Vraag

Promotie op facebook-pagina niet gekend bij klantendienst


Gisteren zag ik een mooie promo passeren op de facebook-pagina van Proximus.

 

Mobilus M werd aangeboden voor 21,99 gedurende 12 maanden.

De promo kan geraadpleegd worden op https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=all&country=BE&impression_search_field=has_impressions_lifetime&view_all_page_id=396653700450194&sort_data[direction]=desc&sort_data[mode]=relevancy_monthly_grouped

 

Ik heb me hiervoor aangemeld en zou opgebeld worden door de klantendienst. Daar wisten ze echter helemaal niets van deze promo en konden ze me enkel hetzelfde aanbieden gedurende 6 maanden. Ik wens echter voor 12 maanden te profiteren van deze promotie (was niet mogelijk via de klantendienst) dus raadde de persoon die ik aan de lijn had dit als klacht te formuleren.

 

Hieronder ook nog eens de screenshots van de promo, voor de zekerheid.

 

Ik zie graag een passende oplossing tegemoet.

 

 


58 reacties

Deze web promo staat hier op hun site

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html

gewoon afwachten tot iemand van proximus zelf , hier seffens langskomt voor verder hulp

Reputatie 7
Badge +4

Op de Proximus website vermeld in het bericht van @Martin gaat het wel over 6 en niet 12 maand vandaar misschien de verwarring bij de helpdesk 

Klopt, bij de klantendienst weten ze niets van de 12 maanden promo, maar ze pakken er wel mee uit bij hun facebook-ads. Vandaar deze topic...

Reputatie 7
Badge +4

= enkel Proximus-medewerkers kunnen duidelijkheid scheppen  (tenzij het eventueel spam/phisting met misbruik naam Proximus zou betreffen)

Gezien het via de facebook ad library (https://www.facebook.com/ads/ ) terug te vinden is op de officiële pagina van proximus gaat het zeker niet om phishing. Ik wacht geduldig af tot proximus zelf met een oplossing komt, thx :)

@Dovytn Inderdaad gewoon afwachten tot hier een proximus forum medewerker je verder uitlegt hoe de vork in de steel steekt is nog altijd het beste ….

Reputatie 6
Badge +2

Je mag ook niet vergeten dat Proximus ook met externe callcenters werkt, die niet altijd op de hoogte zijn van de last minute promo via ads of via sociale media. Er kunnen altijd malafide advertenties insluipen die getoond worden via ads op Facebook. Volledig zeker ben je ook niet. Louter ter aanvullende informatie, het is enkel Proximus die hierop kan antwoorden. 

TBI: En dat zal ten vroegste pas maandag zijn!

Reputatie 7
Badge +2

@Dovytn 

beste,

ik vraag dit even na bij de betrokken diensten.

mvg,

Tina

@Proximus Is er al meer duidelijkheid ?

Reputatie 7
Badge +3

Het klopt dat de klantendienst niet op de hoogte is van deze promotie en deze niet kan toekennen aangezien dit een webpromo is. Dus deze is enkel online beschikbaar. Groetjes, Antonella

 

https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=all&country=BE&impression_search_field=has_impressions_lifetime&view_all_page_id=396653700450194&sort_data[direction]=desc&sort_data[mode]=relevancy_monthly_grouped

 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html?v1=paidsocial&v3=facebook-network&v4=programmatic&v7=res-postpaid-mobilus&v5=mobilusretargeting&dclid=CP2Xn_GM1OkCFTeI3godFkUOyA

 

Het klopt dat de klantendienst niet op de hoogte is van deze promotie en deze niet kan toekennen aangezien dit een webpromo is. Dus deze is enkel online beschikbaar. Groetjes, Antonella

 

https://www.facebook.com/ads/library/?active_status=all&ad_type=all&country=BE&impression_search_field=has_impressions_lifetime&view_all_page_id=396653700450194&sort_data[direction]=desc&sort_data[mode]=relevancy_monthly_grouped

 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html?v1=paidsocial&v3=facebook-network&v4=programmatic&v7=res-postpaid-mobilus&v5=mobilusretargeting&dclid=CP2Xn_GM1OkCFTeI3godFkUOyA

 

@Martin@AntonellaD ,de beiden webpromo zijn enkel maar online te verkrijgen,dus waar zit nu exact het verschil ?als ik via de website wil bestellen heb ik 6 maanden aan 21,99,als ik via de link dat er op facebook is verschenen van proximus dan krijg ik 12 maanden aan 21,99 euro

 

dus had ik meer duidelijkheid gewild in deze zaak ,groetjes kristof

Reputatie 7
Badge +4

Voorstel:

Gebruik de 2e link (voor een bestelling) in het bericht van @AntonellaD daar is op een paar uitzonderingen sprake van 12 maand bij een online bestelling 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html?v1=paidsocial&v3=facebook-network&v4=programmatic&v7=res-postpaid-mobilus&v5=mobilusretargeting&dclid=CP2Xn_GM1OkCFTeI3godFkUOyA

 

