Vraag

Factuur 85 euro voor roamingskosten na 12 Juni in Frankrijk


Op 19 tot 22 Juni in Frankrijk geweest. Voor mijn reis nog gecheckt op de website en daar stond dat de roamingskosten niet meer bestonden binnen EU.

Na mijn reis naar Frankrijk teruggekomen en sms ontvangen dat ik 50 euro boven mijn abonnement was gegaan. Dan langs geweest in Proximus winkel waar ze mij aan een telefoon hebben gezet om ZELF te bellen naar de klantendienst. Daar werd mij verteld dat dit waarschijnlijk fout was en dat ik moest terugbellen van zodra ik mijn factuur had ontvangen. Deze heb ik vandaag 20/07/17 ontvangen en direct gebeld. Persoon daar vertelde mij dat ik toch roamingskosten heb moeten betalen omdat Zuid-Frankrijk een 'TOPLOCATIE' is??! Ten eerste zat ik in Oost-Frankrijk en ten tweede zou dit zeer duidelijk op de website te vinden zijn. Heb hier uur op jullie website gezocht maar dit nog altijd niet gevonden! Voel mij enorm in zak gezet en als dit niet word rechtgezet is dit mijn laatste dag bij PROXIMUS! Graag had ik hierover toch even wat duidelijkheid gewenst! Want ik word hier via jullie dienst van het kastje naar de muur gestuurd.

Mvg Shane

12 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Op 19 tot 22 Juni in Frankrijk geweest. Voor mijn reis nog gecheckt op de website en daar stond dat de roamingskosten niet meer bestonden binnen EU.
Na mijn reis naar Frankrijk teruggekomen en sms ontvangen dat ik 50 euro boven mijn abonnement was gegaan. Dan langs geweest in Proximus winkel waar ze mij aan een telefoon hebben gezet om ZELF te bellen naar de klantendienst. Daar werd mij verteld dat dit waarschijnlijk fout was en dat ik moest terugbellen van zodra ik mijn factuur had ontvangen. Deze heb ik vandaag 20/07/17 ontvangen en direct gebeld. Persoon daar vertelde mij dat ik toch roamingskosten heb moeten betalen omdat Zuid-Frankrijk een 'TOPLOCATIE' is??! Ten eerste zat ik in Oost-Frankrijk en ten tweede zou dit zeer duidelijk op de website te vinden zijn. Heb hier uur op jullie website gezocht maar dit nog altijd niet gevonden! Voel mij enorm in zak gezet en als dit niet word rechtgezet is dit mijn laatste dag bij PROXIMUS! Graag had ik hierover toch even wat duidelijkheid gewenst! Want ik word hier via jullie dienst van het kastje naar de muur gestuurd.
Mvg Shane

Ik vrees dat je niet de enige bent met een factuurprobleem nav de nieuwe roaming regels. Heb het zelf ook van aan de hand. Was in Ijsland. Dat is geen EU, maar valt wel onder dezelfde regels als EU, samen met Noorwegen en Liechtenstein wat betreft roamingkosten. Voor 12 juni perfect aangerekend. Na 12 juni roamingkosten voor "World" aangerekend. Een extra lap van 60 EUR. Idem bij de factuur van mijn partner.

Ben net terug van vakantie, moet dus nog bellen naar de klantenservice. Ik vertrouw erop dat het rechtgezet wordt, eens ze de fout hebben uitgezocht. Zoniet, moet je een klachtenformulier invullen en opsturen. Dat kan normaal gezien online. Of je stuurt een PB met je klantnummer naar de moderators hier. Die zullen alle dan doorgeven aan de bevoegde diensten.

Het is wel erg als een klantenservice gezegd heeft dat je roamingkosten moet betalen voor een TOPLOCATIE. Dat is gewoon uit zijn nek lullen. Roamingkosten zijn per land en niet per regio. Dat is al altijd zo geweest.
Op een ander forum beweert men dat er in zo'n geval een bericht gestuurd wordt om je te waarschuwen voor de hogere aanrekeningen, heeft daar iemand ervaring of weet van?
Reputatie 6
Badge +2
Op 19 tot 22 Juni in Frankrijk geweest. Voor mijn reis nog gecheckt op de website en daar stond dat de roamingskosten niet meer bestonden binnen EU.
Na mijn reis naar Frankrijk teruggekomen en sms ontvangen dat ik 50 euro boven mijn abonnement was gegaan. Dan langs geweest in Proximus winkel waar ze mij aan een telefoon hebben gezet om ZELF te bellen naar de klantendienst. Daar werd mij verteld dat dit waarschijnlijk fout was en dat ik moest terugbellen van zodra ik mijn factuur had ontvangen. Deze heb ik vandaag 20/07/17 ontvangen en direct gebeld. Persoon daar vertelde mij dat ik toch roamingskosten heb moeten betalen omdat Zuid-Frankrijk een 'TOPLOCATIE' is??! Ten eerste zat ik in Oost-Frankrijk en ten tweede zou dit zeer duidelijk op de website te vinden zijn. Heb hier uur op jullie website gezocht maar dit nog altijd niet gevonden! Voel mij enorm in zak gezet en als dit niet word rechtgezet is dit mijn laatste dag bij PROXIMUS! Graag had ik hierover toch even wat duidelijkheid gewenst! Want ik word hier via jullie dienst van het kastje naar de muur gestuurd.
Mvg Shane

