Vraag

problemen met bekijken opnames

• 18 juli 2020
  • 6 reacties
  • 111 Bekeken

Regelmatig kan ik opgenomen programma's niet bekijken.

Soms helpt het om de decoder te herstarten maar niet altijd.

Ik herstart de decoder minstens 1x per week en dat is blijkbaar niet voldoende.

Is dit normaal of is er een probleem met mijn decoder ?

6 reacties

dat kun je inderdaad niet echt normaal noemen al valt het wel af en toe voor dat klanten eens de decoder moet heropstarten en het hiermee in orde komt soms moet Proximus ook zelf wel eens een opname zelf terug op de decoder zetten en zo verder…..
Al wat je zelf kunt doen is de bbox en decoder eens heropstarten of zelfs de bbox en de decoder eens resetten maar als dat altijd maar herhaaldelijk terug komt zou er van proximus uit moeten hulp geboden worden om de reden op te sporen en desnoods moeten ze maar een technieker sturen of zou je zelf om die reden een gratis happy house technieker kunnen aanvragen om dit te komen onderzoeken.

Maar mss best eerst afwachten wat de mensen van Proximus voorstellen als ze maandag hier op het forum terug langskomen.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb ook een gelijkaardig probleem dat de tv interface bij de opnames PVR niet volledig inleest en ook enkel maar de programma naam zie staan, maar niet de opnames ik moet dan ook resetten. Is dat bij jou ook het geval? Dat kan ook een probleem zijn tussen de communicatie van jouw decoder met de cloud opname server waar jouw opgenomen opnames opstaan. 

Ik zie meestal wel de opnames met opgenomen tijd en al, maar als je dan op kijken drukt springt hij terug naar het menu waar kijken staat. Dus de opname start niet. Na resetten van de decoder lukt het meestal wel maar niet altijd. Ik krijg dan de melding dat de opname niet beschikbaar is op de server.

Reputatie 6
Badge +3

Bedankt voor de feedback, ikzelf heb dit topic over aangemaakt: https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/opgenomen-cloudopnames-onzichtbaar-50647 Die foutmelding die jij krijgt duidt op een probleem bij Proximus zijde waar jouw decoder opnames plaatst. Je kan enkel maar afwachten tot de Proximus medewerkers er naar kijken en voorlopig kan je enkel maar resetten, ik weet dat dit vervelend is.

dit terugspringen wordt wel vaker gemeld en veelal helpt het door in de volgorde 

decoder eerst spanningsloos zetten dan de bbox heropstarten (5sec stroomloos zetten) en dan pas decoder terug opzetten als bbox volledig opgestart is (je kunt natuurlijk net het zelfde doen maar dan ipv herstarten resetten dat is de methode die ik eigenlijk altijd doe bij problemen, voor alle zekerheid) 

meer kun je zelf in ieder geval niet en is het aan prox om het verder te onderzoeken...

Reputatie 7
Badge +4

Met deze manier van herstarten moet dit probleem inderdaad opgelost zijn. 

Reageer