge
Toch heeft Proximus altijd van die "leuke" verrassingen in huis voor zijn trouwe klanten.
Heb een Maxi abo met 2 GSM toestellen met Smart +15
Tot verleden maand kostte me dat 20 € nu 26 € omdat de korting van 5 € per toestel werd teruggedraaid naar 2 € ipv 5 €.
Tevens werd mijn "Uw trouw beloond: Internet" ter waarde van 7 € geschrapt...
Samen dus 13 € of wat voor mij betreft, zonder verbruik, een verhoging van 13,85 % !!!!

En dat allemaal zonder ENIGE verwittiging.

Bedankt voor dit prachtig nieuwjaarsgeschenk.

En maar beloven dat 2018 een prachtjaar gaat worden voor alle Proximusklanten.... 12 x 13 € = 156 € zo maar in hun zakken !!!!!

Het wordt hoog tijd dat aan die willekeurige opslagen wettelijk een einde wordt gesteld en dat de bonzen van Proximus eindelijk beseffen dat ze moeten stoppen met naar willekeur met de klanten hun voeten te spelen.

Ben ik alleen of heb ik vele navolgelingen.
Ben benieuwd hoeveel Proximus met zo een beslissing in zijn zakken steekt
icon

Beste antwoord door Wim 13 January 2018, 18:44

Bekijk origineel

17 reacties

Ik heb een pack met daarin digitale televisie, internet en 2 GSM-abonnementen. Op mijn factuur van januari 2018 heb ik ook gemerkt dat de abonnementskosten voor digitale televisie en internet samen met 4,00 euro gestegen zijn. Recent zijn de kosten voor beide GSM-abonnementen ook gestegen. En dit allemaal zonder enige vorm van communicatie. Ik ben al jarenlang klant bij Proximus maar ook mijn trouwheid wordt niet meer beloond.
Reputatie 7
Badge +6
Beste mensen,
De verhoging van de tarieven werd wel degelijk op voorhand aangekondigd, en dit op de factuur (aanrekening) van november 2017.


Groeten,
Wim
Reputatie 7
Badge +1
Beste mensen,
De verhoging van de tarieven werd wel degelijk op voorhand aangekondigd, en dit op de factuur (aanrekening) van november 2017.


Groeten,
Wim

Wim, dit klopt. Op het forum item " Factuur Januari 2018 " wordt er ook aandacht aan besteed. Wat ik niet snap is dat PX bij de prijsverhoging daar niets voor terug geeft. In Augustus 2017 was er een verhoging van de nieuwe abo's en die kregen daar wel iets voor. Maar wees eens een keer eerlijk naar de klanten toe en zeg als PX gewoon dat ze van de oude abo's af willen en zolang doorgaan met de prijsverhoging en korten op de kortingen op Smart+15/25 tot iedereen bij Tuttimus etc. zit. Dan heb je als PX ballen, sorry voor het woord, en ben je eerlijk naar de klanten toe. En ik weet zeker dat we dit jaar weer een prijsverhoging gaan krijgen op de oude Abo's. Prettig weekend,. Groetjes, Antoon
Badge +4
De oude packs hebben nu vanaf januari een verhoging gekregen, nog eens dit jaar een verhoging ?! ..... dan zullen er knopen moeten doorgehakt worden !
Dan moeten ze toch opletten dat ze niet duurder worden dan TN 😉
Reputatie 5
Badge +1
Dan moeten ze toch opletten dat ze niet duurder worden dan TN 😉
Heb jij werkelijk niks anders te doen dan hier godganse dagen rond te hangen en populistische commentaren te debiteren? Ik beklaag je pa 😎
iedereen hangt wel ergens godganse dagen rond of toch voor diegenen die het gelukkig nog kunnen 🤔
Ik heb mijn factuur van november 2017 eens onder de loep genomen en de tariefaanpassing werd toen inderdaad aangekondigd. Hierover wil ik mijn woorden dus herzien. Bedankt aan Wim om mij hierop te wijzen. Toch vind ik het triest dat Proximus inderdaad op deze manier van de oude abonnementen wil afzien. Tenslotte zijn dit de klanten die al jarenlang trouw zijn aan Proximus.
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb mijn factuur van november 2017 eens onder de loep genomen en de tariefaanpassing werd toen inderdaad aangekondigd. Hierover wil ik mijn woorden dus herzien. Bedankt aan Wim om mij hierop te wijzen. Toch vind ik het triest dat Proximus inderdaad op deze manier van de oude abonnementen wil afzien. Tenslotte zijn dit de klanten die al jarenlang trouw zijn aan Proximus.
Het is zoals bij de auto. Begin 2000 tot 2012 kreeg men eco premie bij aanschaf van een dieselwagen. Nu worden deze wagens afgeserveerd. PX deed dit met de oude abo packs, Interner Start/Comfort/Maxi met Smart+. Deze hebben PX groot gemaakt en nu worden deze trouwe klanten afgeserveerd en moeten hier voor boeten.
Reputatie 2
Badge
Ook een onaangename verrassing op de januari factuur. Een verhoging van 6,70 € of ruim 10 % !
Dat is wel een heel dikke aanpassing aan de inflatie.
En de verhoging werd inderdaad aangekondigd : de prijzen zouden, volgens het type pack, stijgen met maximaal 2,65 ; 2 en 3 euro per onderdeel. Maar vergeet dat "maximaal", het is op elk onderdeel de "maximale" verhoging. Dan maar overschakelen naar een nieuw pack ? Geen promo's voor oude klanten. Trouw beloond. Mevr Leroy, je doet inderdaad je best om de klanten tevreden te stellen.
Hier hetzelfde bijna 9 euro erbij , dit is vermeld in factuur november(nagekeken na lezen van het forum)
Ik kijk mijn factuur na als er verschil op zit , bij de hoofding van het factuur staat er nergens bij dat er tariefwijzigingen op komst zijn , ook geen opmerking hierover op je factuur .
Dus zullen er genoeg mensen zijn die hun volledige factuur niet uitgepluisd hebben in november , ze zijn in hun recht , maar aankondiging op hun factuur zat verborgen voor diegenen die hun factuur niet iedere keer in detail bekijken .
Merci proximus , nog meer betalen voor een slechte GSM verbinding zowel binnens-als buitenhuis , mails 3a4 x de maand die je niet direct kan binnenhalen
Al meer dan eens geklaagd over slechte GSM verbinding , hun reactie : huur een toestelletje voor een betere verbinding (nog meer kosten maken zeker, vergeet het)
Ga nu op zoek naar andere provider .
Eerste keer in een maand dat ik eens fatsoenlijk op deze website geraak ; telefonische klantendienst = pure tijdverspilling
Reputatie 2
Dag Rony,

