Vraag

tv issues

• 29 september 2020
  • 14 reacties
  • 216 Bekeken

Reputatie 1

goedenavond Proximus, het is nu een wijl geleden dat ik hier nog iets heb neergezet , de vorige keren ging het telkens over connectie problemen met de tv.. Of het beeld stopte zomaar, of ik kreeg een kleurenband die over het scherm rolde van links naar rechts, of ik kreeg een vermelding, ...geen verbinding…

Ik heb toen verschillende malen Proximus gecontacteerd hiervoor en er zijn ondertussen 4 techniekers hier geweest op een tijdspanne van meer dan 8 maanden, want de eerste maanden ging ik langs de winkel en kreeg telkens een andere modem of decoder en moest ik het oplossen..de eerste drie techniekers die hier zijn geweest deden ook niets anders dan deze toestellen te veranderen, de oude meenemen en er nieuwe voor in de plaats te zetten..de vierde technieker was een jonge kerel die wist waarover hij sprak en heeft onmiddellijk de oude muurstekker vernieuwd, de oude modem veranderd voor het laatste model en hij heeft de lijnen ontdubbeld, één lijn voor de pc en één lijn voor de tv.

Tot vorige week ging dit goed en had ik geen problemen maar sinds dan is het van een lichte storing naar een storing om de paar minuten zoals vanavond...en dit op elke zender..

Ik heb nu gebeld naar het 080022800 nummer en ben nu al 19minuten aan het luisteren naar diverse muziek...men zou de lijn controleren...nu is het bijna 20 minuten dat ik aan het wachten ben...Straffe kost is dit voor een bedrijf dat de dienstverlening HOOG in het vaandel draagt!!

14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

goedenavond Proximus, het is nu een wijl geleden dat ik hier nog iets heb neergezet , de vorige keren ging het telkens over connectie problemen met de tv.. Of het beeld stopte zomaar, of ik kreeg een kleurenband die over het scherm rolde van links naar rechts, of ik kreeg een vermelding, ...geen verbinding…

Ik heb toen verschillende malen Proximus gecontacteerd hiervoor en er zijn ondertussen 4 techniekers hier geweest op een tijdspanne van meer dan 8 maanden, want de eerste maanden ging ik langs de winkel en kreeg telkens een andere modem of decoder en moest ik het oplossen..de eerste drie techniekers die hier zijn geweest deden ook niets anders dan deze toestellen te veranderen, de oude meenemen en er nieuwe voor in de plaats te zetten..de vierde technieker was een jonge kerel die wist waarover hij sprak en heeft onmiddellijk de oude muurstekker vernieuwd, de oude modem veranderd voor het laatste model en hij heeft de lijnen ontdubbeld, één lijn voor de pc en één lijn voor de tv.

Tot vorige week ging dit goed en had ik geen problemen maar sinds dan is het van een lichte storing naar een storing om de paar minuten zoals vanavond...en dit op elke zender..

Ik heb nu gebeld naar het 080022800 nummer en ben nu al 19minuten aan het luisteren naar diverse muziek...men zou de lijn controleren...nu is het bijna 20 minuten dat ik aan het wachten ben...Straffe kost is dit voor een bedrijf dat de dienstverlening HOOG in het vaandel draagt!!

hi heb je hiervoor ondertussen al contact gekregen ?
zo nee kan je dan je klantennr toeveogen aan je profile ?
dan bekijk ik dit voor je

Reputatie 1

Goedemorgen, 

zoals in mijn vorig schrijven(de zoveelste in rij) wil ik jullie melden dat het probleem dat ik voordien had(bekijk mijn dossier) en dat ik in mijn laatste contact ook heb vermeld(maar daar was het na  enkele seconden weer over) weer is opgedoken en ditmaal voor quasi een ganse avond...Een Volledige Tv avond!!!!….wat is het probleem , wel dezelfde als voorheen, 

Stilstaand beeld, kleurenband, blokjes,  dat langzaam maar soms ook heel snel van links naar rechts verschuift, een beeld dat in ‘in twee’ is gedeeld, bovenste en onderste is niet synchroon…

de vermelding ‘Geen verbinding’  of/en ...Er is een probleempje opgedoken...Geen verbinding...

Dit was gisteren middag bij het nieuws van 13h en nadien rond 19h en vooral om 22h31 en dit gedurende bijna een uur…

Is er ECHT Geen Enkele Oplossing die jullie kunnen aanreiken voor dit Steeds Weerkerend probleem?

mvg

A.Engelen

Het herstarten en resetten van toestellen zal al voorgesteld en gebeurd zijn, denk ik toch aangezien je al contact gehad hebt met proximus en dat is ook het enige in feite wat je zelf kunt ondernemen en als dit allemaal geen aarde aan de dijk gebracht heeft, zal er volgens mijn toch niet veel meer anders opzitten dan dat de proximus medewerkers, morgen als ze hier terug langskomen, voorstellen om eens een technieker te sturen om dit probleem eens grondig te onderzoeken. Zij kunnen ook morgen van op afstand via een lijntest zien of er fouten zijn op je lijn...

