Beantwoord

Aanhoudende problemen abonnement

  • 19 January 2018
  • 1 reactie
  • 312 Bekeken

Beste,

Bij deze stuur ik het relaas van een opeenstapeling van problemen sinds we op 18/10/2017 bij Proximus een abonnement hebben aangegaan, in de hoop dat u misschien deze impasse kan oplossen ,want wij zijn er ondertussen radeloos van aan het worden.


Laat me beginnen bij het begin ; mijn klantnummer is 618261779

- Op 18/10/2017 bestel ik een online promopack bij Proximus met als orderbevestiging R4WEBSHOP000444275 (zie bijlage voor details)

-

- De Pack omvat :

-

- Internet + TV + Mobile €86,98 Maandelijks -

- Eenmalig - Activatie €59,00 Eenmalig

- Abonnement: 3 GB + 120 min. + onbeperkt sms'en + favoriete app Huidige operator: Proximus Over te dragen nummer: 0494448631 Simkaartnummer: 2100220385647 - WhatsApp €0,00 Maandelijks –

- Abonnement: 3 GB + 120 min. + onbeperkt sms'en + favoriete app Huidige operator: Base - Telenet Group Over te dragen nummer: 0485025153 Klantnummer: 000422967 - WhatsApp €0,00 Maandelijks - Trio-simkaart (geschikt voor alle toestellen)

- Producten: Internet + TV + Mobile Trio-simkaart (geschikt voor alle toestellen) U ontvangt je SIM kaart via de Belgische post binnen de 2 à 3 werkdagen



Ik had voorheen als enige een mobiel abonnement bij Proximus voor maandelijks €25 , ter info ,ik heb daar nooit een probleem mee gehad. Daar had ik een Mobilus M abo met 5Gb mobiele data.

Probleem 1:

Van zodra Proximus de diensten heeft geactiveerd werden de 5Gb niet naar de 3Gb veranderd maar naar 1,5Gb. Met als gevolg dat ik van de ene dag op de andere dag met een kost voor meerverbruik zat omdat ik op dat moment zogezegd de 1,5Gb heb overschreden.

Klein detail hierbij, ik heb recht op 3Gb en niet op 1,5GB.

Ik heb hiervoor gebeld en die dame die ik op dat moment aan de lijn had zei me dat ze niets meer kon doen omdat die actie is afgelopen , wetende dat ik daar wel recht op had want ik heb de orderbevestiging als bewijs.

Na veel vijven en zessen zei ze dat ze het enkel kon oplossen als ik een vaste lijn bij het abonnement zou nemen. Ik wou eerst niet omdat we dat niet echt nodig hebben . Ik herhaalde dat ik niet meer zou betalen dan voor het abonnement waar ik initieel voor tekende .

Ze verzekerde dat ze de voorlopige meerkost ging crediteren en dat er verder geen extra kosten zouden bijkomen als ik akkoord zou gaan met deze oplossing. Op mijn meest recente factuur hebben jullie niet alleen de installatie en transportkosten aangerekend maar ook nog een maandelijkse abonnementskost voor een vaste lijn .

Ergens eind december hebben ze de mobiele data aangepast naar 3 Gb en dat is het ook zowat.



Probleem 2:

Mijn vrouw had na de oorspronkelijke bestelling nog steeds geen SIM-kaart ontvangen dus zat ze nog steeds bij BASE, na 2à3 werkdagen moesten we dit reeds ontvangen hebben…

Ik ben naar de Proximus winkel in Kuurne shopping geweest om dit aan te kaarten en de dame in kwestie zei eerst dat ik contact moest opnemen met de klantendienst , waarna ik de verantwoordelijke hierover heb aangesproken die me onmiddellijk een SIM-kaart heeft meegegeven.

Eenmaal thuis activeerde mijn vrouw haar kaart. Nog geen twee dagen later kreeg ik reeds een melding dat mijn vrouw haar belminuten waren overschreden ?

Omdat ze ,volgens Proximus pas op het einde van de maand haar kaart activeerde had ze maar recht op een halfuur beltijd.

Daarenboven had ze slechts recht op 1,5Gb en niet op 3Gb terwijl ik hiervoor nog maar een aantal dagen ervoor gebeld had om dit recht te zetten.

Ze hadden het enkel rechtgezet bij mijn GSM nummer….



Probleem 3 :

Factuur van december €157,16 zie bijlage,

De meerkost van mijn mobiele data en mijn vrouw haar halfuurtje die is overschreden ,is ons toch aangerekend (zie bijlage),plus het bestelde abonnement klopt niet.

Hiervoor gebeld, er is een dossier opgesteld…



Probleem 4:

Onze meest recente factuur (zie bjlage) € 241,98

Wat blijkt ,niet alleen zijn de activatie en transportkosten ons nog extra aangerekend van de vaste lijn, blijkt dat het niet inbegrepen zit in ons abonnement en we betalen die vaste lijn nog bovenop ons abonnement die nog steeds niet klopt -> zie origineel maandelijks voor €86,98



Probleem 5:

Ik moet telkens opnieuw dit verhaal vertellen aan telkens een andere medewerker bij de klantendienst.

Ze doen elk hun ding,ze gaan het oplossen en het dossier staat open. Next.

Het enige waar ik zeker van ben zijn onjuiste facturen die me opgestuurd worden en niets die opgelost wordt.

Ik kan niet meer tellen hoeveel mails en telefoontjes ik ondertussen al gedaan heb dus zijn we een beetje ten einde raad .

Ik weet 1 ding zeker ,ik betaal geen facturen meer tot dit is opgelost .

Zoniet rest me enkel de ombudsdienst telecommunicatie of eventueel verdere stappen.


Met vriendelijke groeten,
icon

Beste antwoord door FreyaVR 22 January 2018, 10:25

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4
Beste Tom, ik heb je klacht geformuleerd in een bijkomend dossier met referentie 32609127. Oprechte excuses voor het ongemak. Groetjes Freya

Reageer