Beantwoord

Verbruik

• 8 januari 2020
  • 5 reacties
  • 147 Bekeken

Het verbruik van gsm nummer 04865***28 kan onmogelijk 3GB of 70.50078 MB zijn deze wordt door mijn echtgenoot alleen gebruikt voor even te sms-berichten naar proximus winkel gegaan en een nieuw (oud toestel van dochter) pinkaart gekregen moesten naar proximus telefoneren want zij zelf konden niet zien waar het probleem van dit verbruik vandaan kwam heb dit gedaan maar geraakte niet binnen heb 30 minuten aan de tel gehangen daarom deze lange e-mail graag antwoord op deze zeer dure 59'99€ uitgave wij zijn gepensioneerde oude mensen met een klein pensioen 

icon

Beste antwoord door Martin 8 januari 2020, 18:54

@lagastero ik zou gewoon hier eerst de reactie van iemand van proximus zelf afwachten en zien wat ze zelf allemaal kunnen natrekken ivm je verbruik

NB: mogelijk kan het zijn dat je moet afwachten tot iemand van Proximus zelf hier op je post reageert

Ter info. als je zoveel mogelijk mobiel data wilt beperken bv tijdens het surfen als je dit doet met je gsm dan best via wifi werken dan kun je data tijdelijk uitzetten en dit is goedkoper, want dat gaat dit van je internet data af.

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ik probeer te volgen.

Het zou goed zijn dat iemand van proximus het gsm-nummer zou verwijderen, dat laat je best niet zien aan alle bezoekers hier op de site 

U spreekt van een verbruik van 3 GB of 70.5 MB, dat is wel heel verschillend. Is die 3 GB het mogelijke verbruik van die gsm (volgens uw abonnement) , en 70.5 MB het verbruik op één dag of zo? 3 GB is wel 3000 MB of ongeveer 40 keer meer dan 70.5 MB

Niemand kan vanuit zijn zetel zien aan wat er iets is verbruikt. Heeft er geen bijwerking plaats gevonden van dat nieuw (en toch oud) toestel?

Kan er wifi op die gsm : die zet je beter af, anders is er toch een risico dat er van alles binnenwaait.

Telefoneren naar Proximus is niet simpel hé. Je kunt soms maar binnen na een half uur of zo.  Om niet te moeten wachten in een winkel of om zeker te zijn dat je binnen kunt is het misschien best om eerst een afspraak te maken. Dat kan door te bellen naan 0800 22800 (ja dan komen er enkele dingen die je moet intikken, gewoon luisteren en doen) . Deze nummer is een gratis nummer.

Proximus is natuurlijk een commerciële firma, die hebben ook met mij geen compassie hé. Die factureren wat verbruikt is. En ik ga er van uit dat het in de meeste gevallen correct is. 

Laat jullie best wat helpen in het begin door iemand die je vertrouwt.

@lagastero ik zou gewoon hier eerst de reactie van iemand van proximus zelf afwachten en zien wat ze zelf allemaal kunnen natrekken ivm je verbruik

NB: mogelijk kan het zijn dat je moet afwachten tot iemand van Proximus zelf hier op je post reageert

Ter info. als je zoveel mogelijk mobiel data wilt beperken bv tijdens het surfen als je dit doet met je gsm dan best via wifi werken dan kun je data tijdelijk uitzetten en dit is goedkoper, want dat gaat dit van je internet data af.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vrees dat ook Px-medewerkers op dit publieke forum niet zullen kunnen nagaan waar dit mobiele dataverbruik vandaan komt, zij kunnen in principe alleen zien op welke data/tijdstippen er hoeveel dataverkeer er geweest is (= start tijdstippen en hoeveelheid KB/MB), maar dus niet met/naar welke toepassingen/apps

Betrokken info is normalerwijze enkel terug te vinden op de betrokken smartphone zelf en in principe had mijns inziens elke Px-medewerker van goede wil in een Px-center u hierbij moeten kunnen helpen.

Vermits u geen info gaf m.b.t. het gebruikte type smartphone hierover enige basisinfo m.b.t. android-toestellen (zoals Samsung, Sony, Huawei, …) en Apple iPhone:

https://www.bruggelokaal.be/artikel/android-dataverbruik-controleren

https://support.apple.com/nl-be/HT201299

Zoals reeds vermeld door @Cvanloon & @Martin:

u best laten door een vertrouwenspersoon om de mogelijke oorzaak op uw toestel terug te vinden in afwachting van een reactie van Px op dit publieke forum (facturatiefouten zijn nooit uitgesloten)

best mobiele data uitschakelen tot u er tijdelijk effectief gebruik van moet maken

én een waarschuwingslimiet én een max. toegelaten verbruik instellen (in functie van uw behoeften en abonnement) bv.

https://www.consumentenbond.nl/mobiel-abonnement/dataverbruik-android

https://support.sonymobile.com/nl/xperiaz3compact/userguide/controlling-data-usage/#gref

Succes

P.S.

Indien enkel gebruik gemaakt wordt van sms kan/mag mobiele data uitstaan en kan eventueel overwogen worden enkel gebruik te maken van zgn. GSM bv.

https://www.mediamarkt.be/nl/product/_nokia-gsm-3310-donkerblauw-a00028088-1666633.html

ik denk  ook wel dat het niet over een smartphone gaat maar een gsm en enkel gebruikt door zijn echtgenote om te sms’en.

Mss overwegen om een Pay and Go kaart te gebruiken indien de gsm heel weinig gebruikt wordt.

nog wat info aangezien we nu toch bezig zijn:

> tips om goedkoper te surfen

Reputatie 6
Badge +2

@lagastero 

Beste,

De extra kost werd ondertussen wel in mindering gebracht. 

kan je even bevestigen welk type toestel aan dat nummer is verbonden ?

mvg, 

Tina

Reageer