Beantwoord

Verdwenen opnamen

• 5 januari 2021
  • 12 reacties
  • 133 Bekeken

Beste,

Vannacht wilde ik een opname bekijken, die nog 1 dag beschikbaar was op jullie server. Dit lukte echter niet want bij het starten van die opname was plots een groot deel van mijn opnames zomaar verdwenen. Ik heb deze morgen reeds geprobeerd via facebook contact te maken met proximus, maar daar krijg ik een melding dat de proximus-assistent momenteel niet beschikbaar is. Ik heb reeds zelf een aantal oplossingen, voorgesteld bij eerdere vergelijkbare topics uitgeprobeerd, maar echter zonder het gewenste resultaat. 

Onder andere films, praatprogramma’s, ed. van 07/11/2020 tot 02/12/2020 zijn verdwenen. De serie-opnamen zijn zelfs allemaal weg, van 07/11/2020 tot 04/01/2021, uitgezonderd een aantal van ‘familie’ die nog op de harde schijf stonden. Het gaat over de serie kinderziekenhuis 24/7 (één HD, avond), dieren in nesten (één HD, namiddag) en familie (VTM HD, namiddag en avond). De vermelde opnamen waren allen prima opgenomen tot vannacht. 

Kunnen bovenvermelde opnamen teruggeplaatst worden a.u.b? 

icon

Beste antwoord door HadewychT 11 januari 2021, 09:05

@Rimatazr Ik heb deze nog eens teruggeplaatst. Veel kijkplezier

Bekijk origineel

12 reacties

je bedoelt dat je reeds het volgende geprobeerd  hebt:

eerst bbox 10 sec zonder spanning zetten en als die volledig opgestart is  dan de decoder ook even stroomloos zetten en terug laten opstarten.

inderdaad

Reputatie 4
Badge +4

@Rimatazr Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kunnen we het eens bekijken.

Mijn forumprofiel is vervolledigd, waaronder lijnnummer en klantnummer.

Reputatie 4
Badge +4

@Rimatazr Ik heb het eens nagekeken en ik kan die opnames inderdaad niet meer terugvinden. Helaas kunnen wij deze niet terugplaatsen.

Mag ik de reden weten waarom de opnames niet terug kunnen geplaatst worden? Ik lees hier toch op het forum talrijke berichten, dat verdwenen opnames door jullie gereset zijn. Mag ik daaruit besluiten dat er verschil gemaakt wordt tussen de klanten? Mijn opnamen stonden op de proximus server en door een technisch probleem vannacht zijn die nu weg. Het is toch jullie verantwoordelijkheid naar de klanten toe om ervoor te zorgen dat jullie systeem niet faalt en indien dat wel het geval is, de technische problemen op zijn minst kunnen opgelost worden. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat klanten programma’s opnemen, waarvan ze niet zeker weten dat je ze nadien nog kan bekijken. Ik ben al vele jaren trouwe klant, maar nu zal ik toch moeten overwegen om van provider te veranderen. Het is trouwens niet de eerste keer dat er iets misloopt met jullie server en het niet opgelost kan worden. Slechte service en ondersteuning! Ik neem nog contact op met de klantendienst. 

Als jullie denken, als overheidsbedrijf bepaalde mensen in de kou te kunnen laten staan… opnamen bij de ene wel (tot meerdere keren zelfs!) en bij de andere weer niet terug te plaatsen… onterechte, kwetsende beschuldigingen bij een vergelijkbare situatie in het verleden… geen antwoord meer krijgen op vragen… chat niet beschikbaar… ook niet op facebook… zelfs geen e-mail, die je naar proximus kan sturen… nauwelijks bereikbaar telefonisch… ga je dan uiteindelijk naar een proximuswinkel, sturen ze je daar ook terug…  de klantendienst moet je blijkbaar zelf contacteren… als jullie het zo denken op te lossen….

Reputatie 7
Badge +4

hi @Rimatazr  opnames worden een bepaalde periode bewaard op onze server, eenmaal deze periode voorbij is kunnen wij deze ook niet meer terugplaatsen

De bovenvermelde opnames vielen/vallen nog (de meeste nog ruim) binnen de beschikbare periode (bij de serieopnames stond zelfs dat ze nog tot 60 dagen beschikbaar waren; er gaat er normaal telkens per dag toch maar eentje af!); en ze zijn ook maar pas plots (toen ik er een wilde bekijken) gisterennacht verdwenen (op dat moment moet er toch een technisch probleem met de server zijn geweest; hoe verklaar je anders dat ze zomaar plots weg zijn; bij proximus pickx staan ze er trouwens ook niet meer); Gezien het bovenvermelde, zouden ze dan toch nog teruggeplaatst moeten kunnen worden (periode van bewaring was zeker nog niet voorbij en ik las op het forum dat er zelfs nog opnames na 4 dagen teruggeplaatst werden). ik vind het zeer vervelend dat ik mijn opnames niet meer kan bekijken!

Reputatie 7
Badge +4

@Rimatazr Het is zeker niet onze bedoeling klanten op een verschillende manier te behandelen. Het klopt inderdaad dat we opnames maar een bepaalde tijd kunnen terugplaatsen. Ik heb het nog eens opnieuw bekeken en ze terug geplaatst. Ik hoop dat je op deze manier de meeste van je opnames terug kan bekijken.

Beste Hadewijch,

Mijn serie-opnames (dieren in nesten, kinderziekenhuis en familie) werden door u teruggeplaatst, waarvoor mijn dank; echter heb ik gemerkt dat een groot deel van de teruggeplaatste ‘familie’-opnames (VTM, HD, zowel 13u30 als 20u00, nl. deze van 16/11 tot 24/12 (waren nog geruime tijd beschikbaar)) terug vanzelf vedwenen zijn; jammer genoeg ook op proximus pickx. Geen idee wat de reden zou kunnen zijn; op jullie forum vernam ik vergelijkbare situaties, waarbij wel vaker een tweede gehele of gedeeltelijke terugplaatsing door jullie alsnog nodig was. Zou u (of ev. iemand anders die daar ook toe bevoegd is) voor mij ook enige moeite willen doen om bovenvermelde opnames nog eens terug te plaatsen aub.? Liefst vandaag nog; ik zou, van zodra ik ze terug heb deze graag willen bekijken zodat ik snel weer aansluiting kan vinden met de huidige afleveringen.

Alvast hartelijk bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

@Rimatazr Ik heb deze nog eens teruggeplaatst. Veel kijkplezier

Reageer