Vraag

proximus TV

• 3 december 2020
  • 4 reacties
  • 129 Bekeken

Sedert 11 november probleem met proximus TV 

Eerst werd een nieuwe decoder V6 toegestuurd,  omdat ik problemen had met de aansluiting is een technieker langsgekomen op zaterdag middag 14 nov en het in orde gebracht! Mits ook nieuwe Bbox 's avonds terug geen TV.  Op dinsdag 17 nov een tweede  technieker langsgekomen , lijn gecontroleerd alles oké  perfecte TV tot 29 nov. Zelfde technieker opnieuw langsgekomen op 1 dec, Kon niets doen had geen vervanging bij ging terug komen op 2 dec . Decoder V7 en nieuwe Bbox geïnstalleerd om 12u,  werkte perfect. Om 13u  viel TV terug uit. 080022800 gebeld 13u39, men ging mij zo rap mogelijk contacteren. 3 dec deze morgen 10u30 belde men mij op om van op afstand het probleem op te lossen,  was na een kwartier in orde. Om 13u  wou ik naar het  nieuws kijken: opnieuw geen TV.  Terug gebeld, een speciaal team zal mij terug bellen! 

Na een 20tal telefoons 2 nieuwe Bbox en 2 nieuwe decoders en 4 maal een technieker over de vloer nog steeds geen TV. 

De configuratie zoals het nu is bestaat al  4jaar  nooit geen problemen tot 11nov 

4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Murphy 567

De metingen die we uitvoeren op je aansluiting zijn in ieder geval al goed.

Heb je ook problemen met je internetverbinding?

Geert

Beste, 

Met internet  normaal geen probleem , soms de pc eens heropstarten maar sporadisch. 

Deze middag is technieker langsgekomen,  heeft opnieuw decoder vervangen nu een V5.

Vroeger had ik een V5, dan V6, dan V7 en nu terug V5 klein model. 

Om 11u50 kwam de technieker binnen begon installatie uit te meten, stelde vast dat de Lijn niet sterk genoeg was om de V7 decoder aan te sturen en heeft die vervangen door V5.

12u10 alles OKÉ TV werkt normaal,  eventjes uitgezet en gaan eten.  Om 13u wou ik naar het nieuws kijken en TV speelt niet meer.

Opnieuw gebeld om probleem met proximus TV te melden,  men zou mij contacteren. 

Om 17u 30 nog niets gehoord, opnieuw gebeld weeral hele uitleg, blijkt dat ik 3 Bbox en 4 decoders heb. 

Maandag 14 dec kan technieker terugkomen, 5 dagen,  vorige keer 7 dagen er komt schot in de zaak.

stelde vast dat de Lijn niet sterk genoeg was

Wat lees je dan af op je adres voor gegarandeerde max. snelheid enz… 
hier → http://proximus.be/internetsnelheid 

Als je een Bbox3 van het merk Sagemcom hebt, kunt u ook gebruik maken van het Sagemtool 0.13
om je lijnwaarden (snelheid) uit te lezen om de concrete situatie in te schatten
Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.

Reputatie 7
Badge +4

Om 11u50 kwam de technieker binnen begon installatie uit te meten, stelde vast dat de Lijn niet sterk genoeg was om de V7 decoder aan te sturen en heeft die vervangen door V5.

blijkt dat ik 3 Bbox en 4 decoders heb. 

@Murphy 567 Het basisprofiel van je lijn is 20Mbps en dat is inderdaad te weinig voor een V7, die heeft minimum 30Mbps nodig. Je lijnsnelheid is op dit ogenblik wel verhoogd naar 50Mbps, maar dat kan schommelen afhankelijk van de kwaliteit van de lijn waardoor die V7 niet mogelijk is bij u. 

Ik zie maar 1 decoder aangemeld op je lijn en ook maar 1 B-box3. Je kan ook maar 1 B-box tegelijkertijd installeren op 1 lijn. Deze namiddag wordt alles in ieder geval verder grondig nagekeken door onze technieker. 

Reageer