Vraag

Facturatie maart 2018


Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 683 reacties
Op my proximus vind ik reeds mijn factuur voor maart 2018.
Hierbij een print van de factuur 6831340389 van 14 maart 2018 en van verleden maand 6829421077 van 14 februari 2018.
Kan iemand van Proximus mij het volgende uitleggen :
- waarom is de basisprijs van mijn abonnement internet+tv+tel met 6,46 euro gestegen?
- waarom is er op de factuur van 14 maart een periode van 1/3 tot 6/3 en eentje van 7/3 tot 31/3 ? Waarom deze uitsplitsing ?
- decoder en decoder voordeel is identiek aan de vorige facturen, namelijk totaal 8 euro minus 2 euro. Als je de gesplitste periode samen neemt.
- wat betekent de promo Proximus decoder minus 4,84euro?
Wat nog altijd betekent dat de totale waarde hier met 1,62 euro gestegen is .

Krijg ik hier een duidelijke uitleg voor ?

Ro

24 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Hey Ro

1) misschien best om je telefoonnummer zwart te maken in de screenshots, alsook je factuurnummers in je post wat cijfers vervangen door x'en

2) Ter zake: wat ik denk

Ze hebben geprobeerd je tweede decoder vanuit het deel "andere producten gelinkt aan uw pack" naar "inbegrepen" in het pack te brengen. Voor een of andere reden hebben ze dat op 7/3 gedaan waardoor het ingewikkeld word. Doe je mee aan de V6 piloot, of heb je een swap gehad deze maand die dit zou te weeg kunnen brengen?


het totaal pack 81.41 -74.95 = 6.46 dit verschil is de prorata kost van een €8 kostende decoder van 7/3 tot 31/3.

Onder opties heb je de decoder en de korting voor de decoder voor de eerste 6 dagen.
Daaronder staat voor een of andere reden nog eens de prorata van de tweede decoder van de rest van de maand , maar dan eronder de tegenboeking omdat dit al is meegerekend is in het pack.

De tegenboeking is echter niet helemaal goed op het eerste zicht, omdat in het pack het prorata is op de €8 decoder en de prorata van -€2 korting (-1.61€) niet is meegerekend.

Ik weet niet of dit het duidelijker maakt 🙂, maar ik vermoed dat er iets is fout gelopen met de €-2 op je tweede decoder. Hopelijk komt er morgen een medewerker langs die het wat beter kan uitleggen en het verschil kan goed maken.
Ik begrijp niet goed waarom ze een v6 nu al in rekening zouden brengen aangezien die sowieso gratis is tot de testperiode voorbij is?
om die zelfde reden denk ik niet dat het nu al mogelijk is om een V6 decoder bv in de plaats te nemen van een ander decoder bv die je zou terugsturen?

Ro, ter verder info, die bijlagen (printscreens) kunnen de Proximus medewerkers niet openen vanuit hun werkplatform naar het schijnt, want dit is een opmerking die ik hier van hen dikwijls lees, maar dat zal in dit geval geen probleem zijn aangezien ze je factuur toch sowieso kunnen raadplegen.
Reputatie 5
Badge +1
Wilin, bedankt al voor je reactie.
Toch is er volgens mij iets mis, als je deze aanpassing ziet. Er is duidelijk een onverklazrbare verhoging van de factuur. Plus de datum 6/3 is me onduidelijk.

Martin, ja ben deelnemer aan v6 test. Maar deze is gratis tot ....

Aan Proximus medewerker : wil je de bijlagen na kennisname van het probleem verwijderen, gezien de pertinente opmerking van Wilin ? Thanks.
Ro, ik hoop het want ik vreesde al dat ze aan de testers nu ook al gingen de v6 aanrekenen om dat Wilin de vraag stelde " doe je mee aan de V6 Piloot.....
Reputatie 7
Badge +6
Aan Proximus medewerker : wil je de bijlagen na kennisname van het probleem verwijderen, gezien de pertinente opmerking van Wilin ? Thanks.
Is gebeurd 😉
Reputatie 5
Badge +1
Wim, bedankt, maar ....
Wat gebeurt er nu voor het nazicht van mijn factuur ?
Hier is duidelijk iets mis mee.
Wie houdt zich daar nu mee bezig ?


Ro
Reputatie 7
Badge +6
Ro,

Eén van mijn collega's zal jouw topic lezen en zo spoedig mogelijk beantwoorden. Ik duim met je mee.
Mvg,
Reputatie 5
Badge +1
Wim ,thanks.
Voor de zekerheid plaats ik de bijlagen terug, maar met weglating van de privacy gegevens.
Dit is voor je collega ook gemakkelijker om het verschil te zien, de tot februari juiste facturen en dan in maart een onbegrijpelijke aanpassing.
Hopelijk snel klaarheid !

Ro
Vraag aan proximus medewerkers:
Kunnen de proximus medewerkers die bijlagen openen of nog altijd niet?

