Vraag

Wat moet ik doen om een correct zicht te krijgen over wat Proximus doet om mijn aansluiting in orde te brengen

• 7 februari 2020
  • 13 reacties
  • 213 Bekeken

Hoe Proximus zijn klanten wegjaagt.

28 januari zou de aansluiting op mijn nieuw adres in orde gebracht worden. Niet dus, want er is een probleem met de glasvezel. Wanneer wordt daar iets aan gedaan? Niemand die het weet. Na veel aandringen komt men toch zien en zou het glasvezel probleem vandaag (10 dagen later) opgelost zijn, zodat vanmiddag mijn verbinding zou in orde kan gebracht worden. Niet dus, glasvezelprobleem is ingewikkelder dan verwacht. Wanneer wordt het opgelost? Niemand die het weet. Maak ik krijg een SMS met de vraag een nieuwe datum voor de installatie van mijn verbinding voor te stellen. Bel naar de helpdesk - vriendelijke mensen, maar wanneer de volgende actie gepland is om het glasvezel probleem op te lossen kunnen ze niet zien (handig). Dus kunnen ze alleen maar een mailtje sturen naar de desbetreffende dienst (derde persoon die dat voor mij doet, maar de desbetreffende dienst leest kennelijk geen email). Ondertussen wel mijn factuur voor februari ontvangen. Klacht via mail naar facturatiedienst - ik betaal niet voor niet geleverde diensten. Reactie: verwachte antwoordtijd is 14 dagen.

Iemand een idee wat ik nog kan doen om een correct zicht op de situatie te krijgen en om te weten hoe en wanneer Proximus me gaat helpen? Of dien ik het gewoonweg op te geven?

Karel

13 reacties

mss kan je via deze telefoonnummers meer info krijgen:

Het nummer voor info over fiber is:
- Bestaande woning: 0800 33 007
- Nieuwbouw: 0800 33 234

Reputatie 6
Badge +2

@Karel_07 

Excuses,

het is zeker niet de bedoeling onze klanten weg te jagen :-(

Fiber kan inderdaad een ingewikkelde procedure zijn.

We hebben contact genomen met de Fiber-dienst en wachten nu op hun antwoord.  Ook je vraag ivm facturatie (via mail) is mee opgenomen.

hopelijk tot zeer snel….

groeten

Tina

Beste Tina,

Bedankt voor de reactie. Ik wacht op verder nieuws.

Ik begrijp dat, in een situatie zoals bij mij waar de glasvezel gebroken is, geen wonderen kunnen gebeuren maar het frustreert enorm als blijkt dat ook de helpdesk geen informatie kan geven over de stand van zaken, over de geplande acties en over de verdere timing.

En dat er kennelijk geen back-up oplossing is - ik moet nu bij mijn kinderen gaan bedelen of ik hun wifi kan gebruiken om te kunnen werken.

Karel

Reputatie 7
Badge +3

@Karel_07Ik zie dat de dossierbeheerder jou gisteren heeft gecontacteerd en geïnformeerd. Groetjes, Antonella

Beste Antonella,

Ik heb inderdaad een kredietnota gekregen, dus betaal ik niet langer voor diensten die niet geleverd worden. Het slechte nieuws is dat de dossierbeheerder heeft beloofd dit ook de volgende maanden te doen. En dat terwijl ik met plezier wil betalen voor diensten die wel geleverd worden.

Het andere slechte nieuws is dat me opnieuw is gezegd dat, om het echte probleem op te lossen, namelijk de afgebroken glasvezel, “een mail is verzonden naar de bevoegde dienst”. Niet of er al een reactie op die mail is gekomen (de mail was bijna een week geleden al verzonden) en of er een planning is om het probleem op te lossen. Dat kom ik niet te weten en dus blijf ik in de kou staan.

Reputatie 7
Badge +3

@Karel_07  De dossierbeheerder heeft jou normaalgezien zijn rechtstreeks nummer gegeven waarop je hem kan contacteren indien je nog extra vragen hebt. Groetjes, Antonella

Sorry Antonella - geen rechtstreeks nummer gekregen. Kun je dat via SMS laten doorzenden.

Reputatie 4
Badge +1

M.b.t.  “ik moet nu bij mijn kinderen gaan bedelen of ik hun wifi kan gebruiken om te kunnen werken”.

Tip:
Uw Smartphone op “Hotspot” zetten waardoor hij Wifi uitzendt die u kan benutten op uw Laptop.
De GSM-Data die hiervoor gebruikt wordt kan u opvolgen via My Proximus App.

Voor normaal PC-gebruik (Mails, Foto’s, Google etc.) gedurende enkele dagen is dit best bruikbaar.    

enfin dit is inderdaad wel een mooi alternatief dat je voorgesteld hebt, maar waarschijnlijk om die reden dat TS wifi prefereert, is natuurlijk de goedkoopste oplossing.

Je moet oppassen als je laptop zo aansluit dat er geen zaken draaien op de achtergrond dat je niet verschiet van het dataverbruik.

In ieder geval als je van een hotspot gebruik wilt maken houdt er ook rekening mee dat je uw verbruik niet direct in realtime kunt opvolgen want er zit altijd vertraging op.

Reputatie 7
Badge +3

@Karel_07  Zie via privébericht haar rechtstreeks e-mailadres. Groetjes, Antonella

@Snor : bedankt voor de tip. Dit is wat ik doe en bij beperkt gebruik zing ik dat wel even uit. Maar gemiddeld gebruik ik per maand tussen de 50 en 100 GB en dat wordt moeilijk via mijn mobiel abonnement. En dat geeft uiteraard ook nog geen radio en TV.

@AntonellaD : geen mail ontvangen (ook niet in spam).

Maar het goede nieuws (gekregen via de bouwheer van het appartement, niet via Proximus) is dat men kennelijk begin volgende week de toegangsweg tot het appartementsgebouw komt opbreken om het probleem te proberen op te lossen.

Reputatie 7
Badge +3

@Karel_07 

ik veronderstel dat wanneer @AntonellaD hierboven schrijft zie privébericht u dient te kijken in uw privéberichten op dit publieke forum (= rechtsboven waar u in/uitlogt op uw naam klikken en privéberichten kiezen)

&

ja, in de tijd dat de dieren nog spraken en proximus belgacom heette, was er de mogelijkheid om bij storingen tijdelijk een mobiel te bekomen om verder te kunnen

→ misschien kan Px een commerciële geste doen om uw mobiel dataverbruik (deels) te compenseren …

= vragen staat vrij: een neen hebt u, een ja kunt u krijgen

succes

@M_016 : dank voor je hulp. Gebruik het forum zelden of nooit en wist dus niet van die privé berichten af. Ik heb inderdaad @AntonellaD’s bericht daar gevonden.

Reageer