Beantwoord

Extra aanrekening bij aanpassing Internet + TV + levering Decoder via Dynalogic loopt fout

  • 20 March 2019
  • 5 reacties
  • 210 Bekeken

Even de feiten op een rijtje:
Ik heb reeds jarenlang een contract Internet + TV bij Proximus aan 66,95 euro met de volgende onderdelen inbegrepen:
- Internet Maxi met 100 Mbps download en 15 Mbps uploadsnelheid en onbeperkt maandelijks volume
- TV met TV replay, Proximus TV app en extra posten zoals Nick Jr, Discovery Channel, etc
- decoder
- modem

Op 16/2/19 stap ik de winkel in Wilrijk binnen om informatie in te winnen over de nieuwe prijs voor Internet + TV die vermeld wordt op de website, namelijk Internet + TV aan 59 euro. De vrouw geeft aan dat deze keuze ideaal is aangezien mijn internet zal verbeteren, ik ook recht heb op het laatste model van decoder (later meer hierover) en ik hiervoor dus minder zal moeten betalen.

Eerlijk toegegeven, na onvoldoende te hebben nagekeken wat de gevolgen zouden zijn geef ik in de winkel mijn goedkeuring voor de aanpassing van mijn contract. Zo blijkt dat ik in plaats van Internet Maxi Internet nu Internet Comfort heb hoewel de vrouw had aangegeven dat mijn internet zou verbeteren... Tot daar aan toe, want Internet Comfort heeft ook 100 Mbps downloadsnelheid en onbeperkt maandelijks volume maar wel slechts 6Mbps uploadsnelheid. Ik heb het gevoel dat dit niet echt een wezenlijk verschil oplevert wat betreft mijn internetgebruik.

Bij mijn eerst volgende aanrekening blijkt echter wel dat er een Multi NL boeket aan mijn contract toegevoegd werd voor 14,95 euro per maand hoewel dit in geen enkele bevestigingsmail van Proximus vermeld werd...

Ik voel me dus eerlijk gezegd stevig in het zak gezet aangezien mijn maandelijkse aanrekening nu 73,95 euro bedraagt ipv 66,95 en dit voor minder, namelijk Internet Comfort ipv Internet Maxi daarvoor... Ik ging er van uit dat ik 59 euro zou moeten betalen en dat deze vermindering te verklaren was door een lager internet contract. Niet dus...

Op 20/3/19 wel de boodschap gekregen dat het Multi NL boekt zal gecrediteerd worden, maar dat deze optie dan ook geschrapt wordt... Dus alweer heb ik minder dan ik er voor had...

Daarbovenop komt nog eens dat ik de nieuwe decoder tot op vandaag nog niet ontvangen heb. Even het relaas:
Op 19/2/19 krijg ik een mail van Dynalogic dat mijn decoder geleverd zal worden in de namiddag. Ik pas onmiddellijk de afspraak aan naar 20/2/19 via hun website aangezien er dan niemand de decoder kan ontvangen.
Op 20/2/19 is er op het moment dat ze langskomen ook niemand thuis en krijg ik de boodschap na telefonisch contact met Dynalogic dat ik 2 levermomenten gemist heb en dat de decoder teruggestuurd wordt naar Proximus... Als een aanpassing van de afspraak al als levermoment gezien wordt...
De weken nadien probeer ik bij de klantendienst van Proximus iemand te pakken te krijgen die mij kan helpen om de decoder alsnog te laten bezorgen. Ik krijg de volgende antwoorden, chronologisch:
- de levering wordt eerstdaags terug ingepland
- bel Dynalogic (doe ik, maar werkt niet want voor hun is de levering geannuleerd)
- check Track & Trace van Bpost (boodschap: tot op vandaag is de levering in verwerking bij Bpost)
- bel Bpost (zij geven aan dat je voor een retour bij de afzender moet zijn, met name Proximus)
- terug Proximus bellen dan maar... die zeggen opnieuw dat de levering opnieuw zal ingepland worden
- terug Proximus... nu zeggen ze dat er een dossier over is aangemaakt... levert niets op...

Tot op heden kan niemand vertellen waar mijn decoder is, laat staan wanneer ik die zou krijgen... het lijkt me niet moeilijk om gewoon een nieuwe op te sturen denk ik dan...

Ik ben het gedrag van Proximus op dit moment kotsbeu!
Je krijgt het gevoel dat niemand je kan helpen...

Conclusie van het verhaal: elke aanpassing aan je contract brengt zever met zich mee... Elke keer weer opnieuw. Advies: als je tevreden bent, verander niets!

Na dit debacle denk ik er sterk over na om over te stappen naar Telenet, hoewel ik goed genoeg besef dat ze hun jarenlange klanten ook niet echt in de watten zullen leggen...

Ik vraag me af of er iemand bij Proximus is die mij kan helpen om:
- mijn decoder geleverd te krijgen
- de zenders te krijgen die ik er voor had aan dezelfde prijs (en indien dit niet mogelijk is om duidelijk te vermelden bij de producten op de website wat de gevolgen zijn)

Philippe
icon

Beste antwoord door tina.b 27 March 2019, 09:29

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag PhilippeDC,

Ik heb dossier 38000989 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Een dossierbeheerder zal dit nakijken en jou hierover verder contacteren.

Groetjes,

Antonella
Beste Antonella,

bedankt voor je bericht. Heb je een idee wanneer een dossierbeheerder mij hierover zal contacteren?

Mvg,
Philippe
Reputatie 7
Badge +3
Goedemorgen,

Ik zie dat er een dossierbeheerder is aangewezen en zal vragen of ze je zo spoedig mogelijk contacteert.

mvg, Tina
Beste,

goed geholpen door de dossierbeheerder, waarvoor dank!

Mvg,
Philippe
Reputatie 7
Badge +3
Fijn om te horen !

groetjes,

Tina