2GB mobiele data in maxi pack

  • 22 September 2018
  • 7 reacties
  • 271 Bekeken

Ik merkte dat, nadat de mobiele data in mijn smart+15 abonnement op gebruikt waren, er niet werd overgeschakeld naar mijn mobiele data in het maxi pack. Ik bel naar de klantendienst, ze zeggen me dat er niets mis is en dat ik gerust nog kan surfen, dat de aangerekende mobiele data (zogezegd overschreden) zullen gecrediteerd worden. Omdat ik in het verleden wel meermaals foutieve info krijg via klantendienst, neem ik het zekere voor het onzekere en stel de vraag nog eens via chat. Daar wordt me gezegd dat het al heel lang geleden is dat er nog zo een formule van zo een oud pack gezien werd en dat we allemaal moeten meegaan met onze tijd. Excuseer?! Er wordt meteen ook geprobeerd om mij te overhalen mijn pack om te zetten naar een modern pack, waar ik 5 euro minder zou betalen, maar dus ook 2gb mobiele data minder zou hebben. Aangezien jullie nog steeds 5 euro rekenen per 500 MB ( ongelooflijk trouwens), komt me dat dus duurder uit. Verder discussiëren kan niet, de vriendelijke chatmedewerker besluit dat ze voldoende tijd heeft verspild aan het gesprek, zegt me dat ik het voorstel zelf kan bekijken via mail sluit het gesprek. Altijd fijn als je als trouwe klant, bijna 20 jaar ondertussen (hoe zou ik anders aan een voorhistorisch pack geraken😉 ), toch vijf minuten kostbare tijd gegund krijgt van een chatmedewerker. Je voelt je als klant dan zo gewaardeerd. Ik heb daarna een mail gestuurd omdat ik mij niet heus behandeld voel, maar... ook geen reactie via mail, dus voor ik de ombudsman contacteer, toch nog een laatste poging wagen via jullie forum. Ik heb geen bericht gekregen dat het abonnement waar ik al jaren tijdig maandelijks voor betaal gewijzigd zou worden. Ook al is dit een prehistorisch pack, mi kunnen contractvoorwaarden niet zomaar nadelig, eenzijdig zonder enige berichtgeving , gewijzigd worden. Ik sta er dan ook op dat ik toegang blijf hebben tot deze 2gb mobiele data in het maxi pack waar ik al jaren voor betaal. De chatlog kunnen jullie ook gratis erbij verkrijgen.

7 reacties

Ter info: er zijn er al enkele die met een oud pack hun gratis mobiel internet volume kwijt zijn als ze geen gsm abo in hun oud pack hebben (zoals het bij mijn pa trouwens al het geval is) voor deze die wel een gsm abo in hun oud pack hebbe zou dit gratis volume blijkbaar bovenop bij hun gsm abo komen!

Mss best dat er eens iemand van Proximus duidelijk uitlegt hoe de vork nu in de steel steekt ❓
Wat ze dus wel doen is voordelen uit een voorhistorisch pack schrappen, maar contact opnemen om dit te melden, contact opnemen om een voorhistorisch pack te updaten of reageren op een vraag doen ze niet. Niet via chat, niet via klantendienst, niet via het forum en ook niet via messenger.
Reputatie 7
Badge +1
Dan zeggen ze nog dat dit op de factuur staat van 2 maanden geleden en dit is ook niet waar. Nee klant is koning is er niet meer bij PX. Het is de klant is de melkkoe van PX.
Reputatie 7
Badge +3
Beste,

Kan u mij via privébericht uw klantgegevens(klantnr, naam, gsmnr)bezorgen.
Dan kijk ik het even na voor u.

Groetjes,

Joël
-> Privébericht sturen (klik hier)
Ik zit met exact hetzelfde probleem als Evavh1123455667771888. Al reeds sinds de activatie van een smart 15+ abonnement (in 2015) zou ik 1GB + 2GB mobiele data uit het internet maxi pack kunnen verbruiken..(was toen nog een top verkoopsargument). Vandaag de afrekening gekregen, 55 euro extra te betalen (wegens overschrijding van 477MB) De klantendienst vindt niks terug i.v.m. de 2GB in het internet maxi pack. En inderdaad bieden ze direkt een nieuw pack aan met 3GB i.p.v. de huidige 1GB. Dezelfde argumenten als reeds aangehaald, zomaar eenzijdig contractvoorwaarden (nadelig) wijzigen zonder enige berichtgeving is niet accepteerbaar. Hoe kan dit snel opgelost worden?
Reputatie 7
Badge +1
Jij bent niet de enigste. Misschien een klacht indienen bij Ombudsman Telecom. Hieronder nog een statement van de CEO van PX tijdens het bezoek aan De Inspecteur Radio 2, Januari dit jaar.
Inspecteur Michaël vroeg haar ook naar haar persoonlijke betrokkenheid bij de problemen. "Het doet me telkens pijn als ik deze klachten hoor", klinkt het. "We willen er zijn voor onze klanten, hen een goede dienstverlening bieden en als er dan wat misloopt, willen we een goede oplossing op korte termijn aanreiken."

Reageer