Vraag

Onbetaalde factuur ALEKTUM

• 10 december 2020
  • 5 reacties
  • 137 Bekeken

Beste, 

Ik heb vorige week meermaals naar jullie diensten gebeld voor meer informatie over een SMS bericht dat ik ontving van ALEKTUM(incassobureau) , zij zouden een schuld voor jullie innen.

Ik vroeg wat meer informatie over de schuld en dat als er iets te betalen viel, ik graag alle documenten van jullie ontving.

Maar jullie medewerkers zeiden mij dat er niets openstond bij jullie, ik vroeg dan ook om dit ook via email te bevestigen , wat de mevrouw aan de telefoon ook ging doen. Dit werd dus niet gedaan…

Ze zei mij ook dat ik best eens naar ALEKTUM moest bellen omdat zij ‘misschien meer informatie hadden’ .

Na dit gesprek heb ik dan ook naar ALEKTUM gebeld en hier zeiden ze mij dat jullie mij geen informatie mochten geven, waarom jullie dit dan ook niet expliciet zeggen begrijp ik niet.

Voor de telefoongesprekken had ik al een mail naar ALEKTUM geschreven op het sms bericht dat ik kreeg , met de vraag of ze mij meer informatie konden geven en ook alle facturen, aanmaningen, etc konden opsturen als bewijs aangezien ik hier niets van terugvond.

Wat blijkt natuurlijk uit het telefoongesprek met ALEKTUM het adres dat zij hadden was al zeker 2 jaar mijn adres niet meer?!

De vrij arrogante vrouw aan de telefoon zei me dan ook dat aangezien ik de week ervoor een mail had gestuurd ik de informatie wel zou krijgen, rarara een week later nog steeds niets? 

Ik probeer de documenten te krijgen om te zien of dit wel allemaal klopt aangezien er volgens mij van alles mis liep en zal ook bereid zijn om te betalen indien alles ook juist is verlopen.

Met vriendelijke groeten,

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Alektum is een incassobureau; indien u bij Proximus niet openstaande facturen/aanrekeningen zou gehad hebben worden deze (na aanmaning) frequent voor inning aan een dergelijk bureau overgemaakt

Eens deze stap gezet, kunt u normalerwijze niet meer terecht bij de Proximus klantendienst en dient u zich effectief tot het incassobureau te wenden voor informatie en opvolging 

Een dergelijk incassobureau dient u uiteraard de betrokken informatie te bezorgen en indien u  de mening toegedaan bent dat er u geen schuld treft zet u dit best per aangetekend schrijven op papier

Indien zij effectief toch tot inning willen overgaan moeten zij zich zowiezo tot de rechtbank wenden (vrederechter)

Heeft u een betalingsherinnering van Alektum ontvangen? | Wij helpen u. (alektumgroup.be)

Invordering door een incassobureau, gerechtsdeurwaarder of advocaat | FOD Economie (fgov.be)

Toegegeven het is niet de eerste en het zal ook niet de laatste maal zijn dat een incassobureau zih vergist en een verkeerde persoon benadert.

Proximus moet toch ook weten of er een incassobureau aangesproken werd voor TS en kunnen dit dan toch mededelen aan TS!!

Reputatie 7
Badge +4

@Martin misschien misschien niet

soms worden door bedrijven openstaande inningen doorverkocht aan “incassobureaus” voor een gedeelte van de totale waarde en proberen deze laatste alle mogelijke middelen om het totale bedrag met bijkomend gemaakte kosten / vergoedingen te innen

mocht dit bv. hier het geval zijn “is het dossier gesloten/afgehandeld” op niveau van de financiële dienst 

Ja akkoord maar dossier gesloten / afgehandeld wil natuurlijk nog niet zeggen dat dit niet meer in proximus hun systeem staat of niet meer terug te vinden is !
enfin wat ik bedoel is dat als er wil is er ook een weg is!….

Reputatie 7
Badge +3

@NDeno  Op je huidige klantnummer vind ik alvast geen achterstallige bedragen terug. Kan je de gegevens waarop deze brief betrekking heeft noteren in je profielgegevens (klantnummer, factuurnummer,...)?

Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het veld  Ticket → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd.

Groetjes,
Antonella

Reageer