slechte verbinding

• 8 december 2020
  • 7 reacties
  • 102 Bekeken

Wij hebben echt super slechte verbinding deze maand, terwijl we betalen voor de sterkste wifi.

7 reacties

Hier (regio Kortrijk) ook al een aantal weken dat de internetverbinding steeds uitvalt. Daarvoor nooit problemen mee gehad...

het zijn tegenwoordig meldingen die dagelijks op het forum gemeld worden, dus moet Proximus volgens mij toch weten waar het probleem hem situeert ! 

Reputatie 7
Badge +4

hi all
kunnen jullie je lijnnr of klantennr toeveogen aan je profile ?
dan kunnen we de verbinding verder controleren

@jonathandr 

Ik heb mijn profiel aangepast: lijnnummer en klantennummer werden toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +4

@jonathandr

Ik heb mijn profiel aangepast: lijnnummer en klantennummer werden toegevoegd.

hi connie
ik zie geen onderbrekingen op je lijn
ondervind je het probleem enkel met wifi of ook via kabelverbinding ?

Kan je de modem even herstarten ?
dit is al  enige tijd niet meer gebeurd en zou ervoor zorgen dat de modem dan zelf even kijkt welk wifikanaal het best voor je is
mvg

Dat is volgens mij nog altijd het probleem bij de bbox dat die niet altijd het goede kanaal kiest (ook bij bij heropstarten of resetten) , bij mij kiest die kanaal 1 en dit is in mijn geval het slechtste wat er maar kan gekozen worden.

Ik weet niet welk algoritme er juist achter steekt maar als ik op de plaats waar de bbox staat ga wifi analyseren dan is dit nog te verklaren maar op de plaats waar ik het meest zit met mijn apparatuur (laptop/PC/smartphone/tablet) dan is dit zeker niet meer het geval.

Het probleem doet zich voor bij wifi. Op mijn smartphone is de wifi ingeschakeld, het symbool is ook zichtbaar en toch krijg ik melding 'geen internetverbinding'. Ik ga, zoals u voorstelt  de modem eens herstarten en zien of het probleem daarmee is opgelost.

Reageer