Vraag

verbruik - 60 EUR roamingkosten voor Frankrijk - is toch afgeschaft ?

  • 16 september 2020
  • 32 reacties
  • 215 Bekeken

Hallo,

 

Probeer al zeker 5x klantendienst te bereiken. Gaat enkel telefonisch want chat en e-mail staan niet actief, terwijl er op de website staat dat je klacht kan indienen. Telkens een uur in wacht gestaan, tot ik het opgeef maar ik blijft met mijn vraag zitten over mijn fact. Op mijn fact van 7/2020 staat verbruike-roamingkosten voor frankrijk 60 EUR. Dit is toch afgeschaft. Ik kreeg plots na enkele dagen dat mijn data was overschreden - via sms. Verschillende SMS na elkaar bijna op, overschreden en afgesloten, aanrekening +60 EUR ?????

Ik begrijp niet hoe dit kan.

Ik wens deze extra kost ook niet te betalen.


32 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Ik krijg weer buikpijn van die bereikbaarheid door een grote firma gespecialiseerd in communicatie. 
Kijk toch best eens of uw forumprofiel goed is aangevuld met klantennummer, gsm, …..Dan kunnen ze u vlugger helpen.

Reputatie 7
Badge +4

Indien u zich in de buurt van België, Zwitserland, de Normandische kust en/of Andorra zou hebben bevonden is het mogelijk dat u automatisch in contact zou gekomen zijn met een “niet-Franse” antenne en zijn niet-EU roaming kosten van toepassing 

Recent hier op het forum van een Belgische GSM in Luxemburg met een gesprek naar een Lux-nr via een Proximus-antenne in België (en dus een internationaal gesprek)

Maar toegegeven het is niet de eerste keer dat er fouten in afrekeningen zitten

 

In principe zijn in MyProximus onder de hoofding facturen detail facturen (csv/excel) de detailgegevens (elk gesprek, elke datasessie) voorhanden maar MyProximus is spijtig genoeg blijkbaar nog één van de werven van Proximus

 

Reputatie 5
Badge +2

En iemand die in Normandië opgepikt werd door een antenne in Jersey. NetwerkInstellingen van de smartphone altijd nakijken als je naar ergens gaat vermeld door M_016

 

In de instellingen kijken welke providers je kunt kiezen.

Reputatie 5
Badge +2

En het niet op automatisch laten staan.

Dat is inderdaad net wat je juist moet vermijden, en daarom best de provider zelf kiest.

Reputatie 6
Badge +2

@Alain1968 De aanrekening van 60EUR zijn geen roamingkosten maar mobile data.Vanaf het ogenblik dat uw data die uw bundel is opgebruikt worden de verbindingen aangerekend.Vanaf 60EUR boven uw bundel gaat men u blokken om zo hogere kosten te vermijden.Groetjes,Joel

@Joel M 

dat begrijp ik maar op dag 2 van mijn abonnement was het al op terwijl ik niet echt veel gesurft ofzo en automatische updates enz staat af bij mij.

Wel 1 nacht in Normandië geweest dus misschien ENG verbinding gehad dus wilde ik vragen om te kijken in wat het verbruik dan precies zat.

Ik had een videochat gereserveerd vandaag en zat ook die periode ingelogd klaar (link teams) maar niemand heeft mijn videochat beantwoord dus kon ik de vraag ook zo niet stellen. Al urenlang via tel geprobeerd en nu videochat maar ook geen succes dus. Ik zal factuur betalen zonder die 60 EUR gezien ik niet overtuigd ben deze opgebruikt te hebben. Vorige week ook in frankrijk geweest en data weer helemaal op, terwijl ik praktisch altijd op wifi zat ???

Reputatie 7
Badge +3

@Alain1968 Aan wat de data precies werd verbruikt kunnen wij wegens de wet van de privacy helaas niet nakijken. Je kan de details van de verbindingen (tijden en volumes) wel inkijken via MyProximus door op het excel-icoontje te klikken naast de betrokken factuur.
Het is wel voordeliger voor jou om te opteren voor een omschakeling naar Flex. Je zou dan minder betalen en in de plaatst onbeperkt kunnen bellen en meer data krijgen voor op de gsm-abonnementen.

https://www.proximus.be/nl/id_cr_all_flex_packs/particulieren/cr-all-flex-packs.html

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD kan je dat eens vergelijken met smart pack dat we nu hebben ?

 

Reputatie 7
Badge +3

@Alain1968 Nu betaal je €98,50/maand. Met Flex zou dat €94,99/maand worden.
Nu:  120 minuten bellen, onbeperkt sms’en, 1,5 GB per gsm
Flex: Ongelimiteerd bellen en SMS'en + 5 GB per gsm
Groetjes, Antonella

@AntonellaD maar blijft deze prijs zo of enkel de eerste maanden ?

We hebben er nu ook wel TV bijzitten.

Reputatie 7
Badge +3

@Alain1968  Dat is met TV en zonder kortingen. Dus de prijs blijft zo (natuurlijk onder voorbehoud van eventuele prijsstijgingen of indexaanpassingen in de toekomst).
Groetjes,
Antonella

@AntonellaD maar als ik op de link klik zie ik toch staan eerste 3 maanden voor de all-in formulie voor families 58.99  EUR per maand en na die 3 maanden 104,99 EUR  en u schrijft 94.99 EUR per maand (zit daar dan een korting op ?)

Reputatie 7
Badge +3

@Alain1968 Daar zit een TV-optie in, maar jij hebt geen bijkomende TV-bundels. Groetjes, Antonella

@AntonellaD dat zag ik maar kan ik via die link dan intekenen zodat we ook de eerste 3 maanden van die promo kunnen genieten ?

Reputatie 7
Badge +3

@Alain1968 De voorwaarden van de promotie vind je onderaan de pagina.

Web Promo: van 17/08 t.e.m. 30/09/2020, voor elke nieuwe internetabonnee die voor Flex kiest.

Helaas kom je als bestaande internetabonnee niet in aanmerking voor die promotie.

Groetjes,
Antonella

@AntonellaD dat is eigenlijk wel erg, dat een jarenlange trouwe klant - al jaar en dag proximus klant- nooit kan genieten van een promo, enkel om nieuwe klanten te verwerven maar trouwe klanten worden zo niet eens verwend !

Mss via trouwe klanten korting !

Reputatie 7
Badge +3

@Alain1968 Als je wilt maak ik de omschakeling voor jou in orde en dan activeer ik ineens een getrouwheidskorting van 5 euro per maand gedurende 12 maanden zoals @Martin voorstelt. Groetjes, Antonella

Reputatie 5
Badge +2

Geef dan ook maar direct een korting aan Martin, hij beweert er geen te hebben! 🥱

Ja maar mijn pack is niet duur genoeg :smile:

@AntonellaD hoe kan je dat voor ons activeren dan ?

Als de proximus forummedewerkers hier maandag terug langskomen kunnen ze dit voor je in orde brengen.

PS: ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen zodat ze hiermee aan de slag kunnen.

@Martin bedankt voor de tip ! Klantnr enz was al ingevuld in profiel

Reageer