Vraag

Dataverbruik plots gestegen zonder verklaarbare reden

  • 6 July 2018
  • 5 reacties
  • 2973 Bekeken

  • New user
  • 0 reacties
Mijn mobiel dataverbruik is plots op onverklaarbare reden enorm gestegen. Op 24 juni had ik nog 1536MB en nu, een week later is plots alles verbruikt. Ik kijk nooit films of zo en muziek streamen enkel met wifi! Hoe kan dit dan?? Anders kom ik daar altijd ruimschoots een maand mee toe. Heb nu niets anders gedaan??

This topic has been closed for comments

5 reacties

Hier juist hetzelfde. Ineens 30 euro data meer verbruikt. Gebeld naar Proximus maar geen verklaarbare reden. Enkel dat ik 4g best altijd afzet. Heb jaar 4g altijd opgezet en nooit boven verbruik geweest. Nu ineens tweede maand op rij dat ik op paar dagen tijd ontzettend veel verbruik. Dan maar laten blokkeren dat ik nog extra 4g kan verbruiken als tijdelijke oplossing om toch geen hoge rekeningen meer te krijgen. Maar fijn is anders. Heb toch mijn bedenkingen hierbij. Gekeken naar verbruik van de apps en Facebook verbruikt het meest. Maar dit is mijn favoriete app dus zou ni mogen meetellen. De rest verbruikt veel minder. Raar. Heel raar.
Reputatie 6
Badge +3
Goededag,
Wij kunnen kijken wanneer je hoeveel hebt verbruikt vanaf de publicatie van de factuur. Waar dit verbruik naartoe ging kan enkel jij inkijken via de gegevens op de GSM omwille van de privacy regelingen.

Groetjes,
Lorentz.
Zelfde probleem hier. Ik heb mijn dataverbruik nooit overschreden en heb mijn bel/surfgewoontes niet veranderd. Toen ik een sms kreeg dat mijn dataverbruik voor juni was opgebruikt belde ik dan ook naar Proximus om opheldering. De juffrouw aan de telefoon zei mij dat het wellicht om een fout ging, en ik best de definitieve factuur afwachtte. Ze zei ook dat ze al vele telefoontjes hieromtrent hadden gekregen bij Proximus. Hierdoor was ik enigszins gerustgesteld. Maar helaas, bingo, 20 euro meerkost. Heb weer gebeld. Eerste en -ergerlijke- reactie aan de andere kant: u moet uw mobiel internet uitzetten, mevrouw (!!!). Nu gaan de experts het uitzoeken. En ik ga eens uitzoeken, stel dat het juist is, waarom die overschrijding van mijn dataverbruik 20 euro moet kosten. 't Zal aan mijn bescheiden smart+15 abonnementje liggen zeker? Ik zie hier op dit forum heel veel klachten over het feit dat Proximus er alles aan doet om oude trouwe abonnees te doen overschakelen naar nieuwe abonnementen. Zo hebben we de prijs van 15 naar 16 euro al zien verhogen en de korting zien verlagen. En wij staan machteloos..
Reputatie 7
Badge +4
Beste Linda, het spijt me dit alles te vernemen. Kunnen we je via deze weg ergens concreet mee verderhelpen? Ik vind namelijk geen dossier terug om dit verder te laten nakijken. Kan je ons anders even contacteren via volgende link https://nl.forum.proximus.be/inbox/conversation?with=51679 om dit verder uit te klaren? Groetjes Freya
Dat heb ik nu ook aan de hand, ben wel nieuw bij Proximus maar heb jaren zelfde verbruik gehad en na overstap naar Proximus plots 2/3 keer meer verbruik met identiek zelfde apps en zelfs minder gsm gebruik, 3gb op 10 dagen tijd i.p.v. 2-3gb op een maand. Klopt iets niet