Vraag

Anderhalve maand klant en alleen maar problemen

  • 4 September 2018
  • 3 reacties
  • 166 Bekeken

Vanaf de dag dat wij besloten hadden om na 9 jaar over te stappen van Telenet naar Proximus zijn eigenlijk de problemen al begonnen.
Er was nog een grote actie bezig voor de Limburgers, daarom dat wij overgestapt zijn. 30 euro per maand korting een jaar lang, goedkoper dan telenet, het sprak ons wel aan!
Ook omdat ik via mijn werk dan ook nog eens 10% korting zou krijgen, zouden we er heel goedkoop vanaf komen.
Ik had beter geluisterd naar wat ze mij vroeger altijd zeiden 'als het te mooi is om waar te zijn, is het meestal ook niet waar'.

In de winkel te Mol duidelijk navraag gedaan of ik de korting van 'de Limburgers' en mijn werk zou kunnen combineren, de verkoper wist ons te garanderen dat dat zeker zou gaan!

Uiteindelijk bleek al snel (na de installatie uiteraard!) dat dat niet ging. Oke het is 'maar' 10%. Maar het is al wel direct een teleurstelling, duidelijk een verkoper die niet weet wat hij verkoopt.

De eerste week na de installatie van de producten (Tuttimus). heb ik DAGELIJKS contact moeten nemen met de klantendienst, VRESELIJK! ze zijn zo slecht bereikbaar, antwoorden gewoon niet. En àls je ze aan de lijn krijgt na extreme wachttijden is het antwoord àltijd hetzelfde 'er is een dossier opgemaakt met het nummer xxxxxx kan ik je verder nog ergens mee helpen?'. Ja toch wel, de problemen oplossen zou een grotere hulp zijn dan een dossiertje aanmaken!!

Aangezien de wifi hier in huis niet werkt, en ik 24/24 op 4G moet zitten met mijn iphone, gelukkig hebben we maar 1 iphone in het tuttimus pack gezet en is mijn iphone wel nog bij een goede provider aangesloten! Als ik geen onbeperkt mobiel internet had gehad bij de andere provider, had ik ookal zwaar over mijn limiet gegaan.

Ook de decorder die graag eens laat zien dat de kwaliteit op niks trekt en daardoor soms gewoon het programma maar half of zelfs niet opneemt.. leuk is anders!

Dan heb ik ook nog 6 dagen zonder vaste lijn gezeten, ik kon niet bellen en niet gebeld worden. Zelfs een gezellig dagelijks telefoontje naar de geweldige klantendienst was niet meer mogelijk! Weeral een geluk dat ik met mijn iphone bij een goede provider aangesloten ben!

Dan kreeg ik 2 weken geleden mijn factuur aan, de kortingen van de limburgers waren er niet afgegaan, ook de gratis movie en serie pass wat in mijn contract wel vermeld staat dat gratis is, moet ik voor betalen??
en een compensatie voor de periode dat ik geen vaste lijn had, krijg ik natuurlijk ookal niet!

Ondertussen natuurlijk weeral meermaals pogingen ondernomen om in contact te geraken met de beste klantendienst die je je maar kan voorstellen.. héél af en toe krijg ik reactie, als ik een uur lang wacht omdat er maar 28 wachtenden voor mij zijn bijvoorbeeld.. ik kan het mij voorstellen dat het zolang duurt als proximus zulke slechte kwaliteit aanbied ...

Maar daar zeggen ze me telkens 'ik zal uw factuur voor u bevriezen'... dat zij haar collega 2 weken geleden ookal? dit wil dus zeggen dat het nog steeds niet gebeurd was. Ook nu staat de factuur nog steeds open op 'my proximus'. Ik heb de chat opgeslagen zodat ik kan aantonen hoelaat en welke datum dat de zekere Lindsey van de klantendienst die belofte gemaakt heeft, net zoals ze ook beloofde dat ik geen aanmaningskosten zal gaan krijgen... jammer genoeg vertrouw ik hier totaal niet meer op!

Aangezien ze later in het gesprek ook nog de belofte had gemaakt om mij diezelfde dag een mailtje te sturen (ivm de opzeggingskosten dat ik zal moeten betalen omdat ik absoluut weg wil bij proximus!!). en zelfs dat mailtje sturen is niet gebeurd.
Doen ze eigenlijk wel iéts bij proximus??

Behalve foutieve facturen sturen en valse informatie geven en valse beloftes maken?

Ik heb het absoluut gehad met proximus en zal zo blij zijn als heel dit spelletje achter de rug is!
9 jaar trouwe klant geweest bij telenet en in die 9 jaar nooit zoveel problemen gehad als ik nu bij proximus heb gehad sinds 19/7/18 ... hoe is het mogelijk?
Dan had ook een collega mij nog gewaarschuwd over hoe slecht dat alles werkt, maar ik wou het toch zelf ervaren omdat ik het amper kon geloven..

dus als iemand mij kan vertellen hoeveel de 'boete' bedraagt om definitief weg te gaan bij proximus, dan hoor ik het graag! want zelfs de medewerkers van proximus kunnen mij daar geen antwoord op geven!

Melissa

3 reacties

in afwachting van een antwoord van iemand van Proximus zelf kan ik je wel ondertussen vertellen dat bij Proximus alle abonnementen van onbepaalde duur zijn (uitgenomen bv met koppelverkoop) en je die zonder opzegvergoeding op elk tijdstip kunt opzeggen.
Normaal zijn ze allemaal van onbepaalde duur uitgenomen als het om koppelverkoop gaat, bijvoorbeeld een gsm abonnement waar een smartphone aan gekoppeld is dan loopt dit abonnement normaal over 2 jaar en als je vroeger opzegt moet je nog bv de afschrijvingswaarde van die smartphone betalen.
Vreemd dat dan de medewerkster van de klantendienst de berekening ging navragen en doorsturen wat het zou kosten om mijn abonnement stop te zetten.. of ze weten het zelf totaal niet (nu ja, daar zou ik ook niet van verschieten!!) of ze wou me gewoon wat bang maken.. bedankt in elk geval! 🙂

in afwachting van een antwoord van iemand van Proximus zelf kan ik je wel ondertussen vertellen dat bij Proximus alle abonnementen van onbepaalde duur zijn (uitgenomen bv met koppelverkoop) en je die zonder opzegvergoeding op elk tijdstip kunt opzeggen.
Normaal zijn ze allemaal van onbepaalde duur uitgenomen als het om koppelverkoop gaat, bijvoorbeeld een gsm abonnement waar een smartphone aan gekoppeld is dan loopt dit abonnement normaal over 2 jaar en als je vroeger opzegt moet je nog bv de afschrijvingswaarde van die smartphone betalen.
Reputatie 7
Badge +3
Dag Melissa_92,

Aangezien je diensten niet gekoppeld zijn aan een toestel (smartphone, TV, tablet, ..) zal er bij een eventuele opzeg geen verbrekingsvergoeding aangerekend worden. Er is in dit geval dus geen sprake van een 'boete'.

Dossier 35355051 is hiervoor nog lopende. Een dossierbeheerder zal je nog contacteren.

Groetjes,

Antonella

Reageer