Vraag

verhuis

• 30 oktober 2020
  • 4 reacties
  • 111 Bekeken

Schoonvader had een Familus-pack (klantnr 615863409) bij Proximus.  Hij is onlangs verhuisd naar een rusthuis en wil daar graag telefoon op zijn kamer. Dus : effe contact nemen met klantendienst op 0800-nummer.  En dan begint de lijdensweg : Sinds mijn 1ste contact op 12 oktober is de verhuis nog steeds niet geregld.  Ikheb intussen 8 medewerkers aan de lijn gehad die telkens een correctie diende in te voeren van hetgeen de vorige collega had geregistreerd : ipv van enkel de telefoon werd het hele pakket ingezet om te verhuizen (hetgeen niet kan omdat het rusthuis werkt met Telenet), dan moest Familus omgezet worden naar FLEx pack en dan telefoon verhuizen,… Oeps foutje : weeral hele pack ingezet om te verhuizen enz enz.  Voorlaatste gesprek : de medewerker zegt dat dit helemaal niet kan binnen een pack.  Het nieuw geopende pack dient volledig stopgezet te worden en dan kan de verhuis van de telefoon geregistreerd worden.  Zogezegd, zo gedaan.  Wij zijn intussen 29 oktober. Ik krijg een mail met de opzegging van het Flex-pakket en dus behoud van enkel de telefoon.  Een uur later krijg ik mail dat het volledig Flex-pack zal verhuizen????  Opnieuw contact opgenomen met de klantendienst waar de medewerker mij meldt dat er helemaal geen opzeg diende te gebeuren van het Flex-pack.  Bovendien zouden er nu kosten aangerekend worden omdat enkel de telefoon verhuisd en niet een volledig pakket.  De vorige 7 medewerkers hebben nooit over verhuiskosten gesproken….En als kers op de taart : de technieker zou op 20 november langs komen !!!!!( wat wil zeggen : 6 weken na begin van mijn aanvraag).  Uiteindelijk opnieuw gebeld en een afspraak voor 12 november.  Danig gefrusteerd geworden vraag ik vriendelijk om een verantwoordelijke of diensthoofd te kunnen spreken over deze gang van zaken.  Ola, dat kan niet : indien u een klacht heeft, moet u dat via my Proximus doen en daar  klikken op “mail verzenden”.  Helaas … die knop werkt al dagen niet !!!  Tja, dan moest ik maar een brief per post op sturen ….een brief per post ipv email naar een telecombedrijf ?????

Ik hoop dan ook na deze klacht dat een verantwoordelijke van Proximus mij zal contacteren om opheldering te kunnen geven over de gang van zaken.  Ben benieuwd...

4 reacties

Geachte,

SInds meer dan 10 dagen probeer ik een afspraak voor een verhuis vast te leggen (ondertussen woon ik er al).

Vandaag (we zijn 2 november) eindelijk erin geslaagd, na 9 vruchteloze pogingen op de website (error, error, error, …) … 16 pogingen via de app  (constant errors) en 3 telefoontjes naar de klantendienst  (trek gerust meer dan een uurtje tijd uit per telefoontje), blijkbaar is het ook (tijdelijk) onmogelijk om te mailen (dienst tijdelijk afgesloten, vreemd want, mij nochtans al 3 keer aangeraden door de klantendienst om te doen ! Dus die weten niet eens dat mailen ‘tijdelijk’” onmogelijk is …) en daarnaast constante mailservers die blijkbaar meerdere keren per dag in (tijdelijk) onderhoud zijn (om uw eigen mail te lezen … En dat naast dus de ontelbare “errors” op de proximus website en de app.  De bevestiging van uw vraag tot verhuis … en de link om uw afspraak te regelen krijgt u echter “ per mail.  Niet erg handig als die mails dan niet te lezen zijn zou ik zeggen ... 

Hoera ! Heb ik vandaag dan toch eindelijk een afspraak voor de verhuis vastgekregen … Ze kunnen komen op 25 november !   Wat een grap is dit !   Een maandlang geen internet (dus géén thuiswerk) en géén TV ?   Noemen jullie dit “service “ !  Met jullie facturen zijn jullie anders altijd wel snel genoeg !

Aangezien ik 28 pogingen heb ik moeten doen om aan een afspraak te geraken moet ik u helaas 27 x 10 euro aanrekenen om u op uw vergetelheid te wijzen.  Dat is in totaal 270 Euro. 

Aangezien ik een maand lang geen gebruik kan maken van uw diensten in mijn nieuwe woning moet ik helaas de dienstverlening (betaling van de facturen) tijdelijk stopzetten hetgeen u een extra 40 euro zal kosten.  En dit om de betaling van uw facturen bij mij te re-activeren na het eindelijk verlenen van de service waarop ik recht heb.

Dat brengt het totaal op 310  Euro dat u mij verschuldigd bent  … Dit dient echter nog vermeerderd te worden met de verplaatsingen die ik nog zal moeten maken naar mijn werk in Brussel (105 km enkel, 210 km per dag) omdat ik geen thuiswerk kan doen …  En de eventuele corona-boetes die mogelijkerwijs daarvoor kan krijgen.

En dat zal nog vermeerderen met de kosten van de deurwaarder (voorlopig geschat op 250 Euro) die ik zal aanstellen binnen de 48 uur  om de ingebrekestelling over te maken als hier geen aanvaardbare oplossing voor komt binnen de redelijke termijn.

U kunt die deurwaarderkosten best vermijden door het bedrag van 310 Euro vandaag nog op mijn rekening over te maken (mijn bankgegevens heeft u) en door vandaag eveneens een normale verhuis-afspraak te maken (binnen de 14 dagen waarvan er ondertussen reeds meer dan 10 dagen om zijn …).

Aan wie er nog aan denkt om “klant” te worden bij Proximus kan ik enkel de goede raad geven … Bezint eer ge begint … en heb vooral heel veel …  en eindeloos veel geduld !  En een telefoontje naar de klantendienst daar trekt u best minsten een uurtje voor uit !

Met beleefde groeten ...

Reputatie 7
Badge +2

@arthur.heynickx@gmail.com 

er is een dossier lopende.

De dossierbeheerder volgt op en zal jullie informeren.

vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +2

@PJ Cuenen 

ook hier verschillende diensten aangesproken om een oplossing te bieden.

Excuses dat het zo loopt.

Vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +2

@PJ Cuenen We hebben kunnen regelen dat de datum van 25/11/20 voor de lassers vervroegd is naar 17/11/20.Eerder was echt niet meer mogelijk.Groetjes,Joel

Reageer