Ik vrees dat je niet de enige bent met een factuurprobleem nav de nieuwe roaming regels. Heb het zelf ook van aan de hand. Was in Ijsland. Dat is geen EU, maar valt wel onder dezelfde regels als EU, samen met Noorwegen en Liechtenstein wat betreft roamingkosten. Voor 12 juni perfect aangerekend. Na 12 juni roamingkosten voor "World" aangerekend. Een extra lap van 60 EUR. Idem bij de factuur van mijn partner.

Ben net terug van vakantie, moet dus nog bellen naar de klantenservice. Ik vertrouw erop dat het rechtgezet wordt, eens ze de fout hebben uitgezocht. Zoniet, moet je een klachtenformulier invullen en opsturen. Dat kan normaal gezien online. Of je stuurt een PB met je klantnummer naar de moderators hier. Die zullen alle dan doorgeven aan de bevoegde diensten.

Het is wel erg als een klantenservice gezegd heeft dat je roamingkosten moet betalen voor een TOPLOCATIE. Dat is gewoon uit zijn nek lullen. Roamingkosten zijn per land en niet per regio. Dat is al altijd zo geweest.

Inderdaad, dat is zoals men zou zeggen dat men roamingkosten moet betalen in Wallonië maar niet in Vlaanderen, dat zou een communautaire relletje veroorzaken.
Zuid-Frankrijk of Oost-Frankrijk, dat speelt allemaal geen rol, Frankrijk is Frankrijk en dus binnen EU en dus moet men geen roamingkosten betalen punt uit.
Waren er geen uitzonderingen "op roam like at home" voor sommige europese landen ook?
Ik heb het allemaal nog niet zo uitgepluisd maar is er niet meer info via deze site te vinden
> proximus.be/vakantie
Reputatie 7
Badge +2
Ik was gisteren in Turijn en kreeg een SMS van Proximus: Welkom in Zwitserland met de kosten erbij. Er loopt echt iets fout. Turijn ligt zelfs niet in het Zwitserse grensgebied van Italië.
Ik heb hetzelfde probleem met meerdere Europese landen (portugal, denemarken, nederland) en de kosten lopen hoog op. Wat hebben jullie hier aan gedaan? Ik wil hier als Proximus niet snel reageert een melding van gaan maken dus ik probeer klachten te verzamelen.
Same here. Ik was in mei 2017 in de Londen, en op een aantal dagen zijn er roamingkosten (Daily Travel Surf Europe) 2 x aangerekend. In juni 2017 was ik in IJsland (zelfde regeling als EU qua romaing). Er zijn mij op een aantal dagen vóór 12 juni twee keer roamingkosten per dag aangerekend (1 x Daily Travel Surf Europe én 1 x Daily Travel Surf World, alsof ik in twee landen tegelijk was), en ná 12 juni worden mij roamingkosten (Daily Travel Surf World!) aangerekend voor hetzelfde verblijf in IJsland. Ik heb eenmaal telefonisch en eenmaal schriftelijk (via de website) klacht ingediend, maar spijtig genoeg doet Proximus alsof zijn neus bloedt.
Ik heb een IPhone 5 en zit nu in de USA. Ik heb NOOIT mijn mobile data opstaan. Mijn belkrediet is nu opgebruikt. Bleek dat Proximus me ondertussen voor tientallen euro datagebruik heeft aangerekend!!! Waar kan ik terecht om deze oplichting door Proximus aan te klagen. Hoe kan ik contact leggen met de klantendienst via email. Bellen is geen optie want ik zit nog tot eindejaar ik de USA.
kun je door een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.
Ben je niet meer bij Proximus klant mss?
Reputatie 7
Badge +6
Sommige berichten van Frigo werden verwijderd! Geen grove taal a.u.b. Lees onze forumregels erop na:

Hou het hoffelijk

Grove of haatdragende taal, beledigingen, laster, scheldwoorden, racisme, seksisme of discriminatie kunnen niet door de beugel.
De moderatoren zullen ingrijpen wanneer zij dat nodig vinden. Dit kunnen ze doen door de inhoud van berichten te wijzigen, berichten of discussies volledig te verwijderen, gebruikers aan te spreken op hun gedrag of gebruikers de toegang tot dit forum te ontzeggen.


Met vriendelijke groeten,
Moest Proximus zich eens aan wat ethische regels houden, zou deze grove taal niet moeten.

Reageer