PS: je kunt ook geen bijlagen versturen per privébericht!
Reputatie 7
Badge +4
Tenzij ik mij vergis begrijp ik gewoon het volgende
- u hebt 2 decoders (waarvan 1 in pack)
- u hebt ook een "affinity" korting op de 2e decoder 8 -> 6 euro/maand
- met ingang van 7/3/2017 betaald u geen 2e decoder meer [8 *(31-6)/31 - 2*(31-6)/31 - 4,84 = 0,00 euro]
Uit bovenstaande begrijp ik dat je vanaf 07/03/18 een (tijdelijk?) gratis v6 testgebruiker bent (en je andere 2 decoder ingeleverd hebt)
Ik veronderstel dat deze "complexe" werkwijze het gevolg is van de "affinity" korting (= de 4,84*31/(31-6) = 6 euro per maand wordt als tester tijdelijk afgetrokken)
= niets aan de hand mijns inziens

Edit: er is wel een wijziging van de prijs van het pack feb maart : 74,95 81,41 waar ik er het raden naar heb
Ik denk niet dat je reeds een bestaande decoder kunt omruilen voor een V6 test decoder!

Daarom de vraag aan Proximus medewerkers kun je al een bestaande decoder omruilen voor een V6 test decoder, zodat je tijdens die testperiode geen huur moet betalen (afgetrokken wordt van de aanrekening aangezien die huur normaal inbegrepen is ) ❓
Reputatie 7
Badge +4
Ik geef wel toe dat (81,41-75,95) = 6,46 verdacht veel lijkt op 8*(31-6)/31= 6,45 waarbij een mogelijke conclusie zou zijn dat de 2e "niet-v6" decoder wel degelijk in rekening gebracht werd maar zonder de "affinity korting van 2*(31-6)/31= 1,,61 euro toe te passen
-> misschien is dit de "missing link"?
Reputatie 5
Badge +1
Er is in mijn configuratie niets veranderd.
Twee tv's twee decoders.
Alleen is de test v6 decoder er bij, is tijdelijk gratis. Dus in totaal drie decoders in huis, waarvan v6 in bruikleen dus.

Mijn indruk is dat men de v6 al in het pack bijrekent, en deze tijdelijk crediteert. En bij de creditatie is het bedrag niet conform de bijrekening in het pak . Dit is volgens mij fout.
Uiteraard dient medewerker van Proximus mij de juiste toedracht uit te leggen en de correctie uit te voeren . Waarom de poespas op 6/3 nog er bij en splitsing bedragen, is mij helemaal niet duidelijk.
En dan staat er op de frontpagina van de factuur dat vanaf nu de factuur voor iedereen duidelijker opgesteld is ...

Kan nog een tester van v6 even zijn factuur raadplegen op myproximus, om na te kijken of hetzelfde fenomeen zich voordoet op zijn factuur ?

Wanneer uitsluitsel van Proximus ?

Ro
Bij mijn Pa is dit in ieder geval niet veranderd is ook tester !
Reputatie 5
Badge +1
Echt niemand van Proximus voelt zich geroepen om mijn facturatieprobleem grondig uit te zoeken ?
Reputatie 5
Badge +1
Wat mij nu duidelijk is, geen echte problemen aanbrengen op dit forum ...
Niemand van Proximus wil dit issue van verkeerde facturatie ook maar behandelen.
Is dit support ?
Reputatie 5
Badge +1
Echt niemand van Proximus voelt zich geroepen om mijn facturatieprobleem grondig uit te zoeken ? Tja, beste Ro, op den duur kent elk bedrijf zijn lastigste klanten. Misschien effe Martin's pa consulteren😎
Ro, mss eens online proberen als volgt >
surf naar > contacteer onze klantendienst .
* klik achtereenvolgens op: "Vind het antwoord op uw vraag" > "ik ken mijn Telefoon nummer" > voer nummer in > "OK" >
> "Ik heb een vraag over mijn factuur"
> "klacht indienen" (of kies ander optie bv. > "andere vraag")
> scroll naar beneden > Klik op "Mail Ons" >
Vul de voorziene tekstvakken in en klik op "Verzenden"
Reputatie 5
Badge +1
Nonkel, wat bedoel je ?
Kan je iets duidelijker zijn ?
Reputatie 7
Badge +4
Best het advies van Martin volgen of eventueel nog even geduld oefenen tot een Px medewerker uw vraag op dit publieke forum oppikt
Reputatie 5
Badge +1
Martin, bedoelde ' nonkel' met "Martin's pa consulteren " ?
Reputatie 5
Badge +1
Martin, wat bedoelde "nonkel" met " Martin's pa consulteren " ?

Sorry in vorig bericht woordje 'wat' vergeten ....
Omdat ik hier gepost had dat ik op de aanrekening van mijn Pa gezien had dat er voor hem niets aan zijn aanrekening veranderd was en dat hij ook V6 tester was net zoals het bij het geval is.
En hiermee bedoelde 'nonkel' dat mijn pa blijkbaar op een beter blaadje staat bij Proximus dan u ☺️
Reputatie 5
Badge +1
Amaai Martin, was het zo eenvoudig...
Toch bedankt voor de verduidelijking !😎

Reageer