Beantwoord

BTW-nummer toevoegen op facturen

  • 4 January 2017
  • 18 reacties
  • 2136 Bekeken

Hey,

Ik zoek een simpele manier om mijn ondernemingsnummer te laten toevoegen op mijn facturen voor mijn mobiele abonnementen.
Ik heb geprobeerd om dit online te doen via de MyProximus klantzone, maar dat schijnt niet te lukken.

Ik had hiervoor al een mail gestuurd. ALs antwoord kreeg ik een telefoonnummer doorgestuurd die fout bleek, want ik kwam terecht bij de particulieren klantendienst, terwijl ik bij de business klantendienst moest zijn. Dat kreeg ik te horen nadat ik eerst iemand aan de lijn had die geen Nederlands begreep. Vervolgens heb ik geprobeerd om het juiste telefoonnummer te bellen. Daar vertelde men mij dat ze mij een document zouden insturen dat ik dan moet invullen en per fax of per post moet terugsturen. Als ik vroeg of dit niet per mail kan terugsturen, was het antwoord: neen. Per fax.... In welke tijd leven wij???

Er moet toch een simpelere manier zijn. Ik ben nog meer recent overgestapt naa Proximus maar mijn eerste aanraking met de klantendienst is niet echt positief te noemen: van hier naar ginder gestuurd en uiteindelijk een antwoord gekregen dat niet voldoet.

Wie kan er mij vertellen hoe ik snel mijn BTW-nummer op mijn facturen krijg?


Alvast bedankt voor de reacties
icon

Beste antwoord door Wim 4 January 2017, 14:20

Bekijk origineel

18 reacties

Hey,

Ik zoek een simpele manier om mijn ondernemingsnummer te laten toevoegen op mijn facturen voor mijn mobiele abonnementen.
Ik heb geprobeerd om dit online te doen via de MyProximus klantzone, maar dat schijnt niet te lukken.

Ik had hiervoor al een mail gestuurd. Als antwoord kreeg ik een telefoonnummer doorgestuurd die fout bleek, want ik kwam terecht bij de particulieren klantendienst, terwijl ik bij de business klantendienst moest zijn. Dat kreeg ik te horen nadat ik eerst iemand aan de lijn had die geen Nederlands begreep. Die gaf dan iemand door die mij het juiste telefoonnummer kon geven. Vervolgens heb ik geprobeerd om het juiste telefoonnummer te bellen. Daar vertelde men dat ze mij een document zouden opsturen dat ik dan moet invullen en per fax of per post moet terugsturen. Als ik vroeg of dit niet per mail kan terugsturen, was het antwoord: neen. Per fax.... In welke tijd leven wij???
Ondertussen heb ik het document dat ze per mail naar mij zouden versturen nog steeds niet ontvangen.

Er moet toch een simpelere manier zijn om gewoon mijn BTW-nummer toe te voegen op mijn facturen. Ik ben nog meer recent overgestapt naa Proximus maar mijn eerste aanraking met de klantendienst is niet echt positief te noemen: van hier naar ginder gestuurd en uiteindelijk een antwoord gekregen dat niet voldoet.

Wie kan er mij vertellen hoe ik snel mijn BTW-nummer op mijn facturen krijg, zonder dat ik op zoek moet gaan naar een oude faxmachine?


Alvast bedankt voor de reacties
Reputatie 7
Badge +6
Bram,
Ik stel voor dat je het online formulier invult dat je vindt via deze link, en dan zal onze Bizz Expert je terugbellen.
Mvg,
Dag Wim,

Gelukkig hier wel alvast een snel antwoord. Bedankt daarvoor.
Ik heb het online formulier ingevuld. Hopelijk raakt het nu snel in orde.

Groeten
Reputatie 7
Badge +6
Hopelijk raakt het nu snel in orde.Groeten
Ik duim mee 😉
Een update: ik kreeg net telefoon van Proximus. Mijn BTW-nummer is terstond toegevoegd. Vanaf volgend factuur zou dit dus in orde moeten zijn. Bedankt Wim en Kathy (zo heet de dame die mij telefonisch heeft verder geholpen). Als het goed is, mag het ook gezegd worden.

Wim, wat ik mij wel afvraag is waarom het eerst zo moeilijk is, als het blijkbaar toch simpel telefonisch aan te passen is?
Hebben ze mij in eerste instantie foute info gegeven door te zeggen dat ik eerst een document moet invullen en het via fax of post moet terugsturen? Of heb ik nu gewoon een VIP-behandeling gekregen nadat ik op het forum een beetje van mijn oren heb gemaakt?

