Vraag

wachtwoord werkt niet meer

• 9 juli 2020
  • 30 reacties
  • 334 Bekeken

• Rising star
  • 23 reacties

Sinds gisteren werkt mijn wachtwoord voor MYproximus plots niet meer. Een ander wachtwoord ingeven lukt ook niet. Dan komt er het bericht dit e-mail adres is al in gebruik. Nu dat weet ik ook wel. Ook mijn mail via thunderbird kwam gisteren niet meer binnen , dan vroeg de site naar mijn wachtwoord voor de proximus server. Dat ken ik niet maar via een paswoord dat ik bij de installatie van mijn internet vele jaren geleden kreeg lukt het dan wel, alleen ik moet dat telkens terug inbrengen. 

30 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@flip 

Om nieuw paswoord te bekomen voor my proximus, kan je aanklikken ‘paswoord vergeten’ heb je dat al gedaan?

Geert

Heb ik al gedaan lukt niet want dan zegt hij weer dat het e-mail adres al in gebruik is

Reputatie 7
Badge +3

Kan je nog op je e-mail?

Eventueel moet je eens rechtrstreeks uittesten via de webmail zelf zie link: https://www.proximus.be/login/en/webmail.html

Geert

Ik kan aan mijn mail aan maar telkens vraagt men eerst naar mijn wachtwoord imap proximus. Ik kan inloggen met mijn wachtwoord dat ik ooit lang geleden kreeg per brief destijds nog belgacom bij installatie van mijn internet. Maar telkens ik uit mail ga en terug mijn mail wil zien moet ik dat terug doen.

Reputatie 7
Badge +3

heb je de cookies al eens verwijderd op je PC en deze daarna eens herstart?

Geert

DE link die je geeft probeerde ik al geef mijn mail adres in en dan wachtwoord en dan komt er dat mail adres of wachtwoord onjuist is

Reputatie 7
Badge +3

Dan kunnen we het best je paswoord van je e-mail eens resetten, dit kunnen we enkel telefonisch.

Je mag me in een privé bericht een GSM nr. doorsturen waarop we je kunnen bereiken.

Je dient een recente factuur van proximus bij de hand te nemen voor een controle.

Geert

04********

beste , hier hetzelfde , krijg bericht dat wachtwoord niet juist is; ik probeer jullie teleonisch te bereiken , ben nu al 45 min aan het wachten, ben ook naar jullie winkel in Vilvoorde geweest-een uur gewacht-was 1 bediende aanwezig en na een uur was er 1 klant gediend…...;

Mijn paswoord voor de mail is gereset maar ik moet nog altijd telkens dat nieuwe paswoord ingeven als ik de mail terug open via thunderbird. Kan nu ook wel mail ontvangen via de pagina van PICKX. Wat MYproximus betreft ging er een mail verzonden worden aan mij hoe ik daar mijn wachtwoord kon aanpassen maar die heb ik nog niet gehad. Om het telkens inloggen op thunderbird  weg te krijgen ga ik beroep doen op een externe bron daar kon men me hier niet bij helpen. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er toch via PROXIMUS wat is misgelopen. Gisteren toen ik mijn mail wilde openen ging dat niet en ook myproximus werkte niet meer met mijn wachtwoord . Dat kan toch geen toevam zijn.

Reputatie 6
Badge +3

Je gaat nog het nieuwe wachtwoord moeten instellen in Thunderbird en dan een vinkje plaatsen bij remember password : https://support.mozilla.org/nl/kb/handmatige-accountconfiguratie Dan ga je dit niet iedere keer opnieuw moeten ingeven.

Gisteren toen ik mijn mail wilde openen ging dat niet en ook myproximus werkte niet meer met mijn wachtwoord

Dit wordt soms nog gemeld op het forum maar persoonlijk heb ik daar gelukkig nog niet voorgehad.

In alle mail programma’s heb je inderdaad een keuze/optie om al dan niet het wachtwoord te onthouden.

Reputatie 7
Badge +4

Je gaat inderdaad in de browser je paswoord onthouden optie nog moeten aanvinken. Zo gaat het wachtwoord bewaard blijven. 

Vind je de MyProximus mail ook niet terug in je ‘Junk’ of ‘Ongewenste mails’?

