Vraag

Tijdelijke oplossing?


Ik weet niet waar ik moet beginnen, maar ik heb sinds 8 april een aanvraag lopen voor internet. De monteur zou zogenaamd al 3 keer zijn langskomen terwijl ik niet thuis zou zijn. (serieus waar denk je dat ik ben met de Corona-maatregelen?). Ik heb zelfs een keer vanaf 7.30 voor de voordeur gezeten om er zeker van te zijn dat de monteur niet zou kunnen verdwalen in ons kleine appartementscomplex. En weer kreeg ik een appje dat de monteur langs geweest zou zijn en ik niet thuis was. Tranen in mijn ogen van zoveel onmacht.

Inmiddels zijn we ruim 1,5 maand verder (is dit een record?) en heb ik nog steeds geen aansluiting en werkend internet. Er wordt keer op keer beloofd dat er iemand langs zal komen, op 1 monteur na die de boel niet voor elkaar kon krijgen, hebben we niemand meer gezien. Ik vrees dat er nu zoveel klachten/tickets openstaan dat er niemand meer uit gaat komen.

Mijn werkgever begint steeds minder begrip te krijgen voor mijn situatie en ik wil heel graag een TIJDELIJKE oplossing, maar zelfs daar lijkt Proximus niet toe in staat. Hoe hebben jullie het voor elkaar gekregen om een tijdelijke oplossing voor elkaar te krijgen? Ik heb geen gsm/mobiel van proximus, maar heb via de buurman wel een internet-simkaartje van Proximus met Dongel gekregen. Echter wil ik dat Proximus daar tijdelijk (onbeperkt) internet op plaatst zodat ik in ieder geval kan werken. Maar zelfs dat schijnen ze niet kunnen (of niet te willen…..) Wat is jullie ervaring met tijdelijke oplossingen? Wat kan ik van ze vragen of voorstellen; want schijnbaar wil er na 7 weken nog niemand met mij meedenken voor een tijdelijke oplossing? Nogmaals, Netflix etc. kan me gestolen worden, maar ik kom gewoon in de problemen met mijn werk. Ik ben echt de wanhoop nabij….


11 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ik zou klacht neerleggen bij de ombudsdienst telecommunicatie zodat op zijn minst Poximus eeen intern onderzoek moet starten  om uitleg te kunnengeven en na te gaan hoe bovenstaande en andere gelijkaardige problemen met niet opdagende technici mogelijk zijn  (en desgevallend de betrokkenen  intern of extern kan sanctioneren)

 

Nu ondertussen bent u natuurlijk niet geholpen: mogelijke oplossingen:

kijk uit naar een andere provider 

eventueel kunt u naast een een aansluiting via telefoniekabel opteren voor teledistributie (coax)

of als het snel moet gaan via 4G mobiel 

Orange Flybox internet@home  (toestel en abo kunt u desvallend online bestellen en wordt op enkele dagen geleverd)

(Telenet) Tadaam internet & TV (idem online bestellen)

of Proximus abo 5G unlimited  ook van toepasssing voor 4G  (te gebruiken in uw smartphone met tethering naar PC/laptop/tablet of via een apart aan te schaffen 4G router zoals Fritz!box 6890 of Huawei B525)

 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/flybox?msclkid=e8d4045f678e122d7d805a9b438bb81c&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=b2c-act-nl-flybox-overview-alwayson-bra-orange&utm_term=orange%20flybox&utm_content=Flybox

https://www.tadaam.be/

https://www.coolblue.nl/product/779383/huawei-b525s-23a.html

https://www.coolblue.be/nl/product/803132/avm-fritz-box-6890-lte-international.html

 

&

Op het Fr-forum werd soms bij vertraging in aansluiting of herstelling een gratis datavolume (tot 3TB!)  toegevoegd aan een bestaand mobiel Proximus-abonnement van de klant

niet alleen op het Fr forum !

Reputatie 6
Badge +2

Ook jouw klacht meedelen via Test Aankoop kan ook helpen: https://www.test-aankoop.be/klagen

klacht indienen kun je altijd natuurlijk maar het probleem blijft dat het daarmee niet in één twee drie opgelost wordt, mss sturen ze nog altijd als tijdelijke oplossing een 4G stick op waar ze zelf van op afstand dan data kunnen bijzetten indien nodig. 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @TimNL hiervoor werd ondertussen na telefonisch contact een dossier opgemaakt, de dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

@HeidiE ; het probleem is dat jullie zoveel dossiers op mijn naam hebben openstaan (want zoveel fouten), dat geen enkele dossierbeheerder er nog uitkomt. Ik werd gister inderdaad gebeld met de vraag waarom ik teruggebeld wilde worden? Ik mag toch hopen dat in mijn dossier staat wat de vervolgacties zijn? En niet dat de dossierbeheerder aan mij gaat vragen waarom ik graag met jullie contact wil……….

Reputatie 6
Badge +2

@TimNL Ik zie dat alle info staat in uw dossier 45223990.Excuses dat het langer duurt dan in normale omstandigheden.Groetjes,Joel

@Joel M ; ik probeer mijn geduld te bewaren 🙂, dank voor de reactie.

Echter wat ik niet begrijp is dat jullie niet helpen met een tijdelijke oplossing. Zoals hierboven geschetst zou een tijdelijke oplossing mogelijk moeten zijn, maar de medewerkers die ik de afgelopen dagen heb gesproken weigeren om mijn SIM-kaart op te waarderen op jullie kosten. Kun je daar svp mee helpen?

 

Ik vraag dit uiteraard niet omdat ik het netflixen en gamen zo mis, maar ik kom gewoon echt in de problemen omdat ik werk nauwelijks kan uitvoeren.

Reputatie 6
Badge +2

Er is ook nog een andere tijdelijke oplossing namelijk Public Wi-Fi hotspot: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_fon_vs_auto_fon/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/wat-is-een-public-wi-fi-hotspot.html en ook hier hoe dit in te stellen: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/hoe-surfen-op-een-hotspot.html Op voorwaarde dat er in jouw buurt Proximus klanten zijn die de hotspot functie ingeschakeld hebben.

Dit is inderdaad in veel gevallen dat als je in een alleenstaande woning veel minder kans hebt van dit signaal nog te kunnen ontvangen, hier lukt het soms maar de verbinding valt om haverklap uit wegens te laag ontvangstniveau.

Reputatie 7
Badge +2

@TimNL 

het spijt me, ik zie nog geen reactie in de dossiers buiten een melding van annulatie ? 

Je wil toch nog aangesloten worden ? er is niets tussengekomen ? Laat je iets weten aub ?

Ik ga verder navragen, want zo blijf je wachten ! 

groeten,

Tina

 

Reageer