Vraag

Problemen met decoder en TV

  • 10 december 2020
  • 1 reactie
  • 75 Bekeken

Sinds kort gaat onze TV  willekeurig aan. Midden in de nacht. Midden in de dag.  Maakt niet uit. En hij doet het enkel  wanneer de decoder (een V5 decoder) is aangesloten aan de TV

Ook start the TV  automatisch op als je de decoder aanschakelt en niet de TV . Ik weet niet dit vroeger ook al gebeurde.

Af en toe schakelt de Tv in winkeldemo, met de nodige eigen TV reclame, op . Gebeurt enkel als de decoder is aangesloten op de TV.

Ook al een roos scherm gehad bij het opstarten.

Soms start alles op, decoder  aangesloten op TV,  maar krijgen we enkel een grijs gepixeld scherm met bovenaan grote gekleurde vlakken. Als de decoder is afgeschakeld verdwijnt dit scherm en krijgen we het verwachte ruisbeeld.

Ook soms is er een opstart zonder geluid; Wel beeld maar geen geluid. Zonder enige verklaring. Alle geluidsettings TV + proximus staan goed en aan. Bij test van TV  alleen geen problemen met het geluid.

Dit alles in minder dan 2 weken.

 

Mijn vraag:

  • kan dit liggen aan de decoder. Ik ga niet een nieuwe TV kopen om dan tot de conclusie te komen dat het de decoder was.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Sinds kort gaat onze TV  willekeurig aan. Midden in de nacht. Midden in de dag.  Maakt niet uit. En hij doet het enkel  wanneer de decoder (een V5 decoder) is aangesloten aan de TV

Ook start the TV  automatisch op als je de decoder aanschakelt en niet de TV . Ik weet niet dit vroeger ook al gebeurde.

Af en toe schakelt de Tv in winkeldemo, met de nodige eigen TV reclame, op . Gebeurt enkel als de decoder is aangesloten op de TV.

Ook al een roos scherm gehad bij het opstarten.

Soms start alles op, decoder  aangesloten op TV,  maar krijgen we enkel een grijs gepixeld scherm met bovenaan grote gekleurde vlakken. Als de decoder is afgeschakeld verdwijnt dit scherm en krijgen we het verwachte ruisbeeld.

Ook soms is er een opstart zonder geluid; Wel beeld maar geen geluid. Zonder enige verklaring. Alle geluidsettings TV + proximus staan goed en aan. Bij test van TV  alleen geen problemen met het geluid.

Dit alles in minder dan 2 weken.

 

Mijn vraag:

  • kan dit liggen aan de decoder. Ik ga niet een nieuwe TV kopen om dan tot de conclusie te komen dat het de decoder was.


hi
we kunnen als je wenst de decoder swappen hiervoor om zeker te zijn dat deze niet het probleem veroorzaakt

Reageer