Vraag

Zenders in HD ontvangen

• 19 november 2020
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Beste,

Mijn ouders (klantnummer 1557397)  kunnen al een tijdje geen zenders meer in HD ontvangen omdat de bandbreedte niet voldoende zou zijn. Hierdoor kunnen ze niet meer naar Plattelandstv kijken. Vroeger konden ze dit dus wel. Waarom kunnen ze het dan nu niet meer? Onlangs hebben ze wel eens een tweede tv aangesloten. Zou dat de reden kunnen zijn? Nu heb ik wel al eens geprobeerd om die tweede tv en de bijhorende apparaten (decoder en booster) uit te schakelen, maar dan kan ik nog altijd geen zenders in HD ontvangen en dus ook geen Plattelandstv.

Met vriendelijke groeten,

Benny Verstraete.

2 reacties

mss zijn er meer dan twee decoder geregistreerd op je lijn en dat kan ook een reden zijn

test in ieder geval eens hoeveel tv’ s je kunt aansluiten → http://proximus.be/tvmogelijkheden 

je kan ook zelf de decoders deactiveren zodat je zeker bent dat er geen teveel geregistreed is op je lijn, als volgt

Om je oude decoder te deactiveren, bel het gratis nummer 0800 99 696 en volg de instructies. Als je niet vanaf je vaste lijn belt, zal je worden gevraagd je klantnummer in te voeren. Houd daarom een recente factuur bij de hand (waar vind je je klantnummer?).

Reputatie 5
Badge +2

Dag Benny,

ik heb de lijn van uw ouders even nagekeken.

De snelheid laat inderdaad toe om maar 1 decoder in HD te gebruiken.

Wanneer een 2de decoder aangesloten wordt, gaat hij de snelheid opsplitten om beiden decoders een signaal te geven. De decoder loskoppelen helpt dan niet omdat de decoder nog steeds op de lijn gereserveerd staat. 

Als u de 2de decoder loskoppelt, kunnen we hem hier ook van de lijn afhalen, wanneer de eerste decoder dan herstart wordt, merkt die dat hij terug HD signaal heeft en zal Plattelands TV terug zichtbaar zijn.

U kan de decoder zelf ook van de lijn loskoppelen via de manier @Martin hierboven vermeld heeft

Reageer