Waar staat die optie: wachtwoord bewaren?

Charlotte die mail staat ook niet in mijn junk mail ondertussen kan dus nog altijd niet in myproximus. Heel raar mijn oud wachtwoord werkt niet wil ik een ander kiezen dan herkent het mijn e-mail adres niet en wil ik registreren dan zegt het dat het e-mail adres reeds in gebruik is.

Reputatie 7
Badge +4

Is dit met de login waarop je hier bent ingelogd? 

neen  login voor myproximus was e-mail adres en dan wachtwoord

Voor Edward ik weet niet of je ook een venstertje krijgt als je  je paswoord moet ingeven  daar kan je een  vakje aanvinken  wachtwoordbeheerder  wachtwoord onthouden  dat blijkt te lukken voorlopig bij mij.

is in orde, wachtwoord opslaan gaat met Safari...niet met Firefox

Tot vandaag  s’morgens werkte alles OK. Aangezien ik de ganse tijd tot 16h30 niet meer op de PC ben geweest  en ik op die tijd terug naar mijn e-mail wilde kijken bleek deze nog mails doorgegeven te hebben tot iets na de middag. Echter blijkbaar daarna niks meer. Dus vanaf die tijd was de boel weer om zeep. Ik probeerde dus myproimus dat ook terug OK was  en ook dat werkte niet meer. Chat dan maar, geen oplossing maar er zou een brief naar mij verzonden zijn op 13 juli met een nieuw wachtwoord , die heb ik nog niet ontvangen en er is mij ook niks gezegd voordien over een brief. Het mail wachtwoord was toch al gereset en het werkte. Ook myproximus voor my proximus kreeg ik via chat een dag of twee geleden een mail met nieuwe code die werkte en daarna kon ik dat paswoord personaliseren met een totaal nieuw paswoord wat ik ook gedaan heb. Dat werkte ook . Echter vandaag dus plots weer niks meer niet voor de mail service en niet voor myproximus. Ongelooflijk en onbegrijpelijk. Ik ben de eerste om toe te geven dat ik wat fout zou doen maar dat is niet het geval. Ik heb internet en mail sinds 2004 en nooit problemen gehad maar nu maken ze er wel echt een boeltje van en het ergst is dat er blijkbaar nooit iemand aan huis komt om die dingen degelijk op te lossen. 

Reputatie 6
Badge +3

Dat kan enkel maar voorvallen wanneer verschillende Proximus medewerkers een reset uitvoeren van het wachtwoord en tijdelijk nieuw wachtwoord doorsturen. Iedere keer wanneer dit gebeurd begint de cyclus opnieuw dat je oude wachtwoord niet meer werkt.

zie ook info ivm met wachtwoorden 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_pwd_global/particulieren/support/myproximus/myproximus/wachtwoord-en-login/wachtwoord-vergeten-pincode-kwijt.html

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_pwd/particulieren/support/internet/e-mails-en-website/problemen-met-je-mailbox/wachtwoord-van-je-mailbox.html

Het probleem is natuurlijk ook dat myproximus ook niet meer werkt met het wachtwoord.  Zo kan je nergens meer in. Wat die brief betreft , ik ben dus in afwachting van wat daar nstaat en of dat gaat werken.

@flip werkt die methode dan niet voor Myproximus zoals in de eerste link die ik aangegeven heb, namelijk:

Stel een nieuw paswoord in:

1. Vul hier het e-mailadres waarmee je je voor MyProximus registreerde.
    Wordt je e-mailadres niet herkend? Dan moet je je opnieuw inschrijven.
  2. Klik de gevraagde foto's aan en klik op Volgende.
  3. Je ontvangt meteen een e-mail over je gebruikersnaam.
  4. Klik op de link in de e-mail. Indien er meerdere accounts bestaan, selecteer de gebruikersnaam waarvoor je een nieuw wachtwoord wilt instellen.
  5. Kies vervolgens je wachtwoord (minimaal 8 karakters, minimaal 4 letters en 1 cijfer) en bevestig.
  6. Je wordt automatisch aangemeld bij MyProximus (website) met je gebruikersnaam en je nieuw wachtwoord.

Aangezien ik geen e-mail kan ontvangen zal dat niet mogelijk zijn

Reageer