Vraag

TV Werkt niet goed. Zwarte timeouts.

• 22 december 2020
  • 9 reacties
  • 129 Bekeken

TV werkt niet goed. we hadden eerst blokjes. dat heb ik opgelost door WIFI boosters te intgrergenvia de UTP kabel.  TV met proximus wifi accessories verbonden.  Nu zwarte time out momenten van een seconde of zo.  Komt s.v.p. niet aan met alles te resetten, dat is niet de oplossing.  Graag technische oplossing. Klantnummer: ********

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 4
Badge +4

@vanderburg Gelieve geen privégegevens op het forum te plaatsen. Je kan je gegevens altijd toevoegen aan je profiel.

Ik heb net een meting gedaan van de producten, hier zie ik geen storing.  Hoe heb je de verbinding tot stand gebracht? Op welke stand staan je wifi boosters? 

En als je de mogelijkheid hebt, sluit je decoder aan met een voorlopige lange utp kabel direct aan de bbox, zodat je direct kunt uitsluiten of het iets te maken heeft met draadloze verbindingen.

Dat heb ik ook al geprobeerd en dat werkte ook niet.

@vanderburg Gelieve geen privégegevens op het forum te plaatsen. Je kan je gegevens altijd toevoegen aan je profiel.

Ik heb net een meting gedaan van de producten, hier zie ik geen storing.  Hoe heb je de verbinding tot stand gebracht? Op welke stand staan je wifi boosters? 

Ik heb al het WIFI verkeer (mobilie telefoons, laptops etc.) van de Proximus Router Antenne gehaald en dat loopt nu via mijn Mesh netwerk (geen Proximus devices). Dat heeft er al voorgezorgd dat de blokjes TV verdween en de performance beter werd. Aleen de HiFi streamt nog op de Proximus Antenne en de TV via Proximus WiFi Bridges. 

Ik heb voordat deze configuratie werd geinstalleerd, ook de WiFi bridge voor de TV eruit gehaald en met een kabel direct van de Router naar de Decoder getest maar dat werkte ook niet.

Netflix werkt wel via de laptop (Mesh Wifi met kabel naar Proximus router), maar dus niet via de TV decoder en Proximus Wifi netwerk.

Wifi Bridges staan op “AUTO”.

Dit probleem is nog niet opgelost.   Heeft er iemand een suggestie? 

Reputatie 7
Badge +4

@vanderburg Ik zie dat je lijn op dit ogenblik nog op ADSL staat terwijl er wel VDSL2 beschikbaar is. Ik zal een technieker langssturen om dit aan te passen. Hierdoor stijgt de snelheid van uw lijn serieus en zal vermoedelijk ook het probleem van de onderbrekingen opgelost zijn. De technieker kijkt dit sowieso ook verder na als er nog een andere oorzaak zou zijn. 

Ik heb hiervoor een afspraak geboekt voor morgen tussen 8 en 12.30u. Moest dit niet passen dan kan u dat zelf aanpassen via MyProximus of via 080022700

Zojuist is alle verbinding verbroken  geen internet , geen TV.  Gebeld met services desk. Het ligt aan mijn DSL kabeltje!? 

Niemand komt ergens aan en opeens is er geen verbinding omdat het DSL kabeltje kapot zou zijn.  Is dit een bekend probleem?

Morgen komt de technieker, ik ben benieuwd....

@vanderburg Staat er nog een ADSL filter/stekker die mag bij VDSL niet insteken

Staat er al een DSL-aansluitdoos/DSL-fiter NTP2007/TF2007

zoals in foto op deze link te zien → klik hier

Technicus is vanochtend geweest.

Upgrade van de aansluiting en wat bekabeling aangepast. Het lijkt nu allemaal te werken.

Begreep dat je niet 2 Proximus wifi bridges connectors in 1 kamer kunt hebben want dat zou interfereren?