Vraag

Bbox en modem ingeleverd bij Kiala afhaalpunt, toch 263€ van onze rekening??

  • 9 December 2017
  • 9 reacties
  • 535 Bekeken

Beste,
in september hebben wij via een kiala afhaalpunt onze modem en bbox teruggebracht. Nu gisteren (8/12) zie ik dat er zomaar 263€ van onze rekening is verdwenen. Ik heb dit nagevraagd. Blijkt dit de kost te zijn van onze modem en bbox die we niet zouden ingeleverd hebben.
Ten eerste vind ik het totaal niet kunnen dat dit pas na 3 maand gebeurd. Men is in de veronderstelling dat alles in orde is, terwijl er nu plots zo'n bedrag van onze rekening is.
Ten tweede vind ik het ook niet kunnen dat dit automatisch, zonder onze toestemming (!!) gebeurd is. Wij hebben nooit iets ondertekend voor een domiciliëring uit te voeren. Dit kan echt niet! We hebben ook nooit een factuur ontvangen hiervoor, ook niet via e-mail.
Wij willen dat het bedrag van 263€ zo rap mogelijk terug gestort wordt. Wij gaan niet betalen voor een decoder en modem die al enige tijd geleden binnen gebracht is.
Als dit niet rechtgezet wordt, dan zullen wij verdere stappen ondernemen. Blijkbaar is dit een veel voorkomend probleem.

mvg,
Kelly Vanaelst
klantnummer 616873039

9 reacties

Blijkt dit de kost te zijn van onze modem en bbox die we niet zouden ingeleverd hebben.

waarschijnlijk bedoel je met modem en bbox, bbox en decoder, want de modem en bbox is het zelfde toestel en daarnaast heb je nog een TV decoder om TV te kunnen kijken.

Heb je geen bewijs gekregen of gevraagd in het kiala (nu UPS) access point waar je hem binnen gedaan hebt want hier waar ik ga in het ups acces point krijg ik een bewijs mee.
Ik bedoel inderdaad decoder en modem. We hadden een bewijs gekregen.
Dan zal dat geen probleem zijn volgens mij voor de Proximus medewerkers om dit in orde te brengen.
maar de dienst facturatie zullen ze nu en morgen wel niet kunnen raadplegen, alleen doorgeven aan deze dienst.

Moest er totaal geen reactie komen vanavond (zondag zal er zeker geen komen) dan kan je altijd een privébericht sturen
Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende ⏩link,
je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Versturen' = verzenden.

Of ook eventueel via deze weg :
surf naar https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_contact/particulieren/support/contacteer-onze-klantendienst.html .
* klik achtereenvolgens op: "ja" >" ik ken mijn Telefoon nummer" > "OK" > voer nummer in > "Ik heb een vraag over mijn factuur" >
"klacht indienen" > scroll naar beneden > Klik op "Mail Ons" >
Vul de voorzien tekstvakken in en klik op "Verzenden"

NB: dit zijn alleen maar tips die ik kan geven gezien ik zelf niet van Proximus ben.
Wel ja, aangezien ik niks hoorde van Proximus heb ik dit bewijsje uiteindelijk weggedaan in de loop van vorige week. Nergens te vinden natuurlijk. Het afhaalpunt kan ons ook niet helpen...
Vind het gewoon niet kunnen dat ze al die tijd niets laten weten en nu dit
Wij hebben een gelijkaardige situatie meegemaakt. Ingeleverd in een proximuscenter en dan 4 maand later de melding gekregen dat ze deze nie ontvangen hadden.

Uiteraard hadden we het bewijsje ook al weggegooid (na 4 maand!) En nu moeten we 281.10 euro betalen.

Ik vind het niet kunnen dat, door een interne fout, wij het toch wel aanzienlijke bedrag moeten betalen.

Door dit topic te lezen blijkt het ook geen alleenstaand geval te zijn.

Kan ik nog andere stappen ondernemen om dit terugbetaald te krijgen?
Reputatie 7
Badge +4
Tja....
- misschien aan Px medewerkers meedelen wat wanneer waar ingeleverd om tot een oplossing te komen
- bij uw bank (binnen de 8 dagen) verzet aantekenen tegen deze afname (cfr sepa-mandaat dient de bank aan uw vraag onvoorwaardelijk gevolg te geven)
- desgevallend naar de ombudsdienst telecom stappen en klacht neerleggen (probleem is natuurlijk dat u geen bewijs meer hebt en tevens de onderstaande procedure niet gevolgd hebt https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_device_return/particulieren/welkom-bij-support/mobiele-telefonie/mobile-coverage-extender/problemen/een-toestel-omruilen-of-terugsturen.html
maar ja misschien heeft niemand u hierover ingelicht (maar normaal zou men kunnen verwachten dat Px medewerkers in een Px center hiervan op de hoogte zouden zijn,...)

Succes
Reputatie 7
Badge +3
Dag TimoDW,

Graag ontvang ik je klantennummer via een privébericht voor nazicht.

Een privébericht sturen doe je door te klikken op volgende link, je tekst invullen in het voorziene tekstveld en vervolgens klikken op 'Verstuur' = verzenden.

Groetjes,

Antonella
Wij hebben 4 januari contract bij Proximus opgezet wegens verhuis naar een woon-zorgcentrum. Op 8 januari werden decoder en bbox zoals gevraagd in de opzegbrief met de verzenddocumenten die ik in bijlage toegestuurd kreeg binnengebracht bij bpost (ik heb bewijsje dat ik deze 2 stuks inleverde).

Op 13 januari kreeg ik een herinnering dat de bbox niet ingeleverd werd en dat we hiervoor 99 euro moeten betalen als dit niet gebeurt. Ik nam meteen contact op met de klantendienst en bezorgde op 18 januari via vraag/klacht online de ingescande versie van het inleverticket van bpost omdat ik me niet naar een Proximuswinkel kan verplaatsen. Ondanks mijn uitdrukkelijke vraag kreeg ik hierop geen enkele reactie. Enkel een nieuwe herinnering op 19 januari...

Dinsdag 22 januari opnieuw met de klantendienst gebeld. Er bleek niets meer open te staan voor ons kreeg ik te horen, behalve nog een klein saldofactuur voor de eerste dagen van januari! Ik was dus gerustgesteld dat aan de hand van het bewijs dan wellicht toch het nodige gedaan was bij Proximus. Ik had hiervan graag de bevestiging gehad, maar soit, als alles in orde was zoals de operator me bevestigde dan was het oké.

Vandaag 25 januari krijg ik tot mijn grote verbazing een 'laatste herinnering' van Proximus over het inleveren van de bbox om het materiaal alsnog binnen te brengen voor 28 januari?!

Ik volg niet meer... en zou graag hebben dat dit stilaan opgelost geraakt en dat er zeker geen inhouding van mijn rekening gebeurt terwijl wij alles gedaan hebben dat nodig was!

Kan een medewerker via dit forum dit voor ons oplossen? We hebben momenteel echt wel andere zaken aan ons hoofd dan hierin nog langer tijd en energie te moeten investeren...

Mvg
Reputatie 7
Badge +4
Dag Ludovicus,
Kan je ons via Het Proximus Team klantgegevens bezorgen? (telefoonnr, klantnr, contactnr)
Dan kijken we alles voor je na.
Mvg, Koen

Reageer