De prijs verhoging werd aangekondigd op de factuur november.

De 'uw trouw beloond' is een tijdelijke korting van 6 of 12 maanden, deze is dus geen deel van uw basisprijs.

Als je verder nog vragen hebt, stuur gerust je klantnummer via privebericht, en dan bekijk ik het even.

groeten,

Thomas
Reputatie 6
Badge +3
Hallo,

onze promodienst gaat u morgen hierover terugbellen tussen 15u00 - 18u00, op gsm nr 048.....[Edit Wim]

Groeten,

Aw
Reputatie 6
Badge +3
Is dat wel verstandig een gsm nr volledig te vermelden?
Reputatie 6
Badge +3
Hallo,

de promodienst zal u morgen rond dezelfde tijdstip opnieuw bellen.

Groeten,

Aw
Beste Wim,
Ik heb er geen probleem mee dat de prijs omhoog gaat. Maar wat ik vreemd vind is dat de korting van 5 euro zo maar wordt aangepast naar 2 euro. Wekelijks krijg ik wel mails van jullie en ik weet het, op sommige heb ik zelf ingetekend, maar ik zou het toch fijn vinden mocht men de klanten mailen als er een wijziging wordt doorgevoerd inzake abonnement in plaats van een toevoeging onderaan de factuur.
Met vriendelijke groeten, Stefaan.
Reputatie 7
Badge +6
Beste Wim,
Ik heb er geen probleem mee dat de prijs omhoog gaat. Maar wat ik vreemd vind is dat de korting van 5 euro zo maar wordt aangepast naar 2 euro. Wekelijks krijg ik wel mails van jullie en ik weet het, op sommige heb ik zelf ingetekend, maar ik zou het toch fijn vinden mocht men de klanten mailen als er een wijziging wordt doorgevoerd inzake abonnement in plaats van een toevoeging onderaan de factuur.
Met vriendelijke groeten, Stefaan.

Stefaan,
Wij trachten zoveel mogelijk op een correcte en transparante wijze te communiceren naar onze klanten toe. Echter, op het tarieven- en kortingenbeleid van Proximus hebben de medewerkers hier op het forum geen invloed.
De prijsverhoging werd, zoals de wet voorschrijft, tijdig aangekondigd op de factuur/aanrekening van november 2017.

Wat de andere kanalen van communicatie betreft, raad ik je aan om eens jouw instellingen op MyProximus na te kijken.
1/ ga naar de MyProximus website via https://www.proximus.be/login en log in
2/ klik op Mijn account
3/ vervolgens op Mijn meldingen
4/ daar kun je desgevallend aanpassen hoe Proximus jou moet contacteren

Mvg,
Wim



Reageer