Vraag

uitvallen wifi en digitale tv

• 16 november 2020
  • 11 reacties
  • 107 Bekeken

Onze wifi en digitale tv valt de laatste weken voortdurend weg , weinig interessant als je net in een teams vergadering zit of net naar een leuk tv programma zit te kijken . Ik heb al alles geprobeerd , decoders terug opstarten, modem terug opstarten, modem hard resetten, via het modem programma de modem her-initialiseren niets helpt . Ik heb ook geen zin in een eindeloze bevraging van de persoon op de gratis 0800 lijn , omdat ik alles wat die gaat vragen al gedaan heb .

Kan iemand mij zeggen hoe ik dit probleem oplos 

11 reacties

Is je decoder met utp kabel verbonden aan de bbox of ook draadloos.

Heb je zowel uitval op wifi-2.4-xxxx alsook wifi-5.0-xxxx  

licht het DSL led lampje continu op bij deze uitval

De decoder is verbonden met utp via PLC aan de modem , dsl lampje knippert als wifi weg is , 2.4 of 5.0 weet niet of ze beiden wegvallen ? Weet ook niet precies hoe je dat kan zien .

als dsl lampje knippert dan zal je wifi*5.0 ook weg zijn aangezien dit wil zeggen dat de bbox zich niet kan connecteren op het binnenkomende VDSL signaal.

kijk ook eens of er geen slechte contacten zitten in de verbinding van je bbox naar de VDSL filter (doosje waar proximus binnen komt)

Poximus medewerkers kunnen eens je bekijken of ze fouten vaststellen op je lijn als ze hier de draad opnemen eventueel pas morgen.

Reputatie 7
Badge +3

@Dennisken

Je mag je klantnummer even toevoegen aan je profiel dan kijken we dit na voor je.

Geert

Hey Geert

Ik heb het gevraagde aangevuld, ik ben momenteel niet thuis maar de modem staat wel aan , samen met 1 decoder .

groet Dennis

Reputatie 7
Badge +3

@Dennisken 

We hebben je aansluiting uitgemeten en we stellen inderdaad en slechte kwaliteit van je signaal vast. Heb je al eens nageken of de kabels op het contactdoosje (waarop de bbox aangesloten is) nog ok zijn?

Indien dit het geval is zullen we een technicus naar je toe sturen, wanneer kan er iemand langskomen bij jou?

Geert

Hey Geert

De bbox zit al 2 jaar met dezelfde kabel op hetzelfde contact zonder probleem , het is maar de laatste ¾ weken dat er problemen zijn . Het is wel zo dat de kabel buiten al eens vernieuwd is ongveer 8 jaar geleden , ik weet niet of daar het probleem kan zitten ? De technicus kan in principe vanaf donderdag iedere dag langs komen , dan zorg ik dat ik thuis ben .

groet Dennis

Hey Geert, ik heb alles nog eens nagekeken gisteren bij het thuis komen , alles ziet er goed uit . De  Wi-Fi is savonds niet meer uitgevallen maar het tv signaal is toch een keer of 3,4 weggevallen . Kan je mij zeggen wanneer je de technicus zal laten komen , dan zorg ik dat ik thuis ben van mijn werk .

GroetDennis 

Reputatie 7
Badge +4

@Dennisken Ik heb een afspraak geboekt vrijdag tussen 16.30 en 20u. Als dat niet past, kan je dit eventueel zelf anpassen via My Proximus of hier laten weten.  Er was nog een afspraak voor morgennamiddag vrij, maar omdat ik las dat je dan speciaal naar huis moest komen van je werk heb ik deze avondafspraak genomen. 

Hey HadewichT

Super bedankt , hopelijk vindt de technieker het probleem , we worden zo langzaam aan zot van het herhaaldelijk uitvallen van tv en Wi-Fi 

Groet Dennis

Hey HadewichT,  de technieker is hier juist weg , maar het probleem zit in de kabel buiten . Hij heeft nu onze aansluiting los gemaakt in de centrale kast dus hebben we geen internet en tv voor heel het weekend . Ik ben daar niet zo blij mee , kan jij er voor zorgen dat er zo snel mogelijk een oplossing komt , liefst vandaag of morgen . Wij betalen iedere maand ongeveer 160 euro , daar verwacht ik dan ook wel wat extra service voor .

Groet Dennis

Reageer