Reputatie 1

Beste Martin, 

het herstarten, resetten ja idd dat gebeurt en is al vele malen gedaan.

een technieker s naar hier sturen is een goed idee als deze technieker van wanten weet want als ie afkomt met het vervangen van al de toestellen buiten de tv tja dan zal het weinig aarde aan de dijk brengen want dat is al vaker gebeurt of er moet een nieuwe wi-fi booster gezet worden alhoewel deze die ik nu heb ook maar een ± 6/9 maanden ‘jong’ is.

ik denk persoonlijk dat het probleem eerder bij de snelheid van het signaal is zoals één van jullie tele-techniekers van het HCT al eens heeft geopperd en ook actie heeft ondernomen door de splitsing tussen internet en tv signaal en door de snelheid van het tv signaal te halveren…volgens mij ligt daar het probleem Maar zoals ik al eerder heb aangekaart, ik ben een totale leek wat techniek betreft.

Ik hoop alleen dat er Eindelijk een permanente oplossing komt en niet ééntje die 1- 2 maanden soelaas bied en er dan opnieuw hetzelfde probleem opduikt.

Dank u voor uw antwoord 

nog een leuke zondagavond (ook al is het misschien al werkend) 

Alfred

Goedenavond Alfret,

Als het volgens de technieker aan de snelheid gelegen is dan kun je dit altijd eens controleren via deze  link → http://proximus.be/internetsnelheid waar je de gegarandeerde snelheid kunt aflezen en 

Je kunt ook nog controleren hoeveel TV’s (decoders) je kan aansluiten in HD via deze link hier 
→ http:/proximus.be/tvmogelijkheden 

en als die beide in orde zijn kan het in principe niet aan een te lage snelheid gelegen zijn.

Reputatie 1

Goedemorgen Martin, 

Het gaat hier niet over de snelheid van het internet maar wel die van de tv.

Die twee zijn gesplitst geweest sinds het laatste contact dat ik had met één van

de techniekers van het HCT.

mvg

Alfred

Ok maar klinkt heel bizar wat die technieker uitgelegd heeft want die twee zijn altijd gesplitst TV bandbreedte krijgt voorrang op internetbandbreedte.

enfin we zullen zien wat de prox forummedewerkers voorstellen.

Reputatie 1

Martin goedemiddag, 

pffff gisterenavond was het weer raak

prachtig beeld vaneen mooie kleurenband die van links naar rechts 

over het scherm liep waarna ik héél even ‘normaal’ beeld kreeg

dat na 5sec. weer stilstond….

héél leuk om zo naar tv te kijken...:-)

dat de splitsing van tv en internet steeds een feit is kan ik best geloven maar die lopen dan ook aan dezelfde snelheid…

wat die technieker toen heeft gezegd dat ie een echte splitsing heeft gedaan met verschillende 

snelheden, ééntje voor het net(wat tot nu toe steeds perfect loopt)

en het andere voor de tv en die zou in snelheid verlaagd zijn(worden)

feit is en blijft dat ik weer met de problemen zit na een paar maanden van relatieve mooie beelden.

mvg

Alfred

Reputatie 1

goedenavond Martin, 

ondertussen een telefoontje gekregen van een Proximus medewerker(technieker) 

en die zou de tv frequentie( die al een paar maal is veranderd) nog eens veranderen,

blijkbaar kan men die bandfrequentie een paar maal veranderen, aanpassen,.

Ik hoop dat het zal helpen en dat ik hem donderdag , als hij mij terug belt, 

goed nieuws kan vertellen.

mvg 

Alfred

Goedenavond Alfred,

Bedankt voor de feedback, hopelijk is (blijft) het hiermee dan in orde.

Reputatie 1

Goedemorgen Martin, 

Spijtig dat ik dit Opnieuw moet melden…

ik heb al vele malen gevraagd om een oplossing voor de storingen op tv..

telkens men mij een oplossing aanbied is dit goed en leuk want ‘eindelijk van die storing verlost’ 

maar dan een paar dagen later, in het beste geval enkele weken, dan begint het opnieuw.

zoals vorige week is er een oplossing voorgesteld en uitgevoerd, men heeft de tv frequentie 

‘veranderd’ of ‘aangepast’  en dit voor de 3de maal(als ik mij niet vergis) en ja idd het was prima

had zelfs de indruk dat ik beter beeld had.

maar helaas, we zijn vandaag donderdag 7/01/2021 en sinds zondag is het probleem er terug,

stilstaand beeld, kleurenbalk en dan geen beeld meer met de vermelding, “Geen verbinding”..

Nu is het zo dat dit probleem al aansleept sinds begin 2020..men kan dus NIET zeggen dat ik

Geen Geduld heb..

MAAR nu is er ook een probleem met internet, wat ik voordien Niet had, 

ik krijg een melding van, internet verbroken, en een balkje waarin staat “ probeer opnieuw” 

Gaat dit ook zo zijn zoals de tv problemen, meer dan een jaar problemen hebben?

Met dank voor het antwoord.

A.Engelen

IK moet dit spijtig genoeg overlaten aan de mensen van proximus forumteam zelf, en  aangezien alle hulp door de technieker geen echt blijvend resultaat opgeleverd heeft ,  gaan ze dit dan nog eens moeten doorgeven aan het High Care team !

Reputatie 1

dank je….

Reputatie 4
Badge +4

@Mr.Engelen Ik heb dit nogmaals doorgegeven aan ons High Care team. Zij zullen je zo snel mogelijk contacteren.

Reageer