Vraag

Afbetalingbetaling dubbel

  • 26 January 2019
  • 9 reacties
  • 826 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1
Vorige maand 19 dec heb ik keertje probleem en vraag een factuur in 2x te kunnen betalen en is ok ! Ik ontvang 22januari een brief met de vervaldatum 30januari van eerste aflossing via overschrijving te voldoen met mededeling erbij en ik betaal op zelfde moment deze dus ! De 24januari zie ik een domicieling van het zelfde bedrag die Proximus de 30januari gaan van mijn rekening op Belfius gaan nemen ??? Ik bel en ze zeggen ja mevrouw we zien dat bedrag is binnen maar das wel maar helft factuur hoor dus ik zeg is afbetaling en excuseer mijn volgend betaal afspraak is wel voor 28februari ! Oja sorry zegt ze ik zie het nu staan !
Dus ik vraag wat nu jullie hebben mijn betaling die ik correct betaalde zoals afgesproken via overschrijving en ja ze zag dat en vind ook nergens een dommicieling voor afbetaling staan dus raar zegt ze maar ze kunnen niet weghalen !!! Proximus zal die bedrag dubbel innen ! Wat tot gevolg voor mij heeft dan dagen later ze wel mijn factuur van de maand via domicieling moeten innen en er dan niet meer genoeg geld op rekening staat daarvoor ! Ik kom als slecht betaler te staan ! En dat doordat zij gewoon mijn rekening ten onrechte plunderen !
Sorry vind daar geen andere woord voor !
Ook wat Belfius niet kan betalen krijg ik boete voor !
Heb maar minimum inkomen ! Zelfs recht op sociaal tarief sinds 2014 wat ik niet eens wist maar nu per toeval zelf op website tegenkwam !
19jaren klant maar lijkt me de tijd breekt aan om vertrekken ! Ben geduldig persoon en die ene iets na de andere meegemaakt maar ben niet iemand snel vertrekt maar dit gaat echt te ver !
Steken me in kosten en pakken gewoon beetje leefgeld heb af en erger kom ik in problemen doordat ze de echte domiciling van mijn factuur niet kunnen nemen !
Dit vanwege zijzelf me geld pakte die ze niet eens mogen nemen !
Heb zelfs brief waar staat ik afbetaling via overschrijving moet betalen !! Dus ik betaalde op de juiste manier !

9 reacties

Reputatie 3
Badge +1



Heb ik zelfs geen dom. Voor een afbetaling maar toch gaan het pakken
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb de brief om te bewijzen en dat ik volgens afspraak op de afgesproken manier betaalde !
Reputatie 4
Badge +1
Gelden die via domiciliering werden geind, kan je zelf terugvorderen via internet bankieren, of via de bank (kantoor). Het bedrag dat je betwist(te innen) wordt dan terug op je reken ing gezet. Maar ik vermoed dat deze wetenschap te laat komt, want dat je de inning niet hebt teruggevorderd maar zo gelaten, waardoor je rekening te laag kwam.
Je had het factuur (waarvoor geen domiciliering bestond zeg je zelf) moeten terug eisen van de bank. jou bank mag die niet uitbetalen als je daar zelf niet uitdrukkelijk de teostemming voor gaf(een domociliereingsopdracht dus)
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
https://www.sepastop.eu/blog/nl-be/teveel-aangerekend-bij-een-domiciliering-hoe-krijg-ik-mijn-geld-terug/
http://www.sepabelgium.be/sites/default/files/Folder-DOM-Core-2013-NL.pdf
Dus om een lang verhaal kort te maken: tot 8 weken na de uitvoering ervan u kunt uw bank vragen (= van uw bank eisen om zonder discussie) het betrokken ingehouden bedrag (retroactief) terug te storten (= de transactie te annuleren)

Opm.: Ik verwijs evenwel ook naar uw (?) onderstaand bericht
https://nl.forum.proximus.be/mijn-factuur-18/mobiel-met-gsm-contract-24-maanden-46758/index1.html#post621132
GSM-abo met GSM op afbetaling verloopt zowiezo contractueel) via domiciliering
Reputatie 3
Badge +1
Ik gaf domicieling voor de facturen te innen , was verplicht na abbonement met gsm te nemen ! Maar ze zeggen zelf dat voor afbetaling geen domicieling bestaat !
Zegt Proximus me zelf

Heb de bank gecontacteerd voor deze dubbele bedrag niet te laten betalen straks als 30januari word
Reputatie 3
Badge +1



Ik betaal op 23januari dezelfde dag dat brief ontving hierboven
Twee dag erna zie dat terug via dommicieling gaan nemen
Reputatie 3
Badge +1



Zoiets kunnen ze gewoon doen zelfs als schriftelijk afspraak is om via overschrijving te betalen
Reputatie 3
Badge +1
Ergst is voor mij ik maak mijn betaalplanning en zorg dat er geld op rekening blijft staan voor 8februari de echte dom. Te kunnen laten innen door Proximus ! Helaas heb ik niet zoveel extra centen om zeggen oei maar ach dan is maar zo
Nu doordat ze 50,94€ extra nemen heb ik rond de 20€ te kort op rekening op 8februari met gevolg de bank weigert de dommicieling te betalen ! Ik krijg boete van bank en Proximus zegt jep klant deed contractbreuk wegens niet betalen ! Ik ben tweemaal of driemaal de pineut en dat vanwege ik mijn afspraak nakwam lijkt me
Zij maken de fout en zij zijn de onschuldige hierin
Dat maakt me echt kwaad !
Reputatie 3
Badge +1
Hopelijk kan bank deze order van Proximus op tijd weghalen en loopt verder alles zoals het hoort en kan 8februari de dommicieling gewoon worden geïnd
Word afwachten !
Proximus lijkt Proximus dat ik lang geleden kende niet meer
Kan vergissen he

Reageer