Vraag

Proximus is een communicatiebedrijf ?!?

• 1 september 2020
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Beste

Vandaag heb ik mijn dag verspild aan het telefoneren met Proximus.  Sinds een paar jaar hebben wij ‘My Proximus’, waar wij ook onze facturen en instellingen kunnen raadplegen of aanpassen. Ons bedrijf is onlangs verhuisd en we passen dus onze gegevens aan in ‘my Proximus’. Dit bleek niet zo eenvoudig te zijn en telkens we dit invoerden, was het ‘niet gelukt’ en kregen we steevast de boodschap ‘probeert u het later nog eens’. Ok bellen dan maar naar Proximus zelf. Dit is al een hele opgave, want een nummer vinden, waar je naar kan bellen is al een hele zoektocht op de website.

Na het invullen van diverse gegevens krijg je eindelijk dan het nummer van Proximus Bussiness te pakken en dan begint pas de ellende. Na een menu te doorlopen, die resulteert in een volgend keuzemenu, die resulteert in een volgend keuzemenu, die……. krijg ik het Proximus-deuntje aan mijn oor. ‘Beste klant, de wachttijd loopt op van 2 tot 5 minuten’ (Telt die tijd voor of na de boodschap ?) 9 minuten later krijg ik de eerste medewerker van Proximus aan de lijn. Ik doe mijn verhaal en vraag om alles aan te passen. Het antwoord is : ik verbind u door. 2 uur en 15 minuten later heb ik nog steeds niemand aan de lijn bij Proximus en ik kende ondertussen het Proximus deuntje vanbuiten. Ik besloot om de lijn open te laten en met een tweede nummer terug te bellen naar Proximus om te weten of ik op de eerste lijn nog verder moest wachten of niet. Ik mocht neerleggen. Er was waarschijnlijk ‘een fout’ gebeurd.

Daar we onze facturen niet online kunnen zien en onze firma ondertussen op een ander adres is, ontvangen we geen facturen meer van Proximus. Met alle gevolgen vandien. Sinds vandaag werden onze 10 mobiele nummers door Proximus afgesloten. zomaar, zonder enige vorm van communicatie. Na 5 uur bellen en wachten heb ik mondeling het bedrag en de betalingsreferentie doorgekregen, want een factuur doormailen gaat niet onmiddellijk ‘dat kan tot een dag duren, mijnheer’ (ik begrijp dan : iemand bij Proximus print deze factuur en brengt ze persoonlijk naar mij). De factuur is betaald en we worden terug actief gezet. Het is te zeggen, het zal een uur of 4 duren, mijnheer, want dit gaat niet onmiddellijk. 

Proximus is een communicatiebedrijf, wel ik moet zeggen, het is zeer moeilijk communiceren met Proximus. Zelfs bijna onmogelijk. Ik heb vandaag meer dan 5 uur gespendeerd aan jullie en had dit dan ook graag doorgerekend. 

3 reacties

Recent ook verhuisd, bij mij alles OK gegaan, maar dezelfde ervaring met de website, heb de indruk dat die vaak problemen heeft.  Ben dan naar een Proximus shop geweest waar ze dit voor mij aangepast hebben (heeft ook nog een tijdje geduurd, want blijkbaar werkte bij hen ook nog niet alles).

Hopelijk werkt alles nu terug

Reputatie 7
Badge +2

@Gerry Van Steenbergen 

excuses voor wat er gebeurd is.

Kan je aub in je profiel het betrokken klantenr invullen ? (inloggen - avatar aanklikken  scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan)

Dan laat ik navragen wat we voor jullie kunnen doen. 

met vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +2

@ErikCh 

Ik hoop dat het inderdaad is opgelost.

Je profielgegevens zijn ingevuld ?

Indien nodig laat maar weten of we nog kunnen helpen

Vriendelijke groeten

Tina

Reageer