Vraag

verplicht mijn decoder niet te gebruiken

  • 10 december 2020
  • 16 reacties
  • 133 Bekeken

Beste, ik ben nu 1 week geleden verhuisd. Ik betaalde 52€ voor internet+tv en nu ik verhuisd ben moet ik plots 65€ betalen reden dat ik heb gekregen is dat de vorige abonnement niet meer bestaat en dat ik verplicht wordt om een nieuwe abonnement te nemen en dat hebben ze me niet gezegd voor ik verhuisde. Ik heb ook een eigen decoder die ik heb aangekocht daarom dat ik ervoor 52€ betaalde. Ik vroeg om de huur van de decoder in mindering te doen en dat mochten ze niet meer aangezien het mijn privé decoder is die nog in topstaat is vind ik het niet kunnen dat ik verplicht wordt om er een te huren. Beste wat ik hieraan doen ben al jaren klant Mvg 


16 reacties

ja dat is inderdaad weer een totaal ander geval :relaxed:

 

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Dit had geen betrekking op een oud (niet meer gecommercialiseerd) pack of een decoder.  Er was een aanpassing gebeurd van een pack Internet Fiber Start + TV naar Flex Fiber S. Beide packs zijn nog gecommercialiseerd. Daarom bij deze een simpele oplossing voor ons: aanpassen pack en facturatie. Groetjes, Antonella :grin:

@AntonellaD Als je van een oud (niet meer gecommercialiseerd) pack door proximus verwittigd wordt dat dit oude pack (waar al die 8€ in mindering werd gebracht op de aanrekening wegen aankoop van V5 ) zal omgezet worden naar een flex pack, gaat die 8€ er dan ook af van de flex packprijs?.

Reputatie 7
Badge +3

@Amine b  Ik maak het voor jou in orde via dossier 46993670. Groetjes, Antonella

Ja denk daarom dat proxy er vanaf wil

@Martin  en @Amine b ,

Dat is inderdaad zo: in flex abonnementen zit de huur van een decoder 'verwerkt', maar is die niet meer afzonderlijk zichtbaar (8€ als ik me goed herinner): en kan je de prijs daarvan dus niet meer laten aftrekken als je zelf nog een decoder hebt.

Nu een v5 met een harde schijf zou binnenkort niet meer ondersteund worden, maar v5 compact wordt nog altijd verdeeld. 

In mijn pa zijn oud pack stond die 8€ ook niet apart vermeldt en zat ook in de packprijs  inbegrepen maar toen hij de decoder V5-C aangekocht had werdt er van die packprijs/aanrekening toch 8€ in mindering gebracht dus je begrijpt waarschijnlijk al waarom Prox van die packs af wilt !! De kassa rinkelt niet hard genoeg denk ik zo :relaxed:

Reputatie 3
Badge

Dit misschien eens aankaarten bij de inspecteur op Radio 2.

De Inspecteur | Radio 2, de grootste familie

 

Heb een v5 en werkt perfect

Tja, wat voor een decoder heb je voor het ogenblik? Als het een V5 compact is en hij werkt nog uitstekend, waarom veranderen, want ofwel sturen ze ook een V5 compact ofwel een v7, die best nog veel bugs heeft. 

Frustrerend in elk geval.

Ja ik had pack met tv internet was totaal 60€ - 8€ voor de huur van decoder komt om 52€ das wat ik betaalde vorige maand nu ik ben verhuisd mag ik mijn oude pack niet gebruiken en wordt ik verplicht om een nieuwe abonnement te nemen nu moet ik inneens 65€ betalen. Bij de installatie heeft de installateur zelf gezegd wil je een nieuwe of uwe decoder gebruiken dan wordt er 8€ in mindering gebracht zoals gewoonlijk nu blijkt van niet krijg te horen van klantendienst dat ze gerust een nieuwe decoder willen sturen omdat het in de pack zit .Wat moet ik nu doen met mijn aangekochte decoder . 

Wow, dat is inderdaad veel verschil. De prijs van de oudste packs (pre-Tuttimus/Familus) die nog niet omgezet zijn naar Flex  zou vanaf 1/1/2021 ook verhogen met max €2,50, maar je betaalt dus ook een decoder, of je die nu nodig hebt of niet. Eens benieuwd of ze er je eentje gaan opsturen. 

Ja maar ik vind dit niet kunnen , heb zelf geen ander abonnement aangevraagd en toch wordt ik nu verplicht om die nieuwe abonnement te behouden das wel 13€ Per maand meer dan ik betaalde

@Martin  en @Amine b ,

Dat is inderdaad zo: in flex abonnementen zit de huur van een decoder 'verwerkt', maar is die niet meer afzonderlijk zichtbaar (8€ als ik me goed herinner): en kan je de prijs daarvan dus niet meer laten aftrekken als je zelf nog een decoder hebt.

Nu een v5 met een harde schijf zou binnenkort niet meer ondersteund worden, maar v5 compact wordt nog altijd verdeeld. 

Ik weet het en vindt het ook totaal niet eerlijk wat er gebeurt!

Ja sinds ik nu ben verhuisd hebben ze mijn abonnement zelf veranderd zonder mijn weten, ik heb dat zelfs niet gevraagd en hebben ze me nu ook op flex abonnement overgeschakeld. Ik heb gebeld naar klantendienst heb dat allemaal uitgelegd haar antwoord was, meneer als je daar niet content mee bent kan je gerust overschakelen naar een ander provider!!! Eigenlijk worden we verplicht een ander abonnement te nemen zonder dat je het wilt, ik heb mijn eigen decoder aangekocht waarom zou ik er een gaan huren!!!!

Ik vraag mij af of dit ook zo is bij een aangekochte decoder van klanten met oud pack die nu (±verplicht worden) overgeschakeld worden naar flex !!

Reageer