Vraag

Bedrogen met installatie-kosten

  • 20 March 2019
  • 8 reacties
  • 640 Bekeken

Heb altijd Telenet gehad en nu na jaren overgestapt naar Proximus. Heb eerst alle providers gebeld gehad voor de beste voorwaarden. Toen ik Proximus gebeld had, werd er mij gezegd dat ik geen installatie kosten moest betalen, omdat ik overkwam van Telenet en om goedkoper dan orange te zijn,moest ik ook geen huur voor de decorder betalen. Nu krijg ik mijn eerste factuur en moet ik wel de huur betalen en installatie kosten. Naar de klantendienst gebeld en krijg hier gewoon te horen dat ik wel alles moet betalen. Toen ik aanhaalde dat mij iets heel anders beloofd was voor mijn overstap, kreeg ik gewoon te horen. Dat ze mij dit wel zou beloofd zijn bij mijn aanvraag,maar het toch niet zo is en ik gewoon alles zal moeten betalen. Sorry,maar dat is voor mij gewoon pure bedrog om de mensen over te laten stappen en dan voor alle kosten op laten draaien. Daarbij heb ik reeds gemeld dat mijn internet super traag is en krijg daar gewoon geen oplossing voor.

8 reacties

ter info:
- wat soms verwarring brengt is dat er gezegd wordt dat de eerste decoder gratis is, omdat die in de packprijs inbegrepen is die je op de Proximus packs site vindt.
Op de afrekening staat die wel vermeld als 8€ maar die 8 € komt niet bovenop deze packprijs wat wel het geval is als je eventueel een bijkomende 2de decoder huurt aan 6€/mnd
- Wat je lijn als snelheid aankan, kun je vinden op http://proximus.be/internetsnelheid en dit hangt in hoofdzaak van de lengte van de lijn af waar je op aangesloten bent.
Sorry,maar dit is maar dit is larry. De prijs is 59 euro maar zou dan op 52 euro uitkomen omdat ze decorder ervan af deden en ik zou op de prijs van orange zou uitkomen. Installatie zou gratis zijn,wat ook gelogen was. Daarbij had ik bij Telenet een snelheid van 100mb/sec. Die zou nu naar 50 gaan wat nog genoeg zou zijn. Maar heb nog geen 20mb/sec. Dus weer eens gelogen. Heb zelfs dat als ik tv aan kijken ben,het beeld even stil staat. Hoeveel smoesjes word een mens niet verteld zodat ze overstappen??? Om ze dan gewoon te bedriegen en te beliegen?? En als ik aankaart dat deze beloftes gemakkelijk nagegaan kunnen worden. Want jullie nemen toch elk gesprek op. Word ik gewoon genegeerd.
Voor alle duidelijkheid, ik ben niet van Proximus en probeer alleen maar wat duidelijkheid te brengen ☺️
Het kan dat je nog op 20Mbps staat en dat de DLM je lijn nog aan het evalueren is, dit kan 14 dagen duren vooraleer je snelheid hoger wordt en dit kun je afleiden uit wat er aangegeven wordt op:
http://proximus.be/internetsnelheid
En het klopt dat de snelheden van TN hoger kunnen liggen dan bij Prox.
ik zit op een tamelijk korte lijn en haal nu 100Mbps maar dit is zeker niet het geval voor alle klanten bij Proximus. Behalve de gelukkigen die natuurlijk al op glasvezel zitten !
Ja,jij bent toevallig de enige proximusklant met zo een hoge snelheid. Om niet van Proximus te zijn,verkoop je wel dezelfde sever en vertel je dezelfde leugens.
spijtig dat je dit zo opneemt, en waar heb ik gezegd dat ik de enige klant ben die 100Mbps haal.
Enfin je bent duidelijk niet tevreden met wat Proximus je aanbiedt en dat is ook 100% je recht en begrijp ook dat je hierdoor kunt gefrustreerd geraken en bedrogen voelt.
Geeft http://proximus.be/internetsnelheid je dan zo'n slechte snelheden aan.
Als hier iemand van Proximus zelf je post leest kunnen ze je verder helpen hoop ik.
Moest er op de lange duur geen reactie komen van hen kun je altijd eens proberen door een Privébericht te sturen (klik hier)
waar je mss dan best ook de link naar je post met je klacht hier meestuurt, namelijk:
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/bedrogen-met-installatie-kosten-47129
je kunt ook altijd een klacht indienen bij de ombudsman van Telecom in geval je totaal niet akkoord gaat met wat Proximus je aangeboden heeft..
PS: ik ga je hier verder niet meer lastig vallen, was tenslotte totaal niet mijn bedoeling.
Wat mijn volgende stap gaat zijn, is een klacht bij test-aankoop doen. Want mensen doen overstappen met leugens en ze dan een hoop kosten doen betalen. Zoiets kan niet. Als ze je zeggen dat je geen installatie kosten moet betalen en daarna toch door rekenen. Dat is bedrog. Als ik iets ga kopen,verwacht ik ook dat ik aan de kassa de prijs moet betalen die erop staat. En een zo slechte verbinding hebben dat zelfs mijn tv soms stil staat en als je iets op je iPad wil openen, het maar blijft laden. Wat voor een product verkoop je dan???
Reputatie 7
Badge +3
Dag Antonio-uva,

Martin's informatie in verband met de decoder is correct.

Ik heb hiervoor alvast dossier 38015474 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Zij zullen dit verder nakijken en jou hierover op de hoogte houden.

Groetjes,

Antonella
Reputatie 7
Badge +3
Dag Antonio-uva,

Martin's informatie in verband met de decoder is correct.

Ik heb hiervoor alvast dossier 38015474 opgemaakt voor de bevoegde dienst. Zij zullen dit verder nakijken en jou hierover op de hoogte houden.

Groetjes,

Antonella

Reageer