Vraag

TV decoder niet te reanimeren ?

• 31 januari 2020
  • 11 reacties
  • 416 Bekeken

Reputatie 1

* zondag jl : TV-uitzending abrupt onderbroken; onmiddellijk zwart scherm, gevolgd door "geen videosignaal" (geen melding “onverwachts probleem” etc )
* diverse vruchteloze pogingen tot reanimatie
1. herstart modem en daarna decoder (conform instructies "Hoe herstart u uw toestellen voor internet en tv?") => decoder (TV Decoder V5 Cisco 116) reageert, maar op TV "geen videosignaal"
2. test HDMI-aansluiting (kabel + TV-ingang) gecontroleerd met laptop : okee.
3. vervanging HDMI-aansluiting door scart-aansluiting =>  menu op TV (mijn bibliotheek/televisie/shop/...), maar decoder reageert niet op afstandbediening
→ volledige stroomonderbreking decoder + herstart => "hello" → "hello+" → (TV) "Software wordt geladen" waarna zwart scherm, decoder schakelt zichzelf uit en "geen videosignaal"
→ de decoder, opnieuw opgestart met afstandsbediening of knop vooraan, schakelt zichzelf uit na enkele seconden zonder enige melding op zijn display; (TV blijft "geen videosignaal")
4. RESET → display "Hello" → 'Hello+" →  (TV) "Software wordt geladen" → 'Welcome HDD' → decoder schakelt zichzelf uit → zwart scherm → "geen videosignaal"
5. tweede RESET : geen display, geen TV, maar de decoder schakelt zichzelf niet uit

11 reacties

de bbox ook al eens gereset > klik hier

heb je de harde schijf aan de zijkant al eens uitgeswapt via de grendel en terug gestoken 

Reputatie 5
Badge +3

Denk dat het een omruiling decoder zal worden. Fout in de voeding?

Reputatie 7
Badge +4

Lijkt inderdaad zoals jdm_01 ergens een defect op hardware niveau te liggen. Aangezien je alle toestellen al herstart hebt, factory reset hebt uitgevoerd lijkt het mij best om de decoder inderdaad te vervangen. @twiede  laat je even weten naar welk afhaalpunt we deze mogen sturen?  Zie: https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL 

Voeg ook even het gsm nummer toe aan je forum profiel, waarop het bericht mag toe komen wanneer de decoder is toegekomen. 

Reputatie 1

Bedankt, SamuelD.

• gsm-nummer werd toegevoegd aan mijn profiel
  • voorkeur-afhaalpunt :

STEPATO (35801817)

STATIONSSTRAAT 22,
    3110 ROTSELAAR
Reputatie 5
Badge +3

Als je de melding: “geen videosignaal” krijgt betekent dat de decoder zonder spanning valt, ofwel is het een fout in de adapter of in de voeding vd decoder.

mvg

HDMI uitgang 

Reputatie 7
Badge +4

@twiede Het lukt me jammer genoeg  niet om dat UPS-punt te selecteren. Ze werken niet (meer) samen met Proximus. Kan je aub een ander punt kiezen ?

Reputatie 1

@HadewychT , is dit okee ?

KRANTENWINKEL JOERI EN ILSE (41588841)

MECHELSESTEENWEG, 348
3020 HERENT

Als ik tijdig weet waar ik terecht kan voor de afhaling, maakt het niet zoveel uit. De andere suggesties voor 3018 (Wijgmaal) zijn zeker even gemakkelijk.

Andere suggesties op UPS Point Locator (https://www.proximus.be/eservices/en/jsp/dynamic/KPL)

TUINBOERKE TUINKADEEKE (54588979)

SPAR WINKSELE (65757711)

Reputatie 7
Badge +4

Het is Tuinboerke tuinkadeeke geworden. Je wordt verwittigd op je GSM als je decoder daar is aangekomen.

Reputatie 1

@SamuelD , @HadewychT , decoder is gisteren omgeruild op UPS-afhaalpunt.

We hebben genoten van opnieuw een avond “gewoon” TV-kijken.

Bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

Graag gedaan en fijn dat te horen :) Geniet ervan. 

Reageer