&

https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_mobpostpaid_mobilus_campaign_promo-12m/particulieren/r-orphans/forms/mobilus.html

Voorstel:

Gebruik de 2e link (voor een bestelling) in het bericht van @AntonellaD daar is op een paar uitzonderingen sprake van 12 maand bij een online bestelling 

https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html?v1=paidsocial&v3=facebook-network&v4=programmatic&v7=res-postpaid-mobilus&v5=mobilusretargeting&dclid=CP2Xn_GM1OkCFTeI3godFkUOyA

 

&

https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_mobpostpaid_mobilus_campaign_promo-12m/particulieren/r-orphans/forms/mobilus.html

@M_016 ik heb een afspraak in een proximus shop omdat ik ook nog een waardebon heb die ik wil inwisselen,ik moet gewoon zeker weten of ik 6 maanden of 12 maanden krijg aan 21,99 euro met een mobilus m abbonement,zo kan ik ook de medewerker over aan spreken wanneer het verkeerd zou zijn,als hij het contract opmaakt,groetjes

Reputatie 7
Badge +4

@kristof 2101 ik vrees dat men u in de Proximus shop naar bovenstaande zal verwijzen = niet mogelijk in een center (cfr. info @AntonellaD enkel online en zelfs online is er een verschil tussen naar online via link facebook 12 mnd of rechtstreeks enkel 6 mnd)

online of via fysische winkel is een “objectief verschil” (geen menselijke interactie)

in hoeverre online via facebook of niet via facebook een objectief verschil kan uitmaken is voer voor juristen (tenzij facebook de promo zou betalen wat eerder twijfelachtig kan zijn)

ik denk dat ze in de schop…..

EDIT: rest van mij bericht gewist aangezien ik net het zelfde ging zeggen al in voorgaande post 

@Martin@M_016 een contract wordt toch altijd opgemaakt door de promotie online?

dus als ik het een beetje begrijp kan een medewerker in een proximus shop enkel de webpromo 6 maanden geven,en als ik het zelf doe van thuis uit of met zijn computer in de shop dan zou ik 12 maanden krijgen met de link van op facebook,want dan heb ik het zelf gedaan…

al hoe wel dat het perfect zou kunnen op een link van facebook klikken,ook in de proximus shop door deze medewerker

sorry dat ik het niet zo goed begrijp,maar is toch een moeilijk gegeven,groetjes

Reputatie 7
Badge +4

indien u (of iemand anders) het online doet onder uw identiteit via de facebook link hebt u 12 maand korting (op sommige Mobilus abo)

indien u (of iemand anders) het online doet onder uw identiteit via de standaard website van Proximus link hebt u 6 maand  korting (op sommige Mobilus abo)

wat u eventueel in een center kunt krijgen is op basis van de voorhanden info onbekend (in principe is geen van beide van toepassing vermits niet online = met menselijke tussenkomst)

 

→ de wegen van marketing zijn (soms) ondoorgrondelijk, bv. cfr promo’s voor nieuwe klanten = soms kan het interessant zijn om elke 6 of 12 maanden van leverancier te veranderen (en niet enkel voor telecom alleen)

zij zijn ook niet van gisteren, hoeveel procent zou dit effectief doen elke 6 of 12 maanden van leverancier te veranderen,  zal het meest gebeuren bij energie leveranciers.

Reputatie 7
Badge +4

@Martin ‘t kan verkeren zei Bredero (dat dit meer bij energieleveranciers zou gebeuren lijkt mij eerder twijfelachtig, marketing goeroes maken soms serieuze flaters)

ik ga gewoon op cijfers af die soms in de media komen.

Reputatie 6
Badge +2

Wanneer je op de advertentie klikt voor meer info kom je automatisch terecht op de webpromo’s pagina waar er enkel maar over een periode van 6 maanden gesproken wordt. Ik vermoed eerder een fout in de tekst boven de advertentie. Want ook wanneer ik op de 2de link van @AntonellaD  klik geld de aanbieding voor 8 GB data maar voor 6 maanden voor mobilus M.

Dan zou dit toch moeten rechtgezet worden aangezien het doorgeven werd.

Reputatie 6
Badge +2

Je zou een klacht kunnen neerleggen bij JEP: https://www.jep.be/nl/klachten/informatie-klachtenprocedure of via de overheid: https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/nl/welkom Het is een twijfel geval wanneer je op meer info klikt wordt je doorverwezen naar de abonnementen pagina. De tekst erboven is inderdaad verkeerd. Zo sterk is mijn juridische kennis of Proximus dit toch moet geven, alleen hoe. Want de eigenlijke bestelling moet je doen op de website en daar geldt de promo maar voor 6 maanden.

bv wat ik wel weet (uit eigen ervaring) dat als ze in een winkel een verkeerde prijs/promotie aangeduid hebben dat ze verplicht zijn van dit aan deze prijs aan u te verkopen. Maat met online aankopen weet ik ook niet hoe de juridische vork in de steel steekt.

Ik laat dat aan de specialisten over of gespecialiseerd googel searchers :wink:

Reageer