Groeten,

Bram
Reputatie 7
Badge +6
Dag Bram,
Ben blij dat het zo vlug in orde is gekomen. Wel jammer dat je niet direct werd geholpen bij je eerste poging. Niet al onze medewerkers zijn even goed op de hoogte van alle procedures en processen. We streven naar een continue verbetering van onze klantenervaring. Alvast bedankt voor je feedback!
Mvg,
Dag Wim,
Wij hebben juist hetzelfde probleem. Nu heb ik gedaan wat jij Bram voorstelde en zeggen ze mij evengoed dat ik een papier moet invullen en opsturen. Waarom kan dit niet gewoon via de telefoon zoals bij Bram?

met vriendelijke groeten
Stefaan
Reputatie 7
Badge +6
Stefaan,
Je hebt dus het online formulier ingevuld en heeft de Bizz Expert je terug gebeld? link.
Mvg,
Wim,
Dit heb ik inderdaad gedaan en daar hebben ze me vertreld dat ze mij een papier gaan opsturen dat ik moet invullen en terugsturen
Dag Wim (of iemand anders),

Ik kom nogmaals terug op mijn issue van enkele weken geleden (zie alle reacties hierboven).
ik dacht dat het opgelost zou zijn, maar ik heb gisteren een nieuw factuur gekregen en daarop staat mijn BTW-nummer nog steeds niet vermeld.
Gelieve dit ASAP aan te passen. Alvast bedankt!


Groeten,

Bram Thiry
Ik ben trouwens niet van plan om de factuur te betalen. Ik zou graag een nieuw factuur ontvangen met vermelding van mijn BTW-nummer.
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Bram!

Mijn excuses voor het ongemak...

Kan u via een privébericht het betrokken klantennummer doorgeven samen met het gewenste BTW nummer dat op de facturen moet verschijnen.

Dan breng ik het nodige voor u in orde.

Mvg,

Wouter
Ik ben freelance persmedewerker en door heel recent gewijzigde fiscale wetgeving ben ik sinds 1 juli 2017 plots btw-plichtig. Dat betekent dat voortaan mijn btw-nummer op mijn Proximus-facturen vermeld dient te staan. Een bizz-expert heeft me daarnet in dat verband heel snel en vriendelijk opgebeld, maar nu blijk ik een volledig formulier overnemer/overlater te moeten invullen om dat btw-nummer op mijn facturen geplaatst te krijgen. Beetje gek, want daar is dat formulier eigenlijk niet voor bedoeld. Er verandert namelijk NIETS aan mijn internet en telefonie, niemand neemt mijn 'zaak' over, ik heb geen echt bedrijf, geen vennootschap, moet me niet bij een sociale kas aansluiten, maar... ben zoals gezegd voortaan wel btw-plichtig (btw factureren voor mijn betalingen en op mijn kosten de btw deels aftrekken). Kan ik echt niet op een doodeenvoudige manier vanaf volgende maand mijn btw-nummer op mijn facturen zien verschijnen zonder dat ik een hele administratieve rompslomp dient te doorworstelen? Dank!
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Johan,

Helaas kan een BTW nummer enkel worden toegevoegd aan de hand van dit officiële document.

Groetjes Inge
Beste Inge. Ik heb intussen alles klaargemaakt om op te sturen. Hopelijk komt het daarna snel in orde. Bedankt voor de info! Johan
Hey,

Ik ben dezelfde persoon die deze vraag opstartte, nu 1,5 jaar geleden.
Ondertussen ben ik overgestapt naar een BVBA, met dus ook een nieuw BTW-nummer.
Een tijdje terug belde ik naar de klantendienst om het BTW-nummer op mijn factuur te laten aanpassen, Blijkbaar lukte dit telefonisch en vertelde een vriendelijke heer mij dat het inorde was. Toch kreeg ik een tijd later een factuur waarop nog steeds het oude BTW-nummer vermeld stond.
Het spelletje lijkt nu dus opnieuw te beginnen....

Graag zo snel mogelijk een oplossing om mijn BTW-nummer op de factuur aan te passen!

Groeten,

Bram
Reputatie 6
Badge +3
Dag Bram,
Ik stel vast dat het BTW nummer is toegekend aan een ander klantennummer waar geen producten op actief staan.
Gaat dit over vast producten (Internet, Vaste lijn, TV ) of enkel over een gsmnummer ?
Zowel het klantennummer dat je doorgeeft zo ook het klantennummer dat naar je naam verwijst geeft geen resultaten (geen actieve producten)
Kan je ons de juiste gegevens nog even doorgeven via deze link.
Mvg, Wilfried
Dag Wilfried,

Ik heb mijn gegevens doorgestuurd via de